vraagje over subwoofer op radio/cd-speler

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
huub1990

vraagje over subwoofer op radio/cd-speler

Bericht door huub1990 » 30 apr 2009, 21:34

Hallo,

Ik vind heel erg veel over dit onderwerp en ik heb ook al veel geleerd. Maar ik snap alleen een aantal basis dingen niet. Nu heb ik een schema gemaakt die ongetwijfeld niet klopt. Ik zou het erg op prijs stellen als jullie kunnen zeggen wat er niet klopt en hoe het wel moet. Graag in "jip en janneke-taal" want ik ben echt een beginner van de beginners op dit gebied.

Erg bedankt!

Afbeelding

bprijs

Re: vraagje over subwoofer op radio/cd-speler

Bericht door bprijs » 07 mei 2009, 18:26

Ik zou zeggen het high low converter aansluiten op de speakers la en ra die geven het geluid door naar de versterker en dan daar weer de sub op aansluiten.
Scheelt je ook weer een draad trekken van voor naar achter.
Echter durf het niet met zekerheid te zeggen, ik heb een versterker met high input en heb hier de luidsprekers achter op aangesloten maar heb toch nog wel een probleempje.
Zie hier ergens op het forum.

MaikelK

Bericht door MaikelK » 11 mei 2009, 19:16

Zeker de bekende dynamofluit bprijs?

Hier heb ik ook last van, gelukkig heb ik mijn versterker nog met een losse schakelaar aan gestuurd liggen, dus kan ik de fluit ook nog uit zetten als ik zachtjes muziek luister, alleen ben ik wel men 2 achterboxen en de bas dan kwijt! ;)

MTX-req 3 of MTX-req 5 zijn mooie kastjes om je orginele radio te behouden en toch goed je versterkers aan te sturen!

Alleen zit wel weer prijskaartje aan, als ik geld heb komt die MTX-req 5 er!
  Afbeelding BMW E46 320i Executive 1998
Afbeelding BMW E30 320i M-Technic 1989

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 11 mei 2009, 19:28

Hou de high low convertor zo dicht mogelijk bij de radio, dan heb je zo min mogelijk ruis.
Ook helpt het om de voedingdraden en de signaaldraden van de versterker zover mogelijk uit elkaar te houden.