i3 60Ah Accu performance
Geplaatst: 10 feb 2019, 14:38
Wat gegevens bij elkaar gesprokkeld betreft de i3 60Ah dus de 22KWh versie (zonder Range Extender alias REX)
Actieradius opgegeven in Kmtr | Instantie
190 | NEDC (New European Driving Cycle)
-- | WLTP/WLTC (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedures)
130 | BMW Comfort modus
160 | BMW ECO Pro modus
200 | BMW ECO Pro+ modus
130 | EVDB Real Range
Nu hebben we inmiddels allemaal gelezen dat vele normen niet de werkelijke waarden geven omdat de methode toegepast niet de juiste situatie weerspiegeld in de werkelijkheid (lab simulatie).
Het lijkt erop dat bij elektrisch rijden het soort en de manier van verbruik veel gevoeliger is dan bij brandstof auto's. Zoals de buitentemperatuur, rechtervoet gedrag, kruissnelheid.
Alle modellen zijn ook optioneel verkrijgbaar met een benzine motor 'RangeExtender (REX)'
Deze heeft geen effect op het vermogen/koppel omdat deze extra benzine motor wordt toegepast om de accu onderweg bij te laden. Deze modellen komen dmv de REX dus wat verder op 1 accu lading maar kunnen niet 'oneindig' blijven rijden en hebben dus ook een max aantal kmtrs per tank/accu lading.
Nadeel hiervan is in Nederland dat je dan Motorrijtuigen belasting betaald voor een benzine auto
Actieradius opgegeven in Kmtr | Instantie
190 | NEDC (New European Driving Cycle)
-- | WLTP/WLTC (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedures)
130 | BMW Comfort modus
160 | BMW ECO Pro modus
200 | BMW ECO Pro+ modus
130 | EVDB Real Range
Nu hebben we inmiddels allemaal gelezen dat vele normen niet de werkelijke waarden geven omdat de methode toegepast niet de juiste situatie weerspiegeld in de werkelijkheid (lab simulatie).
Het lijkt erop dat bij elektrisch rijden het soort en de manier van verbruik veel gevoeliger is dan bij brandstof auto's. Zoals de buitentemperatuur, rechtervoet gedrag, kruissnelheid.
Alle modellen zijn ook optioneel verkrijgbaar met een benzine motor 'RangeExtender (REX)'
Deze heeft geen effect op het vermogen/koppel omdat deze extra benzine motor wordt toegepast om de accu onderweg bij te laden. Deze modellen komen dmv de REX dus wat verder op 1 accu lading maar kunnen niet 'oneindig' blijven rijden en hebben dus ook een max aantal kmtrs per tank/accu lading.
Nadeel hiervan is in Nederland dat je dan Motorrijtuigen belasting betaald voor een benzine auto

