Hallo iedereen die last heeft van het bebonk!
Heb de auto net terug gekregen van een BMW-specialist.
De volgende onderdelen zijn vervangen: 3 rubbers van het diff, 4 rubbers waarmee de subframe vastzit aan de bodemplaat, 2 draagarmrubbers. Daarna is de auto uitegelijnd.
Resultaat, de auto rijdt weer
zonder gebonk, en het getril bij het koppelen is aanzienlijk afgenomen. Helemaal weg krijg je het volgens mij als je de vliegwiel en hardyschijf laat vervangen, maar dat gaat mij qua kosten te ver (de hardyschijf laat ik misschien van de zomer vervangen, maar die vliegwiel moet in combinatie met de koppeling, en mijn koppeling is op het moment nog goed).
Overigens zijn bij mij de plekken nagekeken waar de subframe aan de bodemplaat vastzit (zie die enge foto's met scheuren in de bodemplaat van de eerdere posts). De subframe is eraf gehaald bij het vervangen van de rubbers, dus konden ze goed naar die scheuren zoeken. En bij mij zijn
geen scheuren geconstateerd
. Wel een opluchting dus.
Dus dit was mijn terugkoppeling voor wat betreft het bekende 'gebonk'-probleem, waar veel forumleden zo te lezen last van hebben.
Groetjes.