Hoe vaak olie bij vullen?
Re: Hoe vaak olie bij vullen?
Er staat toch precies in hoe het moet kan dus nie fout gaan toch :pimp:
320I E46 Sedan '99.
BMW 320I E46 tot 2019
BMW 1 Serie 114I Urban
Nieuw of gereviseert, in beide gevallen zou ik olie en filter vervangen en idd misschien wel eerder dan 10.000 km.
Inderdaad allemaal te maken met het "inlopen" van de motor. Heb je hierover geen advies meegekregen dan??
Inderdaad allemaal te maken met het "inlopen" van de motor. Heb je hierover geen advies meegekregen dan??
Nope,
Ten 1e: Het was niet bij een dealer oid, maar gewoon een "manneke" die auto's verkocht (was ook wel een beetje huiverig voor e.e.a., maar alles grondig gecheckt natuurlijk en ook wel een beetje vertrouwen (proberen te) hebben)
Ten 2e: Het communiceren ging in het duits, en zodoende ontging me af en toe nog wel is wat (zoals dat er een nieuwe motor in lag bijvoorbeeld )
Ten 1e: Het was niet bij een dealer oid, maar gewoon een "manneke" die auto's verkocht (was ook wel een beetje huiverig voor e.e.a., maar alles grondig gecheckt natuurlijk en ook wel een beetje vertrouwen (proberen te) hebben)
Ten 2e: Het communiceren ging in het duits, en zodoende ontging me af en toe nog wel is wat (zoals dat er een nieuwe motor in lag bijvoorbeeld )
_______________________________Showroom________________________________
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Inrijden is bij motoren niet echt meer een issue. Materiaal toleranties zijn een stuk nauwkeuriger dan vroeger en de cilinders zijn tegenwoordig van verschrikkelijk hard materiaal. Dat je wat rustig aan moet doen in begin heeft meer met thermische belasting te maken en het zetten van verschillende metalen/materialen.
Schone olie kan nooit kwaad maar je hoeft niet bang te zijn voor inloop slijpsel
Schone olie kan nooit kwaad maar je hoeft niet bang te zijn voor inloop slijpsel
Robbel schreef:Nope,
Het communiceren ging in het duits, en zodoende ontging me af en toe nog wel is wat (zoals dat er een nieuwe motor in lag bijvoorbeeld )