323i met rare kuren

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
fransje1973

323i met rare kuren

Bericht door fransje1973 » 13 dec 2008, 05:43

Mijn wagen heeft sinds een aantal dagen kuren...Begon met startproblemen, sleutel omdraaien in kontakt. en geen sjoege...Sleutel 2e keer omdraaien en gelijk starten. Gebeurde een keer of 4, toen reageerde mijn wagen ineens niet meer op cv via de sleutel. Nu doet mijn radio het niet meer, als ik mijn richtingaanwijzer aanzet, knippert hij wel, maar niet in instrumentenpaneel... Of richtingaanwijzer blijft in instrumentenpaneel knipperen, terwijl ik hem uitgezet heb... Ik baal, en ga er vandeweek wel naar kijken. Hoop dat het meevalt, misschien slecht massapuntje ergens. Als iemand dit eerder aan de hand heeft gehad, en een idee heeft waar ik het moet zoeken hoor ik het graag...Leuk hoor die electronica, maar in mijn geval ook weer een zoekplaatje...

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: 323i met rare kuren

Bericht door bjornc » 13 dec 2008, 10:29

Net wat je zegt, een slecht massapuntje is het meest waarschijnlijke.

Ik zou iig in het motorruim zoeken, en de accupolen even schoonmaken.
In het motorruim heb je de meeste kans op massaproblemen, omdat er vooral in dit seizoen behoorlijk vochtige lucht naar binnen komt.

fransje1973

Bericht door fransje1973 » 13 dec 2008, 17:32

Ik heb vanmiddag in de kou even onder mijn kap wat aan mijn bedrading gerommeld, mocht niet baten. Toen heb ik mijn accupolen nagekeken, zag er goed uit. Vervolgens heb ik mijn accupool een paar uur losgelaten en alles werkt weer zoals het hoort. Toch vreemd, er was iets goed van slag. Ik hoop maar dat het bij dit ene incident blijft... :)

fransje1973

Bericht door fransje1973 » 26 mar 2009, 19:58

Toch nog even een update. Hij ging het weer doen, en steeds vaker. Vriend van me heeft hem uitgelezen, bleek het kontaktslot te zijn. Ik twijfelde eerst nog aan zijn diagnose, en was bang dat ik een compleet kontaktslot moest kopen voor een honderdje of 3. Viel reuze mee, ik kon een los kontaktblokje kopen voor tientje of 3, en had het er in 20 minuten ingesleuteld! Beters... ;D

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”