330i Touring (gekocht); waar op te letten bij aankoop

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
michiel200

330i Touring (gekocht); waar op te letten bij aankoop

Bericht door michiel200 » 12 mar 2009, 20:02

Heb een optie genomen op een 330i Touring H5 van 2002 bij een dealer in Duitsland.

Heeft bijna 100.000 km gelopen, is shaphir zwart met zwarte montana leren sportstoelen, schuifdak, verlaagd, leren stuur, alarm, dakreling, armsteun, Professional radio met cassette (!! in 2002 (| ) en CD, stoelverwarming, koplampsproeiers, PDC, Xenon, buitenspiegelpakket (?) en type 68 17" wielen met achter 245/40 banden. Heeft geen navi, klima control (uiteraard wel airco) en stuurbediening, maar dat mis ik niet echt. Afwerking van het interieur met aluminium. Hij is met deze opties en in deze kleurstelling precies zoals ik 'm hebben wil.

Is door deze dealer nieuw geleverd en altijd in onderhoud geweest.
Laatste beurt in januari 2009 voor 1100 euro.
Wordt geleverd met een jaar Eurogarantie (waarvan het wel afwachten is wat je er hier aan hebt, begreep ik).

Ga maandag kijken en neem 'm meteen mee als ie bevalt.
Hoor graag van jullie of er zaken zijn waar ik extra op moet letten.
Via de zoekfunctie op het forum valt het mij niet mee hier iets over te vinden.

Alvast bedankt!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door michiel200 op 17 mar 2009, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: Optie op 330i Touring; waar op te letten bij aankoop

Bericht door bjornc » 12 mar 2009, 22:37

WHoaaaaa die is lekkerrrrr!

Ben benieuwd of het hem zal worden.

bofkont

Bericht door bofkont » 12 mar 2009, 22:41

Zo dikke wagen :W

DLD zie je wel vaker geen MF stuur en Climate op een dikke 330i, vind ik jammer.
Maar voor de rest top 8)

Jaar garantie heb je, lijkt me dat je dan aardig ingedekt bent.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 12 mar 2009, 23:05

Ik zou hem laten staan... Geen MF stuur dus geen cruise control, en ook al geen climate control. Zijn er zat te vinden die dat wel hebben. Koop je een zonder krijg je altijd spijt van. Voorgenoemde zaken wil je gewoon wel hebben op een moderne auto uit deze prijsklasse.

Ook als je de auto hierna weer kwijt wilt om weer een nieuwe te kopen in Dld. raak je een auto met voorgenoemde opties toch een stuk makkelijker kwijt.

Farl

Bericht door Farl » 12 mar 2009, 23:58

:stupid:

Martijn M3

Bericht door Martijn M3 » 13 mar 2009, 07:58

Griffendahl schreef:Ik zou hem laten staan... Geen MF stuur dus geen cruise control, en ook al geen climate control. Zijn er zat te vinden die dat wel hebben. Koop je een zonder krijg je altijd spijt van. Voorgenoemde zaken wil je gewoon wel hebben op een moderne auto uit deze prijsklasse.

Ook als je de auto hierna weer kwijt wilt om weer een nieuwe te kopen in Dld. raak je een auto met voorgenoemde opties toch een stuk makkelijker kwijt.

Hier ben ik het helemaal mee eens !!

Maar om op de vraag terug te komen. Let op of er al een alarm in zit. Je moet als je de auto invoert namelijk het alarm aan laten passen zodat ie een alarm klasse 3 heeft met certificaat. Dat eisen de meeste (of alle??) verzekeringen in Nederland namelijk. Kan best kostbaar zijn als er nog helemaal geen alarm in zit. Vraag dit eerst na zou ik zeggen.
Verder heb ik destijds mijn 330i H5 '03 ook in Duitsland gekocht. Je moet bij eventuele koop ook gelijk even vragen naar het CVO (Certificaat van Overeenstemming). Meestal zit het er wel bij bij een Duitse BMW. Anders moet je het aanvragen bij BMW Nederland, maar dat kost ook weer eens een klein vermogen (dacht rond de 150 euro).

