Bizar

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Gebruikersavatar
bjornc
Bouwer van BimmerPortal
Berichten: 13918
Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
Locatie: die Heimat

Re: Bizar

Bericht door bjornc » 29 mar 2009, 13:44

Als je mijn mening vraagt, waarom je steeds meer afgebroken veren ziet:

Afbeelding
En dan durfen ze ook nog te beweren dat drempels het verkeer veiliger maken (|
Spoiler: Laat zien
koste nog wel zoeken, een bmw bij een drempel :P

Mario TT
Berichten: 1290
Lid geworden op: 23 jun 2008, 13:33

Re: Bizar

Bericht door Mario TT » 29 mar 2009, 15:26

kees roeleveld schreef:Het voordeel bij de officiele dealer is dat ze de flatrate (officieel vastgestelde werktijd ) hanteren waardoor je nooit
te veel betaald, wat naar mijn mening bij andere garage's wel gebeurd.
Een ander voordeel is dat de dealer originele onderdelen gebruikt die doorgaans goedkoper en beter zijn.
Ook de ervaring en het gebruik van speciaal gereedschap heeft een gunstige invloed op de kwaliteit en de
gewerkte tijd.
Dat het laatste stukje van de achter veer bij een e46 afbreekt is bekend maar niet gevaarlijk (wel apk afkeur) maar de voorveren blijven doorgaans wel heel wat bij andere merken wel gebeurd en heel gevaarlijk is.
Rij je een lease auto?? Want volgens mij worden normaal gesproken gewoon uren gerekend die er aan gewerkt zijn. Denk alleen wel omdat ze bij de dealer het exact goede gereedschap hebben dat ze alles goed kunnen inschatten en dat bij andere garages deze gereedschappen weleens ontbreken waardoor er langer gesleuteld moet worden.

Nou ik heb het nou echt niet vaak gehoord dat er veren afbraken bij BMW`s, ook niet vaak op het forum. Het lijkt soms alsof er iets gebeurd dat iedereen gaat roepen dat het kan gebeuren.

Vergeet trouwens een belangrijk punt niet wat bij BMW het grote voordeel is, en dat is dat er vaak gemakkelijk bij systemen gekomen kan worden. Iets wat bij andere automerken soms absoluut niet zo is. Een generator of een waterpomp kan je zo wisselen... en dat is niet bij elke andere auto zo. Krukassensor.. is zo te wisselen..

Als je weet dat er een zwak punt in een auto zit, kan je natuurlijk ook veel erover praten, maar je kan natuurlijk ook uitzoeken hoe je dit kan oplossen, het op het forum zetten en iedereen ervan laten profiteren. Misschien kan er iemand een oplossing aandragen door middel van foto`s etc. Het simpelste is denk ik dat mensen zelf kunnen kijken waar het zit en met een busje tectyl zelf aan de slag kunnen. Als het zo gevaarlijk is als dat men beweert dan is er vast wel iemand die dit kan oplossen. Overigens heb ik nog nooit gehoord van iemand met een e46 en een kapotte remleiding die geen remdruk meer had oid..
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

bmwhans
Berichten: 539
Lid geworden op: 18 jan 2008, 15:24
Locatie: gelderland

Re: Bizar

Bericht door bmwhans » 29 mar 2009, 15:54

de meeste automerken werken weldegelijk met vaste pakketprijzen,uur tarieven worden alleen gebruikt bij onvoorziene werkzaamheden,ik weet dat omdat ik zelf bij een vw dealer werk.
inderdaad komt het vaak voor dat een dealer goedkoper is dan een universele garage.
en gebroken achterveren is zeker een e46 kwaal.
gr hans

Ome Cied

Re: Bizar

Bericht door Ome Cied » 29 mar 2009, 16:05

en gebroken achterveren is zeker een e46 kwaal.
gr hans
+1 bij mij had ik ook een raar geluid tijdens een bocht of drempel. wat bleek 2 gebroken achterveren, toeval??? denk het niet.. was het geen kwaal dan is het er nu een -_-

Mario TT
Berichten: 1290
Lid geworden op: 23 jun 2008, 13:33

Re: Bizar

Bericht door Mario TT » 29 mar 2009, 16:24

Nou dan denk ik dat het aan de leeftijd ligt van de auto`s... de E46 is niet meer de jongste... Ik weet van mijn auto dat er nieuw achterdempers op zitten en wellicht niet veren (maar dat weet ik niet), en de auto is 5 cm verlaagd. Wellicht dat deze dan ook gebroken zijn geweest.

Gebroken veren zijn aan de orde van de dag, en ik geloof echt niet dat het een kwaal is bij de E46... bij de Citroen C1 en de Fiat Stilo is het een kwaal.. maar bij deze auto echt niet. Tuurlijk als 5 mensen gaan roepen dat ze het hebben gehad lijkt het er op maar er zijn heel veel e46`s op de weg en ik hoor maar weinig op het forum dat ze gebroken zijn.Ik hoor veel meer over andere dingen die kapot gaan dan dit.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

Ome Cied

Re: Bizar

Bericht door Ome Cied » 29 mar 2009, 17:01

@ mario

bij mij waren het 2 veren die op exact de zelfde plaats waren gebroken (onderaan waar de veer van smal naar breed loopt) en dan ga je toch denken hoe kan dit? de voorveren zijn wel goed en dat geeft mij het idee dat het niet aan de leeftijd ligt (anders zouden deze ook slecht moeten zijn na 10 jaar). correct me if i'm wrong :)

jobvr
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 aug 2008, 22:54

Re: Bizar

Bericht door jobvr » 29 mar 2009, 21:46

ff een vraagje dat hier een beetje mee te maken heeft,

Op je BMW zit 6 jaar carrosserie garantie. Mijn BMW is nu 5,5 jaar oud. Na het lezen van wat topics blijkt dat je met je BMW een verhoogd risico hebt met je ophanging en je vering achter. Wat zijn de mogelijkheden om hier onder de garantie wat aan te laten doen, of moet je echt wachten tot er wat stuk gaat ?

Mario TT
Berichten: 1290
Lid geworden op: 23 jun 2008, 13:33

Re: Bizar

Bericht door Mario TT » 29 mar 2009, 22:05

natuurlijk, tenzij je carosserie mankementen vertoond. Als je aankomt bij de dealer met dit verhaal lachen ze je vierkant uit.
Als je geen problemen hebt, wat is dan het probleem? :roll:
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

jobvr
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 aug 2008, 22:54

Re: Bizar

Bericht door jobvr » 29 mar 2009, 22:38

Ja, naast een hele lichte "bonk" soms bij het schakelen, wat de handtekening van deze auto blijkt te zijn en waar ik me ook geen zorgen over maak, Hoor ik meestal als ik net vertrek en over een vluchtheuvel rijdt een "kraak/bonk" van links achter. Hoor het geluid soms als ik de vering aan een kant zwaar belast (snel door klaverblad). Denk dat ik de linkerkant maar eens goed ga inspecteren. Als er iets mis is, is het misschien nog garantie. Subframe is het denk ik iig en veren misschien.
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 30 mar 2009, 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: overbodige quote verwijderd

Gebruikersavatar
Fabian79
Berichten: 4922
Lid geworden op: 17 dec 2008, 18:12

Re: Bizar

Bericht door Fabian79 » 29 mar 2009, 22:44

bmwhans schreef:de meeste automerken werken weldegelijk met vaste pakketprijzen,uur tarieven worden alleen gebruikt bij onvoorziene werkzaamheden,ik weet dat omdat ik zelf bij een vw dealer werk.
inderdaad komt het vaak voor dat een dealer goedkoper is dan een universele garage.
en gebroken achterveren is zeker een e46 kwaal.
gr hans

Hier ben ik het dus echt niet mee eens.
Dealers werken inderdaad vaak met standaard tarieven. Wat nu als ze sneller klaar zijn???
En ik hoor hier de meest uiteenlopende bedragen langskomen die bij dealers betaald worden. pfffff echt niet normaal.
Ook denk ik dat mijn garage die voor 50 euro/uur incl.staat te sleutelen echt goedkoper is dan de dealer die voor 90,- ex. aan de gang is.
Dan mag het van mij wel iets langer duren. ;)

En over de kennis bij een aantal dealers nog maar niet te beginnen. Je zou verwachten dat ze alles weten over hun eigen auto's, maar die hoop heb ik echt al lang opgegeven.

Ik zeg niet dat je genaaid wordt bij een dealer, maar goedkoper, nee daar ben ik het niet mee eens.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

bmwhans
Berichten: 539
Lid geworden op: 18 jan 2008, 15:24
Locatie: gelderland

Re: Bizar

Bericht door bmwhans » 30 mar 2009, 13:05

monteurs zijn idd wel eens sneller klaar maar even vaak komt het voor dat het langer duurt en zijn de kosten voor het bedrijf.
het is onvoorstelbaar aan wat voor eisen een dealer moet voldoen en wat voor investeringen er gedaan moeten worden zeker ook omdat elke vw dealer ook iso gecertificeerd moet zijn ,logisch dat een dealer duurder is.
daarbij komt dat menig universeel autobedrijf maar wat aan knoeit daarna bij de klant niet thuis geeft waarna wij als dealer de rotzooi mogen opknappen.
ik maak dit wekelijks mee.
gr hans

Gebruikersavatar
Fabian79
Berichten: 4922
Lid geworden op: 17 dec 2008, 18:12

Re: Bizar

Bericht door Fabian79 » 30 mar 2009, 13:30

Deze discussie ga ik verder niet voeren hier op het forum. Dit is niet de plaast hiervoor en ik heb er ook geen zin in.
Het zal ook altijd een meningsverschil blijven en dat gaat alleen de sfeer bederven hier.

En het maar wat aanknoeien van een bovag bedrijf vind ik wel heel kort door de bocht.
Ik zal je nu maar vast duidelijk maken dat mensen liegen en dus ook bij de dealer aan de balie (net als ergens anders) meestal niet de gehele waarheid vertellen. Het is altijd de schuld van een ander omdat dat de makkelijkste weg is.
Bij ons in de garage is dit absoluut niet anders en horen we alleen slechte verhalen over de dealers.

Kortom een discussie die nooit op zal houden. ;)

Heren we gaan weer lekker :on:
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Gebruikersavatar
oke
Berichten: 78
Lid geworden op: 17 dec 2008, 18:35

Re: Bizar

Bericht door oke » 30 mar 2009, 15:28

Mario TT schreef:rij eens met een ander merk zoveel kilometers en 10 jaar en kijk dan eens wat je moet vervangen en wat er kapot gaat. Er zijn ook auto`s waarbij de voorveren gewoon spontaan afbreken. Als je een kwalitatief goed produkt maakt betekend het niet dat er geen fouten in het ontwerp zitten oid. Zelfs in de luchtvaart waar veiligheid nummer 1 is worden ontwerpfouten gemaakt alleen dan praat je wel over veeeel duurdere onderdelen en kwalitatief veel hogere produkten. Dat dingen goed zijn betekend niet dat het niet kapot kan gaan. Ook bij BMW zijn er dingen die gewoon roesten en kapot gaan.. vind het niet schokkend. Als ik kijk naar mijn auto met 340.000km op de klok zie ik een hele goede auto`s die je wel bij moet houden maar geen rotting etc. Misschien is het wel een productiefoutje in een bepaald jaar of type.
Twingo bijvoorbeeld......elke twingo van 1993 tot 2002 hebben binnen 3 jaar gebroken veren..

bofkont
Berichten: 4527
Lid geworden op: 03 mar 2008, 12:37
Locatie: Stormwind city

Re: Bizar

Bericht door bofkont » 30 mar 2009, 15:44

Veer is gewoon een slijtage deel van elke wagen.
Echt niet raar dat ze na 10 jaar aangetast door de elementen dat ze breken.
Denk wel dat er verschil zit in materiaal keuze van de fabrikanten zodat somige veren beter zijn als andere.

Mijn ervaring is dat meeste bedrijven net zo duur zijn of duurder als de dealer, ben nog welleens gewisseld de laatste jaren.
Ook autospin echt een goede Bmw specialist was zelfs nog iets duurder met de inspectie 2 dan de dealer.

Vaak is het probleem met de dealer als ze er niet uitkomen alles maar lukraak gaan vervangen of dingen vervangen voor nieuw die nog best te maken zijn, dat kan het aardig duur maken.
Met banden moet je zeker niet bij de dealer zijn, dan zijn ze echt de stealer :P

Over het algemeen doe mij maar de officiële dealer, daar zit de kennis en de juiste aparatuur.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

Marc 320d

Re: Bizar

Bericht door Marc 320d » 30 mar 2009, 18:35

bofkont schreef:Veer is gewoon een slijtage deel van elke wagen.
Echt niet raar dat ze na 10 jaar aangetast door de elementen dat ze breken.
Hmmm, nog steeds niet mee eens. Gebroken veren is gewoon een ontwerp of productiefout. Je accepteert van je chassis ook niet dat het in 10 jaar breekt door de elementen.

Bovendien heb ik ze nog niet zijn breken vanwege corrosie (elementen), maar het lijkt gewoon op vermoeiing. Op vermoeiing kan je prima ontwerpen. Op een of andere manier konden de fabrikanten dat jarenlang prima, pas het laatste decennium hoor je deze problemen echt..(in mijn beleving iig, er breken er nu echt veel)

En tja, drempels zijn lastig, maar putten en gaten geven een nog veel grotere klap.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”