TAM Replica Velgen - Ervaringen
TAM Replica Velgen - Ervaringen
Ik overweeg om voor mijn E46 touring (nog minder dan een maandje!!) een mooie set velgen aan te schaffen. De auto is al 8 jaar oud en ik betaal er slechts 7.500€ voor, dus het lijkt me wat overdreven om 2 à 3.000 € uit te geven aan een set OEM velgen.
Op de 2dehands markt vond ik niet onmiddellijk mijn ding en zo ben ik gekomen bij de replica velgen. En specifiek bij rs-wheels.be in buggenhout. Zij verkopen, volgens hen, Duitse namaak velgen van het merk TAM. Het type dat ik op oog heb is de TAM 3207 8x18. Welke ET-waarde is het best voor een E46 touring : ET40/ET34/ET20 : ET40 leek me het minst af te wijken van de originele maat??
Heeft er hier iemand ervaringen met TAM Replica velgen? Of zelf met deze verkoper? Feedback betreffende de prijs is ook welkom (vraagprijs voor een set, exclusief banden, is 600€).
Op de 2dehands markt vond ik niet onmiddellijk mijn ding en zo ben ik gekomen bij de replica velgen. En specifiek bij rs-wheels.be in buggenhout. Zij verkopen, volgens hen, Duitse namaak velgen van het merk TAM. Het type dat ik op oog heb is de TAM 3207 8x18. Welke ET-waarde is het best voor een E46 touring : ET40/ET34/ET20 : ET40 leek me het minst af te wijken van de originele maat??
Heeft er hier iemand ervaringen met TAM Replica velgen? Of zelf met deze verkoper? Feedback betreffende de prijs is ook welkom (vraagprijs voor een set, exclusief banden, is 600€).
Re: TAM Replica Velgen - Ervaringen
ET 20 gaat niet passen denk ik,
Maar 40 past, en 34 ook nog wel denk ik. Maar ik zou voor ET 40 gaan
Maar 40 past, en 34 ook nog wel denk ik. Maar ik zou voor ET 40 gaan
- DJLeonardo
Je hebt voor die 600 euro ook wel "echte" merken hoor. je hoeft echt niet aan 2000-3000 euro te denken.
ASA b.v. (door BBS), Rondell, Ronal, Brock of Borbet is best betaalbaar. Sterker nog, veel originele BMW velgen worden door dit soort merken gemaakt. Je kan even op de duitse ebay kijken voor een leuk dealtje. UK is ook gunstig met de pond. Natuurlijk wel langere levertijd en meer shipping kosten. Shipping vanuit duitsland is zo'n 40 euro duurder dan binnen duitsland. (sommige aanbieders shippen gratis binnen duitsland) transport vanuit duitlsand zit je voor het volle pond rond de 75-90 euro.
ET waarde voor de e46 origineel is 47 voor een 8J velg. Met ET40 heb je dus 7mm verbreding. ET 34 is voor de e90 en is echt de max voor een e46. ET20 is 5 en 7 serie, kan je vergeten.
ASA b.v. (door BBS), Rondell, Ronal, Brock of Borbet is best betaalbaar. Sterker nog, veel originele BMW velgen worden door dit soort merken gemaakt. Je kan even op de duitse ebay kijken voor een leuk dealtje. UK is ook gunstig met de pond. Natuurlijk wel langere levertijd en meer shipping kosten. Shipping vanuit duitsland is zo'n 40 euro duurder dan binnen duitsland. (sommige aanbieders shippen gratis binnen duitsland) transport vanuit duitlsand zit je voor het volle pond rond de 75-90 euro.
ET waarde voor de e46 origineel is 47 voor een 8J velg. Met ET40 heb je dus 7mm verbreding. ET 34 is voor de e90 en is echt de max voor een e46. ET20 is 5 en 7 serie, kan je vergeten.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Bedankt voor de reacties.
Ik wil echter bij de OEM-look blijven, ook al zijn het dan replica's. Andere merken/modellen zijn dus voor mij geen optie. Ik zoek nog even naar een setje originele velgen op ebay.de, maar moet dit weekend wel in de buurt zijn van rs-wheels.
Is de 600€ een correcte prijs voor een setje 18" ET40 TAM velgen?
mvg, Michiel.
Ik wil echter bij de OEM-look blijven, ook al zijn het dan replica's. Andere merken/modellen zijn dus voor mij geen optie. Ik zoek nog even naar een setje originele velgen op ebay.de, maar moet dit weekend wel in de buurt zijn van rs-wheels.
Is de 600€ een correcte prijs voor een setje 18" ET40 TAM velgen?
mvg, Michiel.