Verder kan ik geen slechte punten bedenken bij een 330i Touring. Let wel goed op de remschijven en blokken. Die zijn namelijk GROOOOOT en dus duur als ze vervangen moeten worden.
Verder zou ik gewoon goed opletten of ie goed remt, schakeld, stuurt. Probeer er op te letten of je niets geks voelt in het onderstel tijdens de proefrit. Of er geen gebroken veer in zit, of dat de rubbers allemaal in orde zijn, maar dat merk je eigenlijk vanzelf wel als je eens flink remt, stuurt of over een drempel, spoorlijn rijdt.

succes

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 13 mar 2009, 11:04

Zeker op zoek gaan naar een model met MF Stuur / ECC / CD / Navi / M-Pakket oid
Genoeg te vinden in DLD ;)
www. M3 register .nl

john1987

Bericht door john1987 » 13 mar 2009, 11:05

kijk eens naar deze die heeft alles wat de andere niet heeft ik weet niet wat je wilt uit geven

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1 is verder wel een dikke wagen
* Nissan Sunny 1.4 16v bj 1994*
* Opel astra 1.6 8v bj 2001*
* Bmw 320d bj 2001*
* Audi A3 1,9 TDI bj 2005*

michiel200

Bericht door michiel200 » 13 mar 2009, 20:24

Bedankt voor jullie tips!!
Erg handig.

De auto heeft alarm, maar moet nog checken welke klasse.
De verzekering verlangt klasse 2, volgens de optielijst is het alarm 0302, zou klasse 3 betekenen.
Zal ook vragen naar die CVO.
En extra op de remmen letten.

Ik kan me goed voorstellen dat opties als MF stuur, climate control en navi extra aantrekkelijk zijn bij verkoop.
Maar ze zijn voor mij als berijder niet echt relevant. Navi gebruik ik hooguit eens per maand, airco werkt in m'n 325i net zo goed en bijna net zo makkelijk als in de ECC in de Audi van m'n vriendin. MF stuur wel handig, cruise control in de Randstad vrij kansloos. Heb meerdere auto's ermee gehad, eigenlijk alleen makkelijk op lange reizen in buitenland.

Bovendien is het ontbreken van deze opties fors verdisconteerd, waarmee ik de auto later ook weer lager in prijs kan verkopen.

Die 330 van mobile.de is zeker mooi en supercompleet, maar is zover ik kan zien een automaat en niet in zo'n mooie staat als die ik op het oog heb. Bovendien lijken die extra verlaging en zwarte grille te duiden op een berijder met een enthousiaste rijstijl. En vind het kopen bij een dealer icm garantie wel zo prettig. Maar wederom bedankt, ik had 'm nog niet gezien.

Jussi

Bericht door Jussi » 13 mar 2009, 21:08

Sorry, maar ik ben het niet eens met Farl en Griffendahl. Als de auto nu eenmaal goed is, zou ik 'm niet laten staan. Dat multifunctioneel stuur kan je makkelijk inbouwen via modules die je op ebay kan kopen. Ik heb hier op het forum ook al de ombouw van een analoge airco naar een digitale. Dat is dus ook mogelijk. De auto ziet er retestrak uit op de foto's dus ik zou zeggen als ie in het echt zo is moet je het gewoon doen!

Mvg,

Mathieu

BoMeWm

Bericht door BoMeWm » 13 mar 2009, 21:28

Ja, Ja, altijd weer die Farl en Griffendahl, vooral die laatste :P

Niels

Bericht door Niels » 14 mar 2009, 01:31

Mooi ding! En super kilometerstand ;) Sport interieur is super, clima oogt mooier maar ik vind het zeker geen noodzaak. Sterker nog, ik heb clima maar draai eigenlijk veel liever aan een paar knoppen :o Europlus garantie is echt wel top. Ik ken iemand die een halve Z3 onder die garantie heeft laten vervangen ;)

Als de prijs scherp is en de staat uitzonderlijk netjes dan ging ik er voor. Zwakke punten heeft een 3.0 niet echt volgens mij.

Henri1

Bericht door Henri1 » 14 mar 2009, 09:54

Hoeveel ga je ervoor betalen ?

Jussi

Bericht door Jussi » 14 mar 2009, 13:25

Niels schreef:Mooi ding! En super kilometerstand ;) Sport interieur is super, clima oogt mooier maar ik vind het zeker geen noodzaak. Sterker nog, ik heb clima maar draai eigenlijk veel liever aan een paar knoppen :o Europlus garantie is echt wel top. Ik ken iemand die een halve Z3 onder die garantie heeft laten vervangen ;)

Als de prijs scherp is en de staat uitzonderlijk netjes dan ging ik er voor. Zwakke punten heeft een 3.0 niet echt volgens mij.
Behalve dat ze soms wel wat olie lusten. :)

Guiding

Bericht door Guiding » 14 mar 2009, 14:51

Alarm is altijd goed, maar is zeker geen vereiste voor de verzekering.

Wat je wel ziet is dat dingen als eigen risico met Alarmklasse 2/3 vervalt of dat je fikse korting krijgt.

Maar zonder alarm kan je zeker wel verzekeren
Afbeelding
Mooi zwart is niet lelijk!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”