Tourings zonder dakrails (UPDATE p8: lekkage & oplossing!)
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: Tourings zonder dakrails
Zie het duister in.
Wellicht kun je een klinkmoer inzetten, maar dat moet je dan bij een plaatwerkerij in de buurt laten doen.
Wellicht kun je een klinkmoer inzetten, maar dat moet je dan bij een plaatwerkerij in de buurt laten doen.
Als je voor die oplossing gaat, mag je wel goed uitkijken voor roestvorming.
Een klinkmoer gaat niet werken ben ik bang.
Er zit namelijk eerst een gat in je carrosserie, dan een soort oranje 'tussenlaagje' (met gat) en daaronder zit pas een stuk staal met schroefdraad.
Er zit namelijk eerst een gat in je carrosserie, dan een soort oranje 'tussenlaagje' (met gat) en daaronder zit pas een stuk staal met schroefdraad.
- bjornc
Dus je hebt er wel schroefdraad inzitten?
Maak anders eens een paar goede foto's dan kunnen we het beter beoordelen.
Lopen hier zat techneuten en handige harry's rond.
Maak anders eens een paar goede foto's dan kunnen we het beter beoordelen.
Lopen hier zat techneuten en handige harry's rond.
- Ton 320D Touring
bjornc schreef:Dus je hebt er wel schroefdraad inzitten?
Lezengerman80 schreef:Op de plaatsen waar bij de Opt1mus schroefgaten heeft heb ik geen schroefgat maar enkel een putje van 1mm. (voor de boorrobot in de fabriek?)
bjornc schreef:Dus je hebt er wel schroefdraad inzitten?
Er zit dus niets....german80 schreef:Op de plaatsen waar bij de Opt1mus schroefgaten heeft heb ik geen schroefgat maar enkel een putje van 1mm. (voor de boorrobot in de fabriek?)
er moeten eerst op 1 of andere manier gaten worden getapt/getabt? waar de bouten ingaan die de montagebeugels op z'n plek houden.....
LOL @ Ton 320d Touring
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Het is tappen, zou jij toch moeten weten
Volgens mij zijn er van die busjes met schroefdraad die stop je in het geboorde gat en bij het vastschroeven zet de bus zich vast door een soort kraag, net als een popnagel. Misschien is dit het beoogde systeem?
Btw weet niet hoe het heet
Volgens mij zijn er van die busjes met schroefdraad die stop je in het geboorde gat en bij het vastschroeven zet de bus zich vast door een soort kraag, net als een popnagel. Misschien is dit het beoogde systeem?
- bjornc
D'r zijn zoveel manieren om draad(bussen) in plaatwerk te zetten, mijn vraag was echter retorisch bedoeld.Ton 320D Touring schreef:bjornc schreef:Dus je hebt er wel schroefdraad inzitten?Lezengerman80 schreef:Op de plaatsen waar bij de Opt1mus schroefgaten heeft heb ik geen schroefgat maar enkel een putje van 1mm. (voor de boorrobot in de fabriek?)
In de 1e post van German80 word dus eerst aangegeven dat er niets zit, en later wordt er gezegd dat er wel schroefdraad is.
Vandaar dat ik maar ff vraag om foto's die het verhaal duidelijker maken.
Als ik duidelijke foto's heb, zal ik mijn collega eens vragen, die zit al ca 40 jaar in het vak.
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 16 apr 2009, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: bericht iets genuanceerder gemaakt.........
Reden: bericht iets genuanceerder gemaakt.........
tappen kan/ken ik wel:
Wist alleen niet of het technisch ook zo was gespeld
Zo zou het idd ook moeten lukken,
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=95
Wellicht dat een van onze BMW monteurs eens de EBA 0007871 uit Aftersales Assistance Portal (ASAP) kan raadplegen?
Wist alleen niet of het technisch ook zo was gespeld
Zo zou het idd ook moeten lukken,
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=95
Wellicht dat een van onze BMW monteurs eens de EBA 0007871 uit Aftersales Assistance Portal (ASAP) kan raadplegen?
Touring zonder dakrails:
tube tarras is de benaming ervan hier in de buurt. heb op het werk zo een apparaatje ervoor.de kleinste maat wat ik daarin heb is m6 meen ik .BoMeWm schreef:Het is tappen, zou jij toch moeten weten
voorzichtig een gat op maat boren dat ding erin ,aandraaien en klaar is kees kwestie van enkele minuten.
touring is het mooiste touring is het mooiste touring is het mooiste touring is het mooiste
ik heb zelf de mod gisteren gedaan..
met nieuwe originele onderdelen..
voor 150,- was ik klaar..
ik moet alleen de randjes nog even na poetsen waar de oude rubbers overheen vielen.. het is gewoon vuil wat er nog op zit..
maar verder ben ik blij met het resultaal..
met nieuwe originele onderdelen..
voor 150,- was ik klaar..
ik moet alleen de randjes nog even na poetsen waar de oude rubbers overheen vielen.. het is gewoon vuil wat er nog op zit..
maar verder ben ik blij met het resultaal..
e61 535d m-sport
Ik vind het niks
Mooie update lennard! € 150,- excl. BTW?
Wel nog ff spuiten hè?
Mooie update lennard! € 150,- excl. BTW?
Wel nog ff spuiten hè?
Touring zonder dakrails:
150,- incl btw.
ik heb ze niet gespoten omdat die hele shadow-line zooi ook niet gespoten is, net zoals mijn handvaten en stoot strips..
ik vind het alleen niet zo storend omdat de auto zelf ook zwart is en het niet zo opvald..
met een zilvere auto is het een must om alles in kleur te hebben!
ik heb ze niet gespoten omdat die hele shadow-line zooi ook niet gespoten is, net zoals mijn handvaten en stoot strips..
ik vind het alleen niet zo storend omdat de auto zelf ook zwart is en het niet zo opvald..
met een zilvere auto is het een must om alles in kleur te hebben!
e61 535d m-sport
Ik blijf het een mooie mod vinden zonder dakrails.
Nu ik je wagen zo zie met de andere achterlichten...mmmmh het begint alweer te kriebelen
Nu ik je wagen zo zie met de andere achterlichten...mmmmh het begint alweer te kriebelen