professionele methode om kleur wagen exact te bepalen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
freddy

professionele methode om kleur wagen exact te bepalen

Bericht door freddy » 08 apr 2009, 18:15

na het kort geleden laten spuiten van de nieuwe m3 spiegels en het ontstane kleur verschil (heb kritische blik) met rest van wagen kleur is er vandaag na overleg met schadebedrijf en spuiter besloten om een kleur expert te laten komen die dmv een digitaal uitlees oog en laptop met speciale software de exacte kleur van wagen in HUIDIGE STAAT (veroudering lak en verkleuring enz) uit te lezen om zo de opnieuw te spuiten spiegels( hun kosten) in de juiste kleur te krijgen, zonder kleur verschil dit keer.

resulaat is : kleur is bepaalt door 2 proefstalen te spuiten en te vergelijken op wagen.

Afbeelding

Afbeelding
Verplaatst naar E46 Algemeen

Moderatoropmerking Farl

///M 330Ci

Re: professionele methode om kleur wagen exact te bepalen

Bericht door ///M 330Ci » 08 apr 2009, 19:13

Kijk, dat is nog eens netjes werken, zo hoort het.
Afbeelding
Freude am Fahren

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 08 apr 2009, 19:26

Techniek staat voor nix!
Top zo!

Hennep
Contacteer:

Bericht door Hennep » 09 apr 2009, 09:25

En wat was nu het resultaat van deze test. Is jou auto niet titansilver meer of hebben ze de spiegels in de verkeerde kleur gespoten.

joost
Contacteer:

Bericht door joost » 09 apr 2009, 09:32

haha johan :P

ik spreek uit ervaring dat zilver een drama kleur is... bij mij werd het opnew gespoten zonder problemen na de eerste fout maar daarna toch nogsteeds klein tint verschil... onder een bouwlamp zie je alles.

bij spiegels valt het gellukkig wat minder op omdat die bol zijn en er vanalles in gereflecteerd word... maar voor de adapter platen word het lastiiger.

anyways het is "normaal" dat er op 6 punten gemeten word, maar het uiteindelijke meng process blijft toch mensen werk.

320driver

Bericht door 320driver » 09 apr 2009, 10:31

Ik heb van de week een deel van m'n achterbumper opnieuw laten spuiten bij een FOCWA schadebedrijf omdat een oudere dame zo slim was geweest om m'n auto van achteren te raken (muts).
Nou is mijn auto Topasblauw maar ik moet zeggen dat er absoluut geen kleurverschil merkbaar is op de plek waar ze de bumper (gedeeltelijk) opnieuw hebben gespoten dus chapeau voor CarE autoschade Tilburg en er zit 4 jaar garantie op :)
TitanZilver lijkt me inderdaad geen fijne kleur om over te laten spuiten trouwens :?

freddy

Bericht door freddy » 09 apr 2009, 17:08

hennep E46 schreef:En wat was nu het resultaat van deze test. Is jou auto niet titansilver meer of hebben ze de spiegels in de verkeerde kleur gespoten.

tuurlijk is de kleur titan zilver ongewijzigd in de basis , maar door veroudering en wassen/ polijsten en poetsen veranderd de tint en intensiteit van het titan silver en als er dus eens wat opnieuw gespoten moet worden bv spiegels bumpers of.... dan is handereren van de kleur code 354/7 (titan silver) niet voldoende om een exacte kleur match te kleur zodat kleurverschil niet ontstaat. ()waar kritiese en miere...... over vallen en hun opvalt)

want ook niet alle bmw titan silvere zijn het zelfde wat /7 achter kleur nr is een verwijzing naar de silo of tank waar toen de lak uitkwam mbt levering en aanmaak datum toen mijn coupetje geboren en gespoten is/werdt.

resultaat is dat volgende week ik spiegels weer heen breng en ze opnieuw gespoten worden zonder kleurverschil.

mitchel

Bericht door mitchel » 11 apr 2009, 09:38

320driver schreef:Ik heb van de week een deel van m'n achterbumper opnieuw laten spuiten bij een FOCWA schadebedrijf omdat een oudere dame zo slim was geweest om m'n auto van achteren te raken (muts).
Nou is mijn auto Topasblauw maar ik moet zeggen dat er absoluut geen kleurverschil merkbaar is op de plek waar ze de bumper (gedeeltelijk) opnieuw hebben gespoten dus chapeau voor CarE autoschade Tilburg en er zit 4 jaar garantie op :)
TitanZilver lijkt me inderdaad geen fijne kleur om over te laten spuiten trouwens :?

topas blauw is voor een spot repair( klein stukje bijspuiten) een hele makkelijke kleur.. :amen:

zilver geeft vaak een vlek als je een stukje bij spuit.. titan zilver niet omdat het maar 1 zilvere mengkleur bevat met een beetje blauw..

Dakloos

Bericht door Dakloos » 11 apr 2009, 15:58

Vaak is de blankelak de boosdoener die het verpest en kan er een gele gloed inkomen.

mitchel

Bericht door mitchel » 12 apr 2009, 10:22

2500 schuurvelletje waterproof..
en weer oppolijsten;)
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 13 apr 2009, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige quote verwijderd

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”