Luchtvering E61
Geplaatst: 19 okt 2022, 10:45
Hallo allemaal,
Ben sinds kort eigenaar van een E61 uit 2004, het is een 525i.
Auto gekocht dat deze 'in de kont' hing en wist ook dat er een probleem met de luchtvering was.
Afijn, thuis even checken en zekering is doorgebrand. De luchtpomp/compressor even losgekoppeld en gechecked, deze was blijkbaar overleden.
Andere compressor eronder met nieuw relais en nieuwe zekering erin plus ventiel blok vervangen.
De compressor draait een seconde of 3 en stopt er weer mee. Blijkt, zekering weer door.
Heb er nog een zekering aan gewaagd en weer na een seconde of 3 is het over.
Heb meeste bedrading allemaal nagelopen en lijkt verder ok.
Iemand een idee waarom de zekering blijft springen? zit er nog iets anders in circuit dat kortsluiting kan veroorzaken?
Mochten de balgen ook lek zijn, dan blijft de compressor toch wel pompen neem ik aan (dat is maar een aanname van mij)? Of kunnen die ook nog lek zijn en dat de zekering daarom snel springt? als soort van beveiliging omdat de sensor doorgeven dat de auto niet omhoog komt?
Bedankt alvast voor reacties.
Ter aanvulling;
Auto heeft een panorama dak maar geen water achterin, ook niet vochtig is goed droog.
Wel kwam ik wat glas stukjes tegen toen ik de kabels controleerde, de achterruit is een keer vervangen blijkbaar. Maar zoals aangegeven lijken de kabels allemaal ok.
Ben sinds kort eigenaar van een E61 uit 2004, het is een 525i.
Auto gekocht dat deze 'in de kont' hing en wist ook dat er een probleem met de luchtvering was.
Afijn, thuis even checken en zekering is doorgebrand. De luchtpomp/compressor even losgekoppeld en gechecked, deze was blijkbaar overleden.
Andere compressor eronder met nieuw relais en nieuwe zekering erin plus ventiel blok vervangen.
De compressor draait een seconde of 3 en stopt er weer mee. Blijkt, zekering weer door.
Heb er nog een zekering aan gewaagd en weer na een seconde of 3 is het over.
Heb meeste bedrading allemaal nagelopen en lijkt verder ok.
Iemand een idee waarom de zekering blijft springen? zit er nog iets anders in circuit dat kortsluiting kan veroorzaken?
Mochten de balgen ook lek zijn, dan blijft de compressor toch wel pompen neem ik aan (dat is maar een aanname van mij)? Of kunnen die ook nog lek zijn en dat de zekering daarom snel springt? als soort van beveiliging omdat de sensor doorgeven dat de auto niet omhoog komt?
Bedankt alvast voor reacties.
Ter aanvulling;
Auto heeft een panorama dak maar geen water achterin, ook niet vochtig is goed droog.
Wel kwam ik wat glas stukjes tegen toen ik de kabels controleerde, de achterruit is een keer vervangen blijkbaar. Maar zoals aangegeven lijken de kabels allemaal ok.