Ik vraag me af of er een vanos op zit, hoorde van een vriend van me (heeft 318i compact uit 98 geloof ik) dat die niet op mijn auto zit omdat het een 2.0 liter versie is.Martien97 schreef:Is de ketting van het vanos vervangen of de multiriem? Begin wat verward te raken.
Kijk, die pakkingen klinken als een goed idee. Alle pakkingen gedaan of alleen 1 bepaalde?Martien97 schreef:[...] Was eerst elke week bijvullen (een keer carter leeg gereden op 4 km, doordat er siliconenkit was gebruikt om de lekkage bij aankoop te verbergen), na vervangingen pakkingen nog geen olie bijgevuld (nu een maand geleden).
Dat was wat ik ook verwachtte toen ik de auto kocht, 1 op 13-14. Gelukkig kan het dus, maar is er dus iets mis met de motor.Purm schreef:[...] gewoon rijden haalt mijn 320i 1 op 11,5/12 gemiddeld en met de destijds 318i gemiddeld iets van 1 op 13,5
Dat is mooi om te horen, het ligt dus niet aan mijn rijstijl. De garage zal zeker wat pakkingen mogen gaan vervangen met deze olielekkage. Ik weet dus niet of het mij veel gaat kosten, met een beetje geluk mag de verkoper dat gaan betalen. Ketting is net vervangen dus ik ga er van uit dat die goed staat. Kan altijd een check laten uitvoeren, als die namelijk niet goed staat heeft de verkoper de reparatie niet goed uitgevoerd en dat ook niet vermeld.dirkfraterman schreef:Ik heb zelf ook een N42 blok in mijn E46. Heb onlangs (1 maand / 2000 km geleden) alle pakkingen + de ketting laten vervangen. Het olie"verbruik" is aanzienlijk minder geworden, geen last meer van stank van verbrande olie. Qua verbruik is mijn auto van 1 op 10 naar 1 op 13,5 gegaan. De ketting van mijn auto was meer dan 1 tand opgerekt en daardoor is de motor van tijd geraakt.
Het is niet de goedkoopste oplossing, maar wellicht wel de beste: laat de pakkingen + de ketting vervangen en je zult merken dat het verbruik een stuk minder zal worden!