vraagje over subwoofer op radio/cd-speler

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
huub1990

vraagje over subwoofer op radio/cd-speler

Bericht door huub1990 » 30 apr 2009, 21:34

Hallo,

Ik vind heel erg veel over dit onderwerp en ik heb ook al veel geleerd. Maar ik snap alleen een aantal basis dingen niet. Nu heb ik een schema gemaakt die ongetwijfeld niet klopt. Ik zou het erg op prijs stellen als jullie kunnen zeggen wat er niet klopt en hoe het wel moet. Graag in "jip en janneke-taal" want ik ben echt een beginner van de beginners op dit gebied.

Erg bedankt!

Afbeelding

bprijs

Re: vraagje over subwoofer op radio/cd-speler

Bericht door bprijs » 07 mei 2009, 18:26

Ik zou zeggen het high low converter aansluiten op de speakers la en ra die geven het geluid door naar de versterker en dan daar weer de sub op aansluiten.
Scheelt je ook weer een draad trekken van voor naar achter.
Echter durf het niet met zekerheid te zeggen, ik heb een versterker met high input en heb hier de luidsprekers achter op aangesloten maar heb toch nog wel een probleempje.
Zie hier ergens op het forum.

MaikelK

Bericht door MaikelK » 11 mei 2009, 19:16

Zeker de bekende dynamofluit bprijs?

Hier heb ik ook last van, gelukkig heb ik mijn versterker nog met een losse schakelaar aan gestuurd liggen, dus kan ik de fluit ook nog uit zetten als ik zachtjes muziek luister, alleen ben ik wel men 2 achterboxen en de bas dan kwijt! ;)

MTX-req 3 of MTX-req 5 zijn mooie kastjes om je orginele radio te behouden en toch goed je versterkers aan te sturen!

Alleen zit wel weer prijskaartje aan, als ik geld heb komt die MTX-req 5 er!
  Afbeelding BMW E46 320i Executive 1998
Afbeelding BMW E30 320i M-Technic 1989

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 11 mei 2009, 19:28

Hou de high low convertor zo dicht mogelijk bij de radio, dan heb je zo min mogelijk ruis.
Ook helpt het om de voedingdraden en de signaaldraden van de versterker zover mogelijk uit elkaar te houden.

@ topic starter.

Zoek eens hier op het forum, er is hier echt al heel veel over geschreven.

zoekterm heb je niet nodig, kijk gewoon in het audio/ navigatie submenu van het forum.

of http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f=37&t=4263
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

bprijs

Bericht door bprijs » 12 mei 2009, 22:58

@ Maikel
Ik heb geen dynamo gefluit maar ik heb het probleem dat als ik de luidsprekers achter aan de high input van de sub versterker doe, als ik het contact weer uit en dan weer aan doe de radio wel aan is maar ik helemaal geen geluid meer hoor..
Echter als ik de draden in de tulp druk (low input) "moet ik de versterker heel laag zetten" maar dan werkt het wel.
Maar ja dat is niet de manier.

Coos320d

Bericht door Coos320d » 24 mei 2009, 16:43

Ik heb zelf ook last van de dynamo fluit als ik de radio op zacht/middel volume heb.
Zijn hier ook ruisfilters voor te krijgen?
Heb ze wel es gezien maar denk dat die veels te zwak is voor mijn voedingskabel.
320d 136pk 280nm 1350kg
"Immer ein bimmer"

TheDonR

Bericht door TheDonR » 24 mei 2009, 17:17

dat fluitsignaal kan wegvallen als je een draad op de massa (body) van de Headunit verbind naar een draad dat op de body van de versterker. Klinkt raar maar door deze grondlus wil het hoge signaal vaak (niet altijd) wel weggaan.

dus gewoon een schroefje van de radio (of extra op de radio) een draad aan verbinden en dan verbinden aan een schroef op de body van een versterker. Gezien beiden bodies ook als massa dienen.

Coos320d

Bericht door Coos320d » 03 jun 2009, 22:32

Beetje raar, ik heb namelijk momenteel de massa van de versterker direct op de accu, en de radio zal vast ook wel op een verzamelpunt geaard zijn.
Hoe kan dat draadje tussen de beide apparaten dan verschil maken?
Ik heb ook wel es een storingfilter gezien in een autowinkel, deze kunnen kennelijk op de + en - van de dynamo worden gezet, en vervolgens haalt deze ook alle piekspanningen uit de stroom.
320d 136pk 280nm 1350kg
"Immer ein bimmer"

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”