Verlagen

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Gebruikersavatar
bjornc
Bouwer van BimmerPortal
Berichten: 13918
Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
Locatie: die Heimat

Re: Verlagen

Bericht door bjornc » 12 apr 2009, 10:57

Dus als ik het goed begrijp, heb je voor KW zitten, en achter Moog?
Tja, ik zou rondom toch ècht dezelfde veer willen hebben....
Maja, optisch ziet het er iig wel goed uit.

Gebruikersavatar
Fabian79
Berichten: 4922
Lid geworden op: 17 dec 2008, 18:12

Re: Verlagen

Bericht door Fabian79 » 13 apr 2009, 12:28

:stupid:


De veren zijn rondom KW
Aleen de draagarmen voor zijn/ worden vervangen voor Moog draagarmen.

;)
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

AlpinaDrachten
Berichten: 1549
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04

Re: Verlagen

Bericht door AlpinaDrachten » 14 apr 2009, 07:54

netjes
320d (150pk) onderdelen nodig? PM of klik
Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema

rodneyE46
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:44

Re: Verlagen

Bericht door rodneyE46 » 18 apr 2009, 09:32

Het verlagen met alleen veren is dus niks mis mee.?
En zo te lezen is het ook zo gepiept. Ik voel weer een mod opkomen ;D.

Veren alleen kosten ook niet zo heel veel toch.?

Ziet er wel netjes uit zo..!!

rodneyE46
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:44

Re: Verlagen

Bericht door rodneyE46 » 18 apr 2009, 10:16

Hoe zit het dan met de voorkant..?

Gaat dat op dezelfde manier als de achterkant, of is dit ingewikkelder.?
En is een Verenspanner echt nodig.?

Groetjes..

Griffendahl

Re: Verlagen

Bericht door Griffendahl » 18 apr 2009, 10:20

Als je alleen wilt verlagen met veren heb je voor de voorkant wel een verenspanner nodig ja :)

rodneyE46
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:44

Re: Verlagen

Bericht door rodneyE46 » 18 apr 2009, 10:26

En voor de rest is het hetzelfde verhaal als achter.? Zoals eerder uitgelegd in deze topic.?
Zou 30/20-25 mooi uitkomen op een coupe.?

Gebruikersavatar
PIR3lly
Berichten: 1786
Lid geworden op: 11 feb 2008, 23:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Verlagen

Bericht door PIR3lly » 18 apr 2009, 10:26

Ziet er super uit zo met de verlaging rondom!
Goed dat je toch achter even gekeken hebt. Rondrijden met een gebroken veer is ook niks. ;)
rodneyE46 schreef:En voor de rest is het hetzelfde verhaal als achter.? Zoals eerder uitgelegd in deze topic.?
Zou 30/20-25 mooi uitkomen op een coupe.?
Met een eibach pro set zag het er op mijn 330Ci (met 19") na een aantal maandjes zo uit:
Afbeelding

Onder mijn M3 zit ook eibach pro:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dnl
Berichten: 11231
Lid geworden op: 15 aug 2007, 18:21
Locatie: Drenthe

Re: Verlagen

Bericht door Dnl » 18 apr 2009, 13:13

Verschilt dat nou enorm, een Pro kit onder een Coupe of Sedan?
Want de (ex) Coupe van Pirelly duikt niet tot nauwelijks. Zou dat dan toch komen omdat er een sport onderstel er zit/zat?

dropje328ci
Berichten: 147
Lid geworden op: 11 mar 2009, 00:22
Locatie: winterswijk

Re: Verlagen

Bericht door dropje328ci » 18 apr 2009, 13:15

ziet er toch super uit!
vooral de m3 maar das ook de kombi met de velgen achter, heel mooi!!!!
ik ben ook aan t rond snuffelen.
moet veren en dempers vervangen.
eibach pro veren met koni fsd dempers.
iemand ervaring in deze combinatie??
of alleen de dempers al iemand ervaring, schijnen nieuw te zijn en super goed(zegt die tjoening boer)
maar vraag t liever hier, krijg ik eerlijker antwoord

grtzzz

Gebruikersavatar
PIR3lly
Berichten: 1786
Lid geworden op: 11 feb 2008, 23:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Verlagen

Bericht door PIR3lly » 18 apr 2009, 13:34

Daniël schreef:Verschilt dat nou enorm, een Pro kit onder een Coupe of Sedan?
Want de (ex) Coupe van Pirelly duikt niet tot nauwelijks. Zou dat dan toch komen omdat er een sport onderstel er zit/zat?
Ik denk eerder dat een sedan meer de neiging tot duiken heeft dan een coupe. De coupe ligt altijd al wat meer in z'n wielkast achter.
Maar met een goede verenset zal het duiken wel meevallen. Achter zakt hij altijd wat minder dan voor, dus een beetje heb je het altijd.
Toen mijn ex 330Ci net op zijn nieuwe eibachs stond dacht ik zelfs dat ie achter iets hoger was geworden, maar dit zakte uiteindelijk wel weer een stukje.
Ergens op dit forum heb ik ooit een voor en na fotootje geplaatst, maar ik kan hem niet echt meer vinden.
dropje328ci schreef:eibach pro veren met koni fsd dempers.
iemand ervaring in deze combinatie??
of alleen de dempers al iemand ervaring, schijnen nieuw te zijn en super goed(zegt die tjoening boer)
maar vraag t liever hier, krijg ik eerlijker antwoord

grtzzz
Met koni kan je volgens mij niet fout gaan...
Koni FSD of Koni Yellow zijn goed opties die vaak onder de e46 worden gebruikt.
De FSD is wat soepeler, de Yellow wat sportiever.

Griffendahl

Re: Verlagen

Bericht door Griffendahl » 18 apr 2009, 14:09

Mijn KW Variante 2 set heeft ook Koni geel achterop trouwens, zijn best wel lekker stug :) Maar da's icm met KW veren dan...

@Dnl: Hij duikt ook nog best wel hoor... Moