aircopomp
- bmw325ticompact
aircopomp
Mijn aircopomp slaat niet maar het lampje van de airco brand wel groen (Climate controle). Hoe kan ik uitsluiten of het wel/niet aan mijn aircopomp ligt.
Re: aircopomp
Waarschijnlijk te weining kou vloeistof in je airco.
Waardoor hij niet aanslaat.
Effe lang een aircoboer is de korste klap.
Waardoor hij niet aanslaat.
Effe lang een aircoboer is de korste klap.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
- bmw325ticompact
Daar dacht ik ook aan maar omdat mijn airco lampje wel blijft branden al je hem inschakeld dacht ik dus eigenlijk dat er wel genoeg kou in het systeem zou zitten, want anders moet het lampje v/d airco toch weer uit gaan als je hem los laat. Of klopt dit niet
Weet ik niet zeker met dat lampje.
Ook kan het uiteraard een relais of iets dergelijks, heb ik ooit gehad met een Alfa 155.
Lampje bleef branden maar airco deed niks.
Uiteraard niet te vergelijken met een E46
Maar het zijn de simpele dingen waarmee je beginnen moet.
In het ergste geval is je aircopomp kapot, wat toch wel eens voorkomt bij bmw.
Zou toch even langs de aircoboer of dealer gaan.
Ook kan het uiteraard een relais of iets dergelijks, heb ik ooit gehad met een Alfa 155.
Lampje bleef branden maar airco deed niks.
Uiteraard niet te vergelijken met een E46
Maar het zijn de simpele dingen waarmee je beginnen moet.
In het ergste geval is je aircopomp kapot, wat toch wel eens voorkomt bij bmw.
Zou toch even langs de aircoboer of dealer gaan.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ik heb hetzelfde probleem, mij is verteld dat wanneer er te weinig vloeistof in het systeem is de maneet spoel van de pomp niet werkt (beveiliging) het lampje blijft gewoon branden ondanks dat de pomp niet werkt. als het goed is komt er warme lucht uit de roosters.
doe zoals ik ga bij kwikfit langs voor een gratis airco check kost niets heb ik ook afgelopen vrijdag gedaan en laat hem of eventueel vullen of nakijken.
het nakijken laat ik bij een andere garage doen omdat ik hier vorig jaar een andere pomp in heb laten zetten en vermoed dat er bij een lekje in zit want na 1 jaar mag het systeem niet leeg zijn.
ik hoop dat je hier wat aan hebt qua info.
doe zoals ik ga bij kwikfit langs voor een gratis airco check kost niets heb ik ook afgelopen vrijdag gedaan en laat hem of eventueel vullen of nakijken.
het nakijken laat ik bij een andere garage doen omdat ik hier vorig jaar een andere pomp in heb laten zetten en vermoed dat er bij een lekje in zit want na 1 jaar mag het systeem niet leeg zijn.
ik hoop dat je hier wat aan hebt qua info.
- bmw325ticompact
Bedankt voor de info zal zeker eens langs bij de kwikfit rijden ivm de airco check. Ik heb de mijne vorig jaar in November opnieuw laten vullen. Zal mischien dan ook een lek bij mij ergens zitten. geeft de pomp vaak problemen dan?
Het kunnen allerhande dingen zijn natuurlijk. Het relais dat de koppeling stuurt. Eenvoudig te controleren door even om te wisselen met een andere. Daarnaast kan het inderdaad een drukbeveiliging zijn. Deze kan actief zijn door te weinig vloeistof in je systeem, maar ook doordat de beveiliging zelf stuk is (had ik bij de vorige auto).
Wanneer het systeem niet voldoende vol is zal dit komen door een lek (aangezien die recent gevuld is). Dat kunnen ze controleren met een kleurstof erbij meen ik.
Wanneer het systeem niet voldoende vol is zal dit komen door een lek (aangezien die recent gevuld is). Dat kunnen ze controleren met een kleurstof erbij meen ik.
Het is belangrijk dat je het hele jaar door je airco regelmatig gebruikt.
- bmw325ticompact
Ik moet zeggen dat ik mijn airco eigenlijk alleen met de warmere maanden aan zet zo nu en dan, aangezien ik ook een schuif/kanteldak heb. Ik had nog gekeken naar de zekeringen van de climate control, maar zijn allen goed. Waar zit de relais dan eigenlijk. Hoop dat als ik toch een lekkage heb het allemaal wel zal meevallen
mijn systeem is afgelopen vrijdag opnieuw afgevuld waarbij we na diagnose met een uv lamp erachter kwamen dat de aircopomp langs de as lekt of gelekt heeft is nu ff afwachten of hij het blijft doen en voor hoelang want anders wordt het weer een andere pomp
- bmw325ticompact
denk dat ik dan maar ook van de airco actie bij kwikfit laat doen alleen zal ik er verder voor moeten rijden dan A'dam.
Geen 1 filiaal hier heeft die actie nl :?
Geen 1 filiaal hier heeft die actie nl :?
op de site zie je welke filialen deze service hebben
http://www.kwik-fit.nl/content/html/422 ... 1&x=21&y=6
succes rené
http://www.kwik-fit.nl/content/html/422 ... 1&x=21&y=6
succes rené
Mijn Airco werkt dus ook niet althans wel lampje geen koude lucht.
Aangezien ik de auto in oktober heb gekocht heb ik er toen niet op gelet omdat het winterseizoen begon (stom natuurlijk
Waarschijnlijk is het in mijn geval een te laag niveau volgens de dealer, ik heb met een bevriende vakgarage al een afspraak gemaakt zodat zij er even naar kunnen kijken en ze vullen hem meteen voor me.. kosten ongeveer € 130,= incl. wat bij de dealer op zo'n € 200,= werd geschat.
De afspraak staat voor 6 mei a.s. dus tot die tijd even geen airco het is niet anders...wordt vervolgd..
Aangezien ik de auto in oktober heb gekocht heb ik er toen niet op gelet omdat het winterseizoen begon (stom natuurlijk
Waarschijnlijk is het in mijn geval een te laag niveau volgens de dealer, ik heb met een bevriende vakgarage al een afspraak gemaakt zodat zij er even naar kunnen kijken en ze vullen hem meteen voor me.. kosten ongeveer € 130,= incl. wat bij de dealer op zo'n € 200,= werd geschat.
De afspraak staat voor 6 mei a.s. dus tot die tijd even geen airco het is niet anders...wordt vervolgd..
- bmw325ticompact
Nog bedankt voor de link Rene en natuurlijk een ieder die reageert. Ben zaterdag nog naar kwikfit geweest nou was e ook zo weer weg kreeg er te horen ivm drukte geen tijd, als ik maar ff door de week langs kon komen. Dus gaan we van de week nog eens proberen. Moet nu wel zeggen dat een tijd terug toen de airco nog werkte hoorde ik wel met de airco aan een soort van aanzuig geluid en als ik de airco uit zette was het ook weer weg. Niet lang daarna heb ik mijn radiator voor de moterkoeling moeten vervangen omdat deze bol was gaan staan en hierdoor was gescheurd. Eigenlijk vanaf dat moment geen airco meer, kan het zijn dat de aircoradiator door het bol staan van de radiator is beschadigd?
Nee, dat kan eigenlijk niet....maar het kan natuurlijk wel dat er bij het wisselen van je radiateur wat gebeurt is met je airco koeler.