Ondanks de wereldwijde crisis en vele thuiswerkers heeft BMW toch een verkoopgroei van 9,1% behaald ten opzichte van vorig jaar. Het merk BMW was totaal goed voor een wereldwijde verkoop van 2.213.795 auto’s en motoren. Daarnaast verdubbelde BMW de verkoop van volledig elektrische voertuigen in 2021 naar 103.855 stuks, dit is een stijging van +133,2%. De focus op het elektrische segment heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen.

Online je BMW kopen in 2025?

Met de introductie van de BMW iX en BMW i4 heeft BMW haar elektrisch gamma aanzienlijk uitgebreid. Door de focus op online verkopen en het vereenvoudigen van het aankoopproces, kunnen voor-configureerde, nieuwe modellen makkelijk online worden gekocht in Duitsland. In 2025 wil het bedrijf ongeveer een kwart van zijn voertuigen volledig online verkopen.

Stijgende lijn in de elektrische modellen van BMW

In 2021 werden in Europa al 225.415 elektrische BMW’s verkocht. Het Europese aandeel was al meer dan 23 procent van alle verkopen. Bijna een kwart van de kopers kiest dus voor elektrisch rijden. Het best verkochte model was in 2021 de BMW iX3, met 37.939 verkochte modellen. Persoonlijk begrijp ik dit wel, ik heb hier in proefgereden, zie mijn vlog over de BMW iX3 op Youtube. De verkoopcijfers van de BMW i3, ‘s werelds enige premium EV in het compacte segment, bleven ook in het negende jaar stijgen: met 28.216 verkochte voertuigen, werden er 5,4 procent meer BMW i3 modellen verkocht dan in het jaar ervoor.

Alle ogen gericht op de elektrische BMW iX en BMW i4

Voor 2022 zijn alle ogen gericht op de BMW iX en BMW i4. Dit jaar breidt het bedrijf zijn elektrische line-up verder uit met volledig elektrische versies van de BMW 7 Serie en BMW X1 en in 2023 de grootvolume BMW 5 Serie. Wij zijn benieuwd!

Gepubliceerd door Alyssa

BMW E46 Coupé 330ci | BimmerPortal - blogger | BimmerVlogs - videomaker