Welke velg?
Re: Welke velg?
Zelf blijf ik een liefhebber van de styling 44. Semi sportief en toch chique. En daarbij in Dld voor een nette prijs te verkrijgen.Hopelijk volgende week de mijne binnen ter vervanging van de Styling 45 

- DJLeonardo
Bedankt voor de adviezen heren. Maar de overweging is dat het er klassiek/stylish en misschien zelfs retro uit moet zien.
De auto is groen dat is niet echt sportief maar meer "gentleman" achtig. Een radiaal of kruisspaak versterkt die uitsraling. Een velg met minder spaken vind ik sportief ogen en niet passen bij deze auto. Ik heb veel velgen vergeleken en radialen met 16 of minder spaken zien er (te) sportief uit. Het moet een beetje de Oxford/Englisch stijl aanvullen.
Als de auto zwart was geweest (zoals het plan oorspronkelijk was) en een M tech set had gehad was ik voor een fijne 5 enkel of parrallelspaak gegaan.
Bij de Z3 heb je een leuke serie induvials. Ik wilde de "British tradional" stijl aanhouden.

De 58 oogt groter dan de 42 omdat deze een "verbundrand" heeft. Ik weet dat omdat ik dat in het echt ook zo heb gezien.
De 187 (en mijn huidige 73) ogen idd nog groter.
De auto is groen dat is niet echt sportief maar meer "gentleman" achtig. Een radiaal of kruisspaak versterkt die uitsraling. Een velg met minder spaken vind ik sportief ogen en niet passen bij deze auto. Ik heb veel velgen vergeleken en radialen met 16 of minder spaken zien er (te) sportief uit. Het moet een beetje de Oxford/Englisch stijl aanvullen.
Als de auto zwart was geweest (zoals het plan oorspronkelijk was) en een M tech set had gehad was ik voor een fijne 5 enkel of parrallelspaak gegaan.
Bij de Z3 heb je een leuke serie induvials. Ik wilde de "British tradional" stijl aanhouden.

De 58 oogt groter dan de 42 omdat deze een "verbundrand" heeft. Ik weet dat omdat ik dat in het echt ook zo heb gezien.
De 187 (en mijn huidige 73) ogen idd nog groter.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Als dat de eisen zijn voldoet in mijn ogen de styling 187 uit je startpost niet. Styling 32 in 17 inch een optie?DJLeonardo schreef:Bedankt voor de adviezen heren. Maar de overweging is dat het er klassiek/stylish en misschien zelfs retro uit moet zien.
- DJLeonardo
De styling 42 is, net als alle kruisspaak velgen, een knipoog naar een echt stalen draadspaakwiel van vroeger. Naar mijn mening is een multisradiaalspaak eenzelfde afgeleide van zo'n (draad)spaakwiel. Zulk soort wielen zijn enorm beroemd geworden doordat de auto's waar ze op zaten beroemd zijn geworden. Austin Healy, MG, Triumph. Allemaal typisch engelse auto's met stalen spaakwielen. Mijn auto is oxford groen. een kleur die geassocieerd word met diezelfde engelse stijl.
Het viel mij op dat als je zo'n groene kleur auto neemt, het IMHO niet zo mooi staat om er een sportieve velg onder de stoppen. Dan kan je beter in de zelfde stijl blijven. Vandaar dat ik uitkwam bij een wiel dat geinspireerd is op oude spaakwielen.
Een styling 32 vind ik daar minder van weg hebben omdat de spaken welliswaar erg dun zijn maar er verhoudingsgewijs te weinig spaken in het wiel zitten.
Het viel mij op dat als je zo'n groene kleur auto neemt, het IMHO niet zo mooi staat om er een sportieve velg onder de stoppen. Dan kan je beter in de zelfde stijl blijven. Vandaar dat ik uitkwam bij een wiel dat geinspireerd is op oude spaakwielen.
Een styling 32 vind ik daar minder van weg hebben omdat de spaken welliswaar erg dun zijn maar er verhoudingsgewijs te weinig spaken in het wiel zitten.
Ik vindt de rondel 58 wel een mooie velg en oogt goed, maar dat komt ook doordat ik deze zelf
op de BMW heb zitten
En een ander voordeel is dat je ze niet zoveel ziet zoals die andere velgen die iedereen heeft
val je toch weer een beetje op
op de BMW heb zitten

En een ander voordeel is dat je ze niet zoveel ziet zoals die andere velgen die iedereen heeft
val je toch weer een beetje op

320I E46 Sedan '99.

BMW 320I E46 tot 2019
BMW 1 Serie 114I Urban
- DJLeonardo
Kan je eens een paar foto's posten Justme? In mijn zoektocht merkte ik dat het bestlastig is goeie foto's te vinden van een specifieke velg.
Edit:
Het lijkt meer op Styling 42 zonder verbundrand (16")
Edit:
Het lijkt meer op Styling 42 zonder verbundrand (16")
Justme schreef: [thumbnail]http://xs221.xs.to/xs221/07446/3-3.JPG[/thumbnail]
Heb het net nog even nagekeken en is idd Styling 42 en zien er toch hetzelde uit als
die rondel 58.
Heb je deze site al eens gezien daar staan alle BMW velgen en bij welk model ze
gebruikt zijn.
die rondel 58.
Heb je deze site al eens gezien daar staan alle BMW velgen en bij welk model ze
gebruikt zijn.
- Spoiler: Laat zien
320I E46 Sedan '99.

BMW 320I E46 tot 2019
BMW 1 Serie 114I Urban