F10 535i: upgrade naar G11 M-Performance remklauwen + 374mm remschijven
Geplaatst: 30 apr 2023, 13:55
In navolging van deze upgrade bij mijn F10 535i dezelfde upgrade uitgevoerd met als toevoeging de remcilinder + bekrachtiger van een F10 M5. Dit zorgt ervoor dat de pedaaldruk niet achteruit gaat, in de praktijk zelfs wat beter is dan origineel.
Achter niets veranderd aangezien de 535 al de grotere achterremmen heeft. Wellicht in de toekomst nog een upgrade naar M5 schijven + (brackets voor de rem)klauwen.
Sinds montage 1000km afgelegd met deze opstelling, goed ingeremd eerst. Deze opstelling remt een stuk beter dan de al goede standaard remmen. Prima te doseren, als het erop aankomt een flinke lading meer vertraging en niet onbelangrijk, het ziet er mooi uit.
Een lading onderdelen:

* De M Performance remklauwen + brackets
* ATE 374mm remschijven
* Grotere schilden + nieuwe boutjes
* M5 remcilinder + drukvat + andere leiding
* Langere bouten om de remklauwen vast te zetten
+ Niet op de foto, Textar remblokken en 5 liter remvloeistof
Andere remleiding voor de remcilinder

Nieuwe boutjes voor de grotere schilden

De originele opzet die na 144k plaats gaat maken:

Nieuw schild gemonteerd, iets aangepast i.v.m. formaat remklauw en met blanke lak gespoten

Nieuwe ATE remschijf, 374mm van een 760i

Brackets + langere bouten om de klauwen te kunnen monteren

Gelukt

Remcilinders + drukvat, standaard vs M5


Verse pakking tussen drukvat en schutbord

Goede gelegenheid daar wat schoon te maken

Leiding wisselen

Een flink aantal liters verse remvloeistof

+ op de juiste manier verversen + ontluchten

Klaar


Inmiddels 1000km verder

Achter niets veranderd aangezien de 535 al de grotere achterremmen heeft. Wellicht in de toekomst nog een upgrade naar M5 schijven + (brackets voor de rem)klauwen.
Sinds montage 1000km afgelegd met deze opstelling, goed ingeremd eerst. Deze opstelling remt een stuk beter dan de al goede standaard remmen. Prima te doseren, als het erop aankomt een flinke lading meer vertraging en niet onbelangrijk, het ziet er mooi uit.
Een lading onderdelen:

* De M Performance remklauwen + brackets
* ATE 374mm remschijven
* Grotere schilden + nieuwe boutjes
* M5 remcilinder + drukvat + andere leiding
* Langere bouten om de remklauwen vast te zetten
+ Niet op de foto, Textar remblokken en 5 liter remvloeistof
Andere remleiding voor de remcilinder

Nieuwe boutjes voor de grotere schilden

De originele opzet die na 144k plaats gaat maken:

Nieuw schild gemonteerd, iets aangepast i.v.m. formaat remklauw en met blanke lak gespoten

Nieuwe ATE remschijf, 374mm van een 760i

Brackets + langere bouten om de klauwen te kunnen monteren

Gelukt

Remcilinders + drukvat, standaard vs M5


Verse pakking tussen drukvat en schutbord

Goede gelegenheid daar wat schoon te maken

Leiding wisselen

Een flink aantal liters verse remvloeistof

+ op de juiste manier verversen + ontluchten

Klaar


Inmiddels 1000km verder
