Luchtvering probleem, compressor lijkt niet te ontluchten, en zekering 182 ploft sporadisch.

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Ricky87

Luchtvering probleem, compressor lijkt niet te ontluchten, en zekering 182 ploft sporadisch.

Bericht door Ricky87 » 20 jul 2021, 20:40

Goedenavond! Ik heb de laatste tijd een luchtvering probleem met mijn F11. De luchtvering lijkt zich alleen op te kunnen pompen en niet meer te ontluchten. Hierbij krijg ik uiteraard ook een mooie melding in mijn scherm dat er iets met de niveau regeling is. Ook is de rechterkant hoger(3,5 vinger) dan de linkerkant (2,5 vinger). De vering loopt niet leeg, na 3 dagen nog steeds zelfde stand. Ook ploft zo nu en dan zekering 182. Ik heb de auto aan de Snap zo’n gehangen voor de functie test die je kan uitvoeren. Zoals de luchtvering het commando omhoog en omlaag te geven. Je raad het al, die wil alleen maar omhoog en bij commando omlaag gebeurd er niks en klapt de zekering. Dit doet mij vermoeden dat het ontluchtingsventiel vast zit. Ben vergeten de code scan uit te voeren omdat ik in tijdnood zat. De compressor die eronder zit is nog steeds degene waarmee de auto is geleverd dus Ik heb een nieuwe compressor besteld bij Aerosus en hoop de compressor vandeweek te monteren! Ik hoop hiermee het probleem verholpen is. Ik hou jullie op de hoogte!

m.h.

Re: Luchtvering probleem, compressor lijkt niet te ontluchten, en zekering 182 ploft sporadisch.

Bericht door m.h. » 20 jul 2021, 20:44

Het "ventielblok" kun je ook gewoon los bestellen bij airsus. Scheelt je zo een paar 100 euro met een nieuwe compressor

Ricky87

Re: Luchtvering probleem, compressor lijkt niet te ontluchten, en zekering 182 ploft sporadisch.

Bericht door Ricky87 » 20 jul 2021, 21:26

Thanks voor je reactie! Ja ik had het gezien! Maar de vorige eigenaar heeft er vaak met een aanhanger achter gereden dus denk de compressor zijn beste dagen wel gehad heeft. En dat die steeds een 40A zekering eruit knalt lijkt mij niet alleen door een vastzittend ventiel?
Laatst gewijzigd door mieske90 op 25 jul 2021, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het qoute van een vorig bericht is onnodig en dus ook niet toegestaan.

m.h.

Bericht door m.h. » 21 jul 2021, 07:04

Nee, als we die zekering aan de compressor linken denk ik alleen dat dan tijdens het pompen ook het aflaat ventiel wat mee open gaat. En daardoor de compressor dan te veel arbeid moet leveren = te hoog amperage.

Maar dat rijmt weer niet zo goed met je klacht dat er geen druk wordt afgelaten voor een lagere wagenhoogte.
Als de compressor wordt geleverd met een nieuw ventielblok zit je zeker goed :duim:

martindebelitos

Bericht door martindebelitos » 21 jul 2021, 10:23

hallo vernieuw ook het relais. dit ivm blyven plakken succes mart

Ricky87

Bericht door Ricky87 » 22 jul 2021, 17:46

Zo, vanochtend de nieuwe compressor/relay/filter geïnstalleerd. Gelijk aan de Snap On gehangen en de functie test “omhoog/omlaag” uit gevoerd en met succes! Je hoort nu duidelijk het ventiel afblazen als die moet zakken. Het hele geheel maakt een gezonder geluid dan de oude compressor. Heb er nu 150km mee gereden vandaag en geen storingen of gesprongen zekeringen meer! Dus missie geslaagd! Toch was ik wat benieuwd naar de oude compressor en heb deze uit elkaar geschroefd, veel roestvorming en bij het testen van het afblaasventiel met een accu gebeurde er niks dus deze was dus zeker kapot. Ja en nu kan je zeggen had voor 60 euro dat ventiel gehaald en erop geschroefd, maar dan zit ik over een paar maanden misschien dat de compressor het wellicht begeeft. Wie zal het zeggen, ben iig blij dat het euvel verholpen is!

m.h.

Bericht door m.h. » 23 jul 2021, 06:48

:duim:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”