FEBI motorsteunen Bmw 520d, nog steeds trillingen.
FEBI motorsteunen Bmw 520d, nog steeds trillingen.
Tijdje geleden heb ik mijn motorsteunen vervangen door febi motorsteunen. Trillingen zijn ietsjes minder maar niet het gewenste resultaat. Heeft het zin om originele bmw steunen te monteren of moet ik het in een andere hoek zoeken? Mijn garage zegt dat bmw zelf ook FEBI gebruikt maar ben daar niet geheel van overtuigd.
Re: FEBI motorsteunen Bmw 520d, nog steeds trillingen.
Er kan wel wat verschil zitten in de compound van verschillende merken motorsteunen. Dat is de reden dat ik bij zulke toepassingen voor origineel probeer te kiezen.
Of het bij jou verschil gaat maken durf ik absoluut niet te zeggen
Of het bij jou verschil gaat maken durf ik absoluut niet te zeggen
Re: FEBI motorsteunen Bmw 520d, nog steeds trillingen.
Als de motorsteunen van FEBI dezelfde kwaliteit hebben als de remschijven van FEBI, dan zal het daar aan liggen.
Ik ben ook niet zo overtuigd van het feit dat BMW FEBI gebruikt .... nog nooit gehoord zelfs
Ik ben ook niet zo overtuigd van het feit dat BMW FEBI gebruikt .... nog nooit gehoord zelfs
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: FEBI motorsteunen Bmw 520d, nog steeds trillingen.
Nog even een update van mijn kant. Bij de bmw de originele steunen besteld en daarmee naar m’n garage gegaan. Deze wees mij erop dat dit echt zonde van mijn geld zou zijn. Monteer ze nou maar antwoordde ik. En ja hoor, de auto is trillingvrij en heb de febi motorsteunen vergoed gehad van de garage 
Re: FEBI motorsteunen Bmw 520d, nog steeds trillingen.
Top ~!
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: FEBI motorsteunen Bmw 520d, nog steeds trillingen.
Neem origineel of Lemförder anders niets.
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +33 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Re: FEBI motorsteunen Bmw 520d, nog steeds trillingen.
Bij mijn auto zijn twee weken geleden Febi motorsteunen gemonteerd. Na montage nog behoorlijke trillingen. Daarna de motorsteunen losgedraaid, motor stationair laten lopen en vervolgens de steunen vastgedraaid. Auto is nu trillingsvrij.
Re: FEBI motorsteunen Bmw 520d, nog steeds trillingen.
Ik ga nog even verder op dit topic. Ik heb momenteel 2 nieuwe lemforder motorsteunen liggen. Vandaag de dozen open gedaan en één van de twee steunen heeft een vacuum aansluiting. Iemand een idee hoe dit werkt? Ik ken wel hydraulisch gestuurde steunen die stijver gemaakt kunnen worden.
Maar de exacte werking van de vacuum steunen ken ik niet. Is dit gewoon een vacuum kamer om de trillingen nog beter te dempen?
En zou ik deze steun kunnen monteren zonder de aansluiting te gebruiken....
Maar de exacte werking van de vacuum steunen ken ik niet. Is dit gewoon een vacuum kamer om de trillingen nog beter te dempen?
En zou ik deze steun kunnen monteren zonder de aansluiting te gebruiken....
Re: FEBI motorsteunen Bmw 520d, nog steeds trillingen.
Als er vacuum op zit dan is geld dat voor beide motorsteunen, niet voor een kant. dus heb je een verkeerde gekregen.
Werking gelijk als die hydraulische, er wordt vacuum opzet om ze stijver te maken.
Of je ze zonder vacuum kan aansluiten geen idee, mogelijk worden ze dan te soepel.
En waarom heeft Lemförder wel vacuum gestuurde motorsteunen voor de N47 en niet voor de N53
Werking gelijk als die hydraulische, er wordt vacuum opzet om ze stijver te maken.
Of je ze zonder vacuum kan aansluiten geen idee, mogelijk worden ze dan te soepel.
En waarom heeft Lemförder wel vacuum gestuurde motorsteunen voor de N47 en niet voor de N53

F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +33 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Re: FEBI motorsteunen Bmw 520d, nog steeds trillingen.
Oke bedankt voor de uitleg.
Dat ik één verkeerde had is me inmiddels duidelijk. Voor de "normale" motorsteunen is links en rechts uitwisselbaar. Ik moet er dus ééntje terugsturen en nog eenzelfde die ik nog had.
Dat is balen idd, Cortec schijnt ook een goed A-merk te zijn. Edward heeft op het forum hier ook iets over geplaatst. Volgens mij in mijn showroom topic...
Dat ik één verkeerde had is me inmiddels duidelijk. Voor de "normale" motorsteunen is links en rechts uitwisselbaar. Ik moet er dus ééntje terugsturen en nog eenzelfde die ik nog had.
Dat is balen idd, Cortec schijnt ook een goed A-merk te zijn. Edward heeft op het forum hier ook iets over geplaatst. Volgens mij in mijn showroom topic...
Re: FEBI motorsteunen Bmw 520d, nog steeds trillingen.
Ja.. mh, Corteco is de OE fabrikant... kan volgens mij weinig mee mis gaan.
Re: FEBI motorsteunen Bmw 520d, nog steeds trillingen.
hier in dit filmpje enkelel aspecten uitgelegd over motorsteunen (voor een benzine e9x voertuig).
wat ik heb opgestoken o.a.
slijtage patroon/kenmerk (door "kanteleffect' motor)
hoe (erg) deze kan vervormen (wat logisch is na verloop van tijd)
indicatief testje met een bakje of glas water voor en na vervanging.
https://youtu.be/OJeGSLafa60
wat ik heb opgestoken o.a.
slijtage patroon/kenmerk (door "kanteleffect' motor)
hoe (erg) deze kan vervormen (wat logisch is na verloop van tijd)
indicatief testje met een bakje of glas water voor en na vervanging.
https://youtu.be/OJeGSLafa60
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: FEBI motorsteunen Bmw 520d, nog steeds trillingen.
Je zal deze test maar willen uitvoeren en er achter komen dat je de befaamde bekerhouders mist 

|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: FEBI motorsteunen Bmw 520d, nog steeds trillingen.
Leuke video, ik ben erg benieuwd wat het effect bij mij gaat zijn.... Gaat vast en zeker een positief effect hebben na bijna 8 jaar en bijna 400k.