Distributieketting N43 vervangen 120kKm advies?
Geplaatst: 24 sep 2024, 10:26
Hallo,
Gister mijn BMW 318i uit 2010 naar de locale dealer (Hedin) gebracht om wat oude openstaande terugroepacties te laten uitvoeren (heeft vorige eigenaar niet gedaan). Bij het ophalen kreeg ik te horen dat ze wat onderdelen hadden vervangen waaronder een onderdeel welke tijdig aangeeft dat de distributieketting gecontroleerd moet worden. (weet het exacte onderdeel naam niet). Deze gaf blijkbaar na het overschrijven van de software een melding. Dealer geeft aan de hele distributieketting te laten vervangen (er wordt nog gekeken of er een claim gemaakt kan worden bij de fabrikant). Dit kwam even rauw op mijn dak want ik had niet door dat de terugroepactie dit inhield. De terugroepacties die open staan op de RWD site betreffen:
- afsluitpluggen van de cilinderkop &
- de stekkerverbinding op de aanjagereindtrap.
Verder heb ik ook niks geen symptomen van een defecte distributieketting (ratelen bij koude start, motorolie lampje, motor engine lampje, vermogen verliest etc.)
Daarna een andere BMW specialist garage gecontacteerd waar ik goede ervaring heb en zei geven aan dat het een vaag verhaal is en zolang ik geen klachten heb hoeft het niet vervangen te worden.
Heeft er iemand hier ervaring met een slechte distributieketting en advies? Ik weet dat het een wisselvallig onderdeel is maar moet ik het echt z.s.m. laten vervangen (advies BMW Dealer) of niet (advies BMW specialist)?
Er staat 120.000 op de teller en betreft een N43 motor. (zeer recentelijk zijn alle injectoren, bobines, bougies, oliefilter en olie vervangen)
groet,
Rik
Gister mijn BMW 318i uit 2010 naar de locale dealer (Hedin) gebracht om wat oude openstaande terugroepacties te laten uitvoeren (heeft vorige eigenaar niet gedaan). Bij het ophalen kreeg ik te horen dat ze wat onderdelen hadden vervangen waaronder een onderdeel welke tijdig aangeeft dat de distributieketting gecontroleerd moet worden. (weet het exacte onderdeel naam niet). Deze gaf blijkbaar na het overschrijven van de software een melding. Dealer geeft aan de hele distributieketting te laten vervangen (er wordt nog gekeken of er een claim gemaakt kan worden bij de fabrikant). Dit kwam even rauw op mijn dak want ik had niet door dat de terugroepactie dit inhield. De terugroepacties die open staan op de RWD site betreffen:
- afsluitpluggen van de cilinderkop &
- de stekkerverbinding op de aanjagereindtrap.
Verder heb ik ook niks geen symptomen van een defecte distributieketting (ratelen bij koude start, motorolie lampje, motor engine lampje, vermogen verliest etc.)
Daarna een andere BMW specialist garage gecontacteerd waar ik goede ervaring heb en zei geven aan dat het een vaag verhaal is en zolang ik geen klachten heb hoeft het niet vervangen te worden.
Heeft er iemand hier ervaring met een slechte distributieketting en advies? Ik weet dat het een wisselvallig onderdeel is maar moet ik het echt z.s.m. laten vervangen (advies BMW Dealer) of niet (advies BMW specialist)?
Er staat 120.000 op de teller en betreft een N43 motor. (zeer recentelijk zijn alle injectoren, bobines, bougies, oliefilter en olie vervangen)
groet,
Rik