Een setje OEM styling 135M is 1700 euro inclusief banden...praat je over pak hem beet 300 euro prijsverschil met immitatie.
hey,
ik heb een bandenservice bedrijf en de enige replica velgen die ik verkoop zijn van TAM kwaliteit..
op marktplaats worden er replica sets aangeboden met banden voor 800,-
terwijl wielen van TAM kwaliteit met goede banden al snel rond de 1100,- zit..
er zit wel degelijk een heeel groot verschil tussen deze 2..
de ''goedkope'' replica's zijn meestal in cina of taywan gemaakt.. waardoor de kwaliteit slecht is..
de lak vald er binnen een jaar vanaf, of je rijd ze al krom als je perongelijk te hard een drempel op rijd..
TAM kwaliteit wielen worden in italie of duidsland gemaakt.. en de kwaliteit hiervan is gewoon goed! en doen niet onder aan oem kwaliteit.. die oem velgen worden idd gewoon bij dezelfde fabrieken gemaakt..,
als je verder nog vragen hebt kan je een pm sturen voor me @mail
(zal hier geen reclame plaatsen)
mvg,
Lennard Wander
ik heb een bandenservice bedrijf en de enige replica velgen die ik verkoop zijn van TAM kwaliteit..
op marktplaats worden er replica sets aangeboden met banden voor 800,-
terwijl wielen van TAM kwaliteit met goede banden al snel rond de 1100,- zit..
er zit wel degelijk een heeel groot verschil tussen deze 2..
de ''goedkope'' replica's zijn meestal in cina of taywan gemaakt.. waardoor de kwaliteit slecht is..
de lak vald er binnen een jaar vanaf, of je rijd ze al krom als je perongelijk te hard een drempel op rijd..
TAM kwaliteit wielen worden in italie of duidsland gemaakt.. en de kwaliteit hiervan is gewoon goed! en doen niet onder aan oem kwaliteit.. die oem velgen worden idd gewoon bij dezelfde fabrieken gemaakt..,
als je verder nog vragen hebt kan je een pm sturen voor me @mail
(zal hier geen reclame plaatsen)
mvg,
Lennard Wander
e61 535d m-sport
Dus wanders, je verkoopt dus immitatie velgen waarover je zegt dat ze van "Tam kwaliteit" zijn die uit Italië of Duitsland komen terwijl TAM een Thais bedrijf is?
http://www.thaialloywheel.com/
http://www.thaialloywheel.com/
En dan hebben we het nog niet gehad over het verschil in restwaarde van OEM en immitatie....
Probeer van die velgen maar eens een OEM setje onder een E46 te krijgen Als je die velgen wilt ben je hoe dan ook aangewezen op imitatie. Net zo als je CSL velgen wilt onder een 'normale' E46.Sandertje schreef:En dan hebben we het nog niet gehad over het verschil in restwaarde van OEM en immitatie....
Ik ben zelf niet zo tegen imitaties, al zou ik OEM of A-merk nemen als het enigszins binnen de mogelijkheden zou vallen. Ik zou wel zorgen dat als je voor imitaties gaat dat je goed spul neemt.
Ik rijd zelf ook op imitaties, nog niet zo heel lang dus hoe het kwalitatief allemaal blijft kan ik nog niet beoordelen, maar heb wel gewoon een erg goede indruk van deze wielen.
Er zijn uiteraard meerdere merken velgen die goed zijn en hun waarde behouden. In jouw geval alleen al om het feit dat een hoop mensen het niet aan durven in Amerika te bestellen. Een replica setje wat je op elke hoek kunt krijgen verliest veel sneller zijn waarde, zeker als er een discutabel merk banden omheen ligt. Vandaar dat ik voorstander ben van "merk"banden en velgen.
On Topic: TAM : Goede replica's of toch niet?
Mvg, Michiel
Mvg, Michiel
@ Jussie ik denk dat _DV_ gelijk heeft, want het replica waar Michielk om vraagt, staat niet eens in het assortiment van de Thaise site._DV_ schreef: Ik sluit je idee niet uit, maar die site komt niet verder als replica pagina 2, en de productcodes zijn TA xx ipv TAM xx.
Mooi zwart is niet lelijk!
nog 1x...
TAM replica's zijn prima!
MAAR LET OP! die chinezen zijn ook niet gek en zetten dat er nu soms ook al in.. maar dan staat er ergens anders in het wiel nogsteeds made in china...
TAM replica's zijn prima!
MAAR LET OP! die chinezen zijn ook niet gek en zetten dat er nu soms ook al in.. maar dan staat er ergens anders in het wiel nogsteeds made in china...
e61 535d m-sport