Ik zal me even voorstellen, ik ben Xander 20 jaar oud en ik zocht een leuke rijdersauto als eerste auto, die heb ik gevonden! Een Bmw 114i (potente motor met chip, 50/50 gewichtsverdeling en natuurlijk RWD) Heb hem onlangs gechipt naar 210 pk. (Ja ik weet de risico’s met dit blok en ik heb zoveel mogelijk preventief laten aanpakken zodat de boel netjes blijft)
Ik heb voor het chippen heel veel aan laten pakken en zo ook mijn remmen, omdat die versleten waren (blokken waren op hebben goede schijven ook mee gepakt) toen heb ik op advies van de garage een set textar pro laten monteren met ik vermoed textar blokken. Deze set ongeveer 3000 km gereden en heb/had vaak na stilstand dat deze remmen piepte, op zich niet zon erg probleem maar met af en toe sportief rijden/remmen merkte ik al snel dat ze een beetje begonnen aan te lopen en trillen.
Nu ben ik onlangs naar de Nürburgring geweest omdat dit al heel lang op mijn “bucketlist” stond, gauw van te voren nog een veerpootbrug gemonteerd voor meer stuurgevoel en stijfheid en michelin Pilot sport 5 banden. (Binnenkort koni geel ook)

Alles is goed gegaan, was hartstikke gaaf alleen merkte ik zoals je al vermoed na een paar goeie bochten en op de autobahn al snel dat mijn remmen begonnen aan te lopen en hevig te trillen, waardoor ik de auto nog niet echt kon pushen ondanks dat ik op het circuit reed. (Deed sowieso redelijk rustig aan want was mijn eerste keer natuurlijk) opzich is dat niet gek met goedkope straatblokjes, alleen vroeg ik me af wat nu raadzaam is om te doen.
De remmen trillen nu vaak nadat ik ze een beetje heb opgewarmd dus 1x goed heb geremd bijvoorbeeld, met rustig rijden in de stad met koude remmen merk ik eigenlijk niet zoveel. Dus ik hoop dat mijn schijven zelf niet krom zijn! Voor de Nurburgring gingen ze echt niet zo snel trillen, heb autobahn 250 gereden en ging pas naar 1/2 keren doorremmen aanlopen. Nu trillen ze eigenlijk zodra ze warm zijn of boven de 120.
Maar het moraal van het verhaal, ik zoek een betaalbare oplossing (ben nog student) wat dit trillen op kan lossen (afdraaien, nieuwe hoogwaardige blokken?)en dat ik af en toe ook sportief kan rijden zonder zorgen hoeven te maken dat ik mijn remmen verpest en dit in de toekomst weer gebeurd. Heb het vanmiddag even uitgetest maar zodra de remmen warm zijn blijven ze eigenlijk voortdurend trillen ongeacht de snelheid…
Ik zat zelf te denken aan ferodo ds2500? Ideale compromis voor gewoon normaal op de straat maar ook af en toe een keer sportief te kunnen rijden met het extra vermogen?? En zou graag nog wel een keer in de toekomst de baan op willen

Alleen zou ik dit op mijn huidige schijven kunnen monteren zonder gelijk weer een berg geld uit te hoeven geven aan nieuwe schijven of lost dit het probleem niet op? Was al een hoop geld kwijt voor het huidige setje

Hoor het graag van jullie!!
Mvg Xander