Trekhaak E46
Re: Trekhaak E46
Ik begin het wel een beetje te snappen hoe vaker ik het lees Maar die extra foto met uitleg mag je best nog neer zetten hoor
Denk dat ik mijn afneembare trekhaak volgende week ga bestellen met een standaart kabel
Maar wat zijn dat voor relais(heuts)?
Denk dat ik mijn afneembare trekhaak volgende week ga bestellen met een standaart kabel
Maar wat zijn dat voor relais(heuts)?
Gewoon simpele maak relais die je bij elke (sloop) of auto materialen zaak kan halen. Moet je vragen om een maak relais dan krijg je deze.
Je hebt ook wissel relais dat werkt ook maar die zijn duurder en die heb je niet nodig. Ik zou een schema moeten maken voor het gemak. Zal wel eens proberen wat te tekenen van de week.
Groeten
Martijn
Je hebt ook wissel relais dat werkt ook maar die zijn duurder en die heb je niet nodig. Ik zou een schema moeten maken voor het gemak. Zal wel eens proberen wat te tekenen van de week.
Groeten
Martijn
Hierbij een schema als je het niet begrijpt vraag het gerust,
Groeten
Martijn
s2k, mag ik je vragen om je eerder geposte fotos even opnieuw up te loaden?
ik probeer informatie te verzamelen om een afneembare trekhaak te installeren op mijn E46 en zie het niet zitten om de originele kabelboom naar voren te brengen. Ik probeer dus de zelfbouw oplossing van u ( ) te begrijpen en ik denk dat dit met foto's beter zal lukken. Mij doe je er in ieder geval een groot plezier mee en ik weet zeker dat het ook nuttig is voor vele anderen.
Kan je mij ook nog even vertellen welke stekker je precies gebruikt en hoe/waar je deze bevestigd hebt? Eventueel met een fotootje indien mogelijk. Is deze inklapbaar en dus onzichtbaar te maken?
oh ja, excuses om een oud topic opnieuw leven in te blazen; maar via de zoekfunctie heb ik dit interessante topic gevonden en vond het dus nutteloos om hiervoor een nieuw te openen.
ik probeer informatie te verzamelen om een afneembare trekhaak te installeren op mijn E46 en zie het niet zitten om de originele kabelboom naar voren te brengen. Ik probeer dus de zelfbouw oplossing van u ( ) te begrijpen en ik denk dat dit met foto's beter zal lukken. Mij doe je er in ieder geval een groot plezier mee en ik weet zeker dat het ook nuttig is voor vele anderen.
Kan je mij ook nog even vertellen welke stekker je precies gebruikt en hoe/waar je deze bevestigd hebt? Eventueel met een fotootje indien mogelijk. Is deze inklapbaar en dus onzichtbaar te maken?
oh ja, excuses om een oud topic opnieuw leven in te blazen; maar via de zoekfunctie heb ik dit interessante topic gevonden en vond het dus nutteloos om hiervoor een nieuw te openen.
Hallo,
Ik zal proberen om ze weer te plaatsen echter heb ik geen website of iets maar gaat goed komen ik heb alleen van de week niet zoveel tijd. Ik doe me best mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het van je.
Groeten
Martijn
Ik zal proberen om ze weer te plaatsen echter heb ik geen website of iets maar gaat goed komen ik heb alleen van de week niet zoveel tijd. Ik doe me best mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het van je.
Groeten
Martijn
Re: Trekhaak E46 Knipperlichten werken niet???
Even weer een flinke topic kick.
Zojuist een vouwwagen aangeschaft (ja ja, dan ben je definitief burger...)
Maar goed, bij het wegrijden werkten de knipperlichten niet. Gewoon licht, remmen en mistlicht wel.
Eerst dacht ik nog dat het aan de wagen lag, maar even een fietsendrager aangesloten en daar precies hetzelfde verhaal.
Om dat ik de auto nog niet zo lang heb is dit de eerste keer dat er wat achter hangt. Dus ik was het nog niet eerder tegen gekomen.
Hebben jullie enig idee?
De auto is met een 13 polige stekker uitgevoerd, de aanhanger met een 7 polige. Maar de fietsendrager had beide en deed het met beide niet (knipperlicht). Dus de adapter zal het niet zijn verwacht ik.
Zou het zo iets simpels als een zekeringetje kunnen zijn? Lijkt me niet. Maar zou wel lekker zijn natuurlijk.
Overigens gaan de knipperlichten heel snel knipperen bij riching aangeven. De auto heeft dus wel door dat er iets mis is.
Maar een foutmelding zag ik dan weer niet voorbij komen.
Zojuist een vouwwagen aangeschaft (ja ja, dan ben je definitief burger...)
Maar goed, bij het wegrijden werkten de knipperlichten niet. Gewoon licht, remmen en mistlicht wel.
Eerst dacht ik nog dat het aan de wagen lag, maar even een fietsendrager aangesloten en daar precies hetzelfde verhaal.
Om dat ik de auto nog niet zo lang heb is dit de eerste keer dat er wat achter hangt. Dus ik was het nog niet eerder tegen gekomen.
Hebben jullie enig idee?
De auto is met een 13 polige stekker uitgevoerd, de aanhanger met een 7 polige. Maar de fietsendrager had beide en deed het met beide niet (knipperlicht). Dus de adapter zal het niet zijn verwacht ik.
Zou het zo iets simpels als een zekeringetje kunnen zijn? Lijkt me niet. Maar zou wel lekker zijn natuurlijk.
Overigens gaan de knipperlichten heel snel knipperen bij riching aangeven. De auto heeft dus wel door dat er iets mis is.
Maar een foutmelding zag ik dan weer niet voorbij komen.
Of zou het zo iets sufs zijn als dat de ene 13 polige stekker/stopcontact anders bedraad is dan de andere?
Zou toch genormaliseerd moeten zijn verwacht ik?
Zou toch genormaliseerd moeten zijn verwacht ik?
Is Martijn nog actief op het forum hier want de foto's ontbreken nog steeds helaas ;(s2k schreef:Hallo,
Groeten
Martijn
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
- largeproject
- Contacteer:
Misschien een massa probleem,een veel voorkomende euvel bij aanhangwagens,ff een startkabel (of iest dergelijks) aan je aanhanger klemmen en dan de anderen kant aan je trekhaak,kijken of ie het dan nog doet.
Dat is idd wel voor de hand liggend. Ware het niet dat de andere verlichting wel werkt en deze dezelfde aarding gebruiken.
Wat ik nog niet vermeld had is dat de vorige eigenaar de trekhaak heeft laten vervangen en hij sindsdien niet meer gebruikt was. Het zou dus zomaar kunnen dat hij verkeerd aangesloten is en dat het nu pas boven water komt.
Wat ik nog niet vermeld had is dat de vorige eigenaar de trekhaak heeft laten vervangen en hij sindsdien niet meer gebruikt was. Het zou dus zomaar kunnen dat hij verkeerd aangesloten is en dat het nu pas boven water komt.
- largeproject
- Contacteer:
Dat zegt nog niets dat de rest wel brand,dan gaat ie vaak massa maken via 1 van de anderen kabels,waar normaal bv, de spaning van het knipperlicht op zou staan.
Re: Trekhaak E46 Oorzaak gevonden!
Hallo allemaal,
Nou, even onder de auto gekeken (eindelijk weer eens droog buiten).
Zelfs voor een werktuigbouwer als mij was het duidelijk.
De kabelboom naar de trekhaak slijt tegen de bumper, slecht gemonteerd dus.
Er zijn een aantal aders tenminste beschadigd, of ze door zijn kan ik niet echt zien.
Mar goed, daar moet dus wat nieuws komen.
Bestaat er ook een mogelijkheid om alleen het laatste deel vd kabelboom te vervangen?
Of ga ik de boel gewoon doorknippen en nieuwe draden solderen? (Uiteraard goed isoleren met krimband oid.
groet,
Stefan
Nou, even onder de auto gekeken (eindelijk weer eens droog buiten).
Zelfs voor een werktuigbouwer als mij was het duidelijk.
De kabelboom naar de trekhaak slijt tegen de bumper, slecht gemonteerd dus.
Er zijn een aantal aders tenminste beschadigd, of ze door zijn kan ik niet echt zien.
Mar goed, daar moet dus wat nieuws komen.
Bestaat er ook een mogelijkheid om alleen het laatste deel vd kabelboom te vervangen?
Of ga ik de boel gewoon doorknippen en nieuwe draden solderen? (Uiteraard goed isoleren met krimband oid.
groet,
Stefan
Jaja martijn is nog actief op het forum heb dan wel een E39 gekocht maar kijk af en toe nog wel op het forum. Foto's/plaatjes kan ik niet meer vinden maar ik zal proberen deze opnieuw te maken.bmwpeter schreef:
Is Martijn nog actief op het forum hier want de foto's ontbreken nog steeds helaas ;(
Groeten
Martijn
Re: Trekhaak E46 Oorzaak gevonden!
De kabelboom is een stuk van voor naar achter dus dat wordt zowiezo knippen en plakken of een nieuwe kabelboom erin. Ik heb wel eens zo'n kabelboom gelegd en adviseer je de eerste optie toe te passensjef schreef: Bestaat er ook een mogelijkheid om alleen het laatste deel vd kabelboom te vervangen?
groet,
Stefan
De hele kabelboom vervangen leek mij ook wat dol. Dus wat kroonsteentjes, isolatieband en ducktape hebben het ook prima gedaan. Nu even hopen dat het voldoende vochtdicht is. Misschien nog iets met een krimpkous oid proberen.
Het werkt in ieder geval weer prima. Goede zaak. Gisteren een stuk met aanhanger zonder knipperlichten moeten zijnden. Niet heel fijn gevoel.
Het werkt in ieder geval weer prima. Goede zaak. Gisteren een stuk met aanhanger zonder knipperlichten moeten zijnden. Niet heel fijn gevoel.