Verlaging + schokdempers
Geplaatst: 09 jan 2025, 14:04
Binnenkort is mijn f11 weer toe aan nieuwe bilstein b4's
Ik heb lang zitten wikken en wegen en na meer 300k ervaring met de auto kom ik tot het volgende. Ik houd van comfort maar toch vind ik de standaard f11 o.a. op hoge snelheid te dweilerig. Zeker op de vooras met hoge snelheid over de autobaan mag het deinen wel wat minder.
Ik wil nu het onderstaande proberen:
Eibach verlagingsvering voorzijde na veel lezen in de praktijk effectief circa 25mm verlaging
https://www.eibach-shop.com/eibach-spri ... 22872.html
De nieuwe bilstein shocks die ik dan wil monteren:
Zal ik dan gaan voor de standaard dempers?
https://www.winparts.nl/onderstel-aandr ... 88539.html
of juist waar normaal het m-pakket wordt gemonteerd?
https://www.winparts.nl/onderstel-aandr ... 88701.html
Mijn sterke vermoeden is dat het verschil tussen beide dempers alleen de totale lengte is?
Graag jullie mening hierover. En voor de duidelijkheid ik wil slechts 1 stap tegelijk doen. Mijn besluit voor B4 tov andere dempers staat vast.
Na de verlaging van de voorkant kan ik de hoogte van de luchtvering achter iets laten aanpassen om beide zijde in balans te krijgen. (Beetje rake vind ik wel netjes staan)
Ik heb lang zitten wikken en wegen en na meer 300k ervaring met de auto kom ik tot het volgende. Ik houd van comfort maar toch vind ik de standaard f11 o.a. op hoge snelheid te dweilerig. Zeker op de vooras met hoge snelheid over de autobaan mag het deinen wel wat minder.
Ik wil nu het onderstaande proberen:
Eibach verlagingsvering voorzijde na veel lezen in de praktijk effectief circa 25mm verlaging
https://www.eibach-shop.com/eibach-spri ... 22872.html
De nieuwe bilstein shocks die ik dan wil monteren:
Zal ik dan gaan voor de standaard dempers?
https://www.winparts.nl/onderstel-aandr ... 88539.html
of juist waar normaal het m-pakket wordt gemonteerd?
https://www.winparts.nl/onderstel-aandr ... 88701.html
Mijn sterke vermoeden is dat het verschil tussen beide dempers alleen de totale lengte is?
Graag jullie mening hierover. En voor de duidelijkheid ik wil slechts 1 stap tegelijk doen. Mijn besluit voor B4 tov andere dempers staat vast.
Na de verlaging van de voorkant kan ik de hoogte van de luchtvering achter iets laten aanpassen om beide zijde in balans te krijgen. (Beetje rake vind ik wel netjes staan)