Advies e46
Advies e46
Hallo Allen,
Ik heb eindelijk een e46 330D executive full opties handgeschakel van bouwjaar 1999 gevonden
(helaas zijn ze met automaat duurder)
pijs is 7500 euro
Ik weet alleen niet of het verstandig is om het te kopen omdat het een bouwjaar 1999 is? Aangezien ik er ruim 5 tot 6 jaar mee wil rijden.
Wie weet of de moteren verschillen vanaf 1998 tot met 2001?
Graag ontvang jullie advies en reacties hierover?
Ik heb eindelijk een e46 330D executive full opties handgeschakel van bouwjaar 1999 gevonden
pijs is 7500 euro
Ik weet alleen niet of het verstandig is om het te kopen omdat het een bouwjaar 1999 is? Aangezien ik er ruim 5 tot 6 jaar mee wil rijden.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: Advies e46
De 330d motoren van die tijd zijn prima motoren.
Als de auto goed onderhouden is, en de kmstand is er naar kan je er haast geen buil aan vallen.
Als de auto goed onderhouden is, en de kmstand is er naar kan je er haast geen buil aan vallen.
Ik zou zelf liever een van eind 2000 of later aanschaffen, dan zijn in ieder geval de eerste kinderziektes eruit als het zwakke subframe en bijvoorbeeld de deurklinken... 

Nou is het subframe anders in 99 dan in 2000?? Volgens mij zijn de subframe`s pas later aangepast hoor. Bovendien koop ik niet een auto niet als de deurklinken slecht zijn. Dat is te vervangen. En zeker als je dit relatief lage bedrag betaald. Ik denk ook wel dat je voor dat bedrag een leuke auto koopt. Maar maak je zoveel kilometer dat je perse een 330d wilt hebben? Of vind je een diesel zo mooi?
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Subframes zijn eind 2000 aangepast... 't Zijn niet alleen de deurklinken die toen aangepast zijn, ik zou er niet graag een willen hebben van voor 2001 in ieder geval.
Maar Mario wel gelukkig
Maar Mario wel gelukkig

Gezien de prijs van € 7.500,- zal hij zeker wel al 250.000 km hebben gelopen. Als je daar dan nog 5 jaar in wil gaan rijden met bv. 40.000 km/jr (en dus richting de 450.000 km wil gaan), dan zal je wel het een en ander gaan tegenkomen aan onderhoud en daar dus budget voor moet gaan inplannen.Jamjam schreef:Hallo Allen,
pijs is 7500 euro

Je doet net alsof het een hele slechte auto is van voor 2001. Als het zo slecht was voor die tijd zijn ze allang onder coulance gerepareerd. En anders lijkt het me wel erg mee te vallen hoor. Je moet dingen niet erger maken dan dat ze zijn. Je schiet nu echt door naar het andere uiterste.Griffendahl schreef:Subframes zijn eind 2000 aangepast... 't Zijn niet alleen de deurklinken die toen aangepast zijn, ik zou er niet graag een willen hebben van voor 2001 in ieder geval.
Maar Mario wel gelukkig
En Mooggie je hebt volkomen gelijk, daarom vroeg ik al hoeveel kilometers hij ermee wilde rijden en of hij perse een diesel wilde.
Als je 40.000km rijdt is het rendabel omdat je als je de turbo moet wisselen en de HD pomp 5 jaar moet rijden om de kosten eruit te halen vergeleken met een benzine. Natuurlijk is dit een 330d en gelden er weer andere berekeningen maar komt het denk ik wel op het zelfde neer.
Mijn E46 328i was van 10-1998 dus echt een van de eersten.
Ook ik heb stil gestaan bij de gedachten van kinderziekten bij de aanloop van een nieuw model.
Mijn E46 was echt volledig probleemloos
dus denk dat het allemaal wel meevalt als de 330d goed onderhouden is.
Plus een beetje geluk uiteraard
Ook ik heb stil gestaan bij de gedachten van kinderziekten bij de aanloop van een nieuw model.
Mijn E46 was echt volledig probleemloos

Plus een beetje geluk uiteraard

Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
En dat zegt meneer 'Ik wil geen diesel meer rijden want er kan zo veel kapot' ??Mario TT schreef:Je doet net alsof het een hele slechte auto is van voor 2001.
...
Je moet dingen niet erger maken dan dat ze zijn. Je schiet nu echt door naar het andere uiterste.
Die updates zijn er niet voor niets geweest en voor de prijs hoef je het doorgaans niet te laten. Ik zeg niet dat er zoveel halszaken zijn... Maar gevraagd werd om meningen, en mijn mening is dat je beter kan wachten tot je een geschikt 2001 of later exemplaar kan vinden en jouw mening is dat dat niks uit maakt... Je kan elkaars mening toch gewoon in waarde laten... ??
Er kan ook zoveel kapot aan een diesel, maar het subframe is niet gerelateerd aan een diesel maar dat gebeurt ook bij benzine motoren.
Ik vind nog steeds dat je overdrijft en daarmee laat ik je gewoon in je waarde want ik zeg wat ik vind en jij ook. Snap niet waarom je nu dit roept.
Volgens mij zijn er na 2001 ook heel veel subframes kapot gegaan ik vind dit daarom ook geen excuus.
Ik vind nog steeds dat je overdrijft en daarmee laat ik je gewoon in je waarde want ik zeg wat ik vind en jij ook. Snap niet waarom je nu dit roept.
Volgens mij zijn er na 2001 ook heel veel subframes kapot gegaan ik vind dit daarom ook geen excuus.
Subframes vallen onder coulance dus daar zou ik me niet zo druk over maken. Uitgaande van de 320D heeft deze zowel voor als na 2001 een duur zwak punt die je qua kosten tegen elkaar kunt wegstrepen. Hoe dit bij de 330D zit weet ik niet. Ik zou er gewoon voor gaan als het er allemaal goed en betrouwbaar uitziet
Dat je kosten kunt verwachten bij hoge kilometerstanden weet iedereen en daarbij moet je soms ook wat geluk hebben 

- DJLeonardo
Subframes vallen onder coulance maar met een max van 10 jaar en met een auto uit '99... heb je dus nog maar even
Het koppel van de 330 d is het hoogst van alle e46's dus als er een auto gevoelig is voor dit probleem is het deze wel.
Wat Mario zegt over die turbo en pomp. Dus of het is al vervangen, of je telt die kosten erbij op. Ik zou geen wagen kopen waavan je het onderhoudt niet kunt/wil betalen. Dan lijkt 7500 een koopje maar er is iets meer dan alleen dat.
Jamjam heb jij wel eens een Z3 gehad toevallig? Je nick komt me bekend voor n.l.

Het koppel van de 330 d is het hoogst van alle e46's dus als er een auto gevoelig is voor dit probleem is het deze wel.
Wat Mario zegt over die turbo en pomp. Dus of het is al vervangen, of je telt die kosten erbij op. Ik zou geen wagen kopen waavan je het onderhoudt niet kunt/wil betalen. Dan lijkt 7500 een koopje maar er is iets meer dan alleen dat.
Jamjam heb jij wel eens een Z3 gehad toevallig? Je nick komt me bekend voor n.l.

BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Hallo allen,
Als eerste bedankt voor jullie reactie's. Ik ben zelf een mercedes benz c250 TD 150 Pk rijder.
Ik wil graag overstappen naar BMW omdat het toch mooie sportieve auto's zijn voornamelijk de
330d etc.
Ik ga meestal wel met de auto op vakantie waardoor ik tijdens de vakantie al gauw 4000 tot 5000 km afleg en dan nog de km in het binnenland. Vandaar de diesel.
Ik denk toch over te gaan naar een jongere bouwjaar 2001 omdat het toch te oud vindt. (1999).
Ik heb inmiddels een 330d gevonden waarover ik na zit te denken. zie link.
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL
Wat vinden jullie ervan?
Als eerste bedankt voor jullie reactie's. Ik ben zelf een mercedes benz c250 TD 150 Pk rijder.
Ik wil graag overstappen naar BMW omdat het toch mooie sportieve auto's zijn voornamelijk de
330d etc.
Ik ga meestal wel met de auto op vakantie waardoor ik tijdens de vakantie al gauw 4000 tot 5000 km afleg en dan nog de km in het binnenland. Vandaar de diesel.
Ik denk toch over te gaan naar een jongere bouwjaar 2001 omdat het toch te oud vindt. (1999).
Ik heb inmiddels een 330d gevonden waarover ik na zit te denken. zie link.
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL
Wat vinden jullie ervan?
Ik krijg nogal kippevel van de velgen. Liever eentje van een particulier die er goed voor gezorgd heeft