verminderen overhellen in bochten bij 320 d touring
verminderen overhellen in bochten bij 320 d touring
Wat is de beste manier hiervoor? de geplaatste sportdempers van Sachs geven niet het gewenste resultaat. guustflater
Verplaatst naar het juiste forum
Moderatoropmerking Farl
Re: verminderen overhellen in bochten bij 320 d touring
Verlagen en een strutbar ?
plaats eens een berichtje in het voorsteltopic met wat
foto's van je Touring, vinden we leuk

foto's van je Touring, vinden we leuk

320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Ik heb vorige week een KW variant 2 schroefset geplaatst en het duiken is in nagenoeg geheel verdwenen bij bochten en stevig remmen terwijl de auto nog steeds heerlijk comfortabel is 
't Is zeker geen goedkope oplossing maar je kent je wagen niet terug. 100% positief tot dusver

't Is zeker geen goedkope oplossing maar je kent je wagen niet terug. 100% positief tot dusver

Als je puur het overhellen wil verminderen en niet wil verlagen kun j eook kiezen voor andere stabilisatorstangen bv. van H&R of Eibach. Strutbar doet naar mijn mening niks tegen overhellen in de bochten. Ik heb zelf de eibach pro kit eronder maar ik vind het overhellen nog wel iets te veel.
E61 535d Titan Silber M pakket, DPF leeg, EGR uit en 360pk en 720NM
waar worden die stabilisatorstangen geplaatst dan?

-
ik heb mij zo een strutbar of ook wel veerpootbrug genoemd, geïnstalleerd. Het verschil vind ik wel groot hoor!rs13 schreef:Als je puur het overhellen wil verminderen en niet wil verlagen kun j eook kiezen voor andere stabilisatorstangen bv. van H&R of Eibach. Strutbar doet naar mijn mening niks tegen overhellen in de bochten. Ik heb zelf de eibach pro kit eronder maar ik vind het overhellen nog wel iets te veel.
Ook het stuurgedrag is veel beter.
Informatie over een strakker bochtgedrag d.m.v een veerpootbrug.
Zo'n brug is een dwarse verstevigingsbalk tussen de uiteinden van de wielophanging. Dat kan zowel voor als achter. Bijna iedereen kent wel de brug die de bovenkant van de veerpoten met elkaar verbindt, maar er zijn ook bruggen die dat aan de onderkant doen. Een veerpootbrug vermindert het overhellen in bochten en de auto is beter bestand tegen dwars krachten. Wat belangrijk is bij verlaagde auto's op brede banden. In lange en snelle bochten zorgt een brug voor meer stuur precisie.
- Spoiler: Laat zien
Don't drive faster than your guardian angel can fly!
Een strutbar of veerpootbrug zorgt voor een stijvere carrosserie. Vooral bij snel genomen bochten zou je hier iets van kunnen merken. Maar het overhellen van de auto in de bochten kan hiermee niet worden verminderd. Overhellen kan alleen verminderd worden met stijvere veren of een dikkere stabilisatorstang. Je e46 heeft deze wel maar H&R en Eibach heeft hier dikkere versies voor zodat je auto minder overhelt.
Wikipedia zegt:
Een stabilisatorstang is een massieve staaf van hetzelfde materiaal als de veren, die in auto's wordt gebruikt om het overhellen in bochten te beperken, terwijl de veerwerking behouden blijft. De staaf verbindt het onderste uiteinde van de wielophanging op dezelfde as. Doordat de staaf het uiteinde van beide veren verbindt is het niet meer mogelijk dat de ene veer helemaal inveert en de andere helemaal niet. Het verschil in inveren wordt zo beperkt. Dit merk je vooral in bochten, waarin de auto minder overhelt naar de buitenkant van de bocht.
Wikipedia zegt:
Een stabilisatorstang is een massieve staaf van hetzelfde materiaal als de veren, die in auto's wordt gebruikt om het overhellen in bochten te beperken, terwijl de veerwerking behouden blijft. De staaf verbindt het onderste uiteinde van de wielophanging op dezelfde as. Doordat de staaf het uiteinde van beide veren verbindt is het niet meer mogelijk dat de ene veer helemaal inveert en de andere helemaal niet. Het verschil in inveren wordt zo beperkt. Dit merk je vooral in bochten, waarin de auto minder overhelt naar de buitenkant van de bocht.
E61 535d Titan Silber M pakket, DPF leeg, EGR uit en 360pk en 720NM
Bedankt voor je tips, maar kun je iets meer zeggen over de KW variant schroefsets? guustflaterGriffendahl schreef:Ik heb vorige week een KW variant 2 schroefset geplaatst en het duiken is in nagenoeg geheel verdwenen bij bochten en stevig remmen terwijl de auto nog steeds heerlijk comfortabel is
Tjah, wat wil je precies weten... ??
Variant 1 is in ieder geval alleen in hoogte te verstellen
Variant 2 is in hoogte en hardheid te verstellen
Variant 3 is zowel de rebound als de hardheid apart te verstellen en uiteraard ook de hoogte
Street Comfort is er ook nog, speciaal voor km vreters, heb die zelf links laten liggen omdat de V2 in mijn ogen wat beter geschikt was voor wat ik wilde, ondanks dat dit aanvankelijk mijn eerste keus was.
Verder hoef je niet getrouwd te zijn met KW, er zijn legio andere merken die vergelijkbare producten bieden in zowel dezelfde als hogere en lagere prijsklassen...
Variant 1 is in ieder geval alleen in hoogte te verstellen
Variant 2 is in hoogte en hardheid te verstellen
Variant 3 is zowel de rebound als de hardheid apart te verstellen en uiteraard ook de hoogte
Street Comfort is er ook nog, speciaal voor km vreters, heb die zelf links laten liggen omdat de V2 in mijn ogen wat beter geschikt was voor wat ik wilde, ondanks dat dit aanvankelijk mijn eerste keus was.
Verder hoef je niet getrouwd te zijn met KW, er zijn legio andere merken die vergelijkbare producten bieden in zowel dezelfde als hogere en lagere prijsklassen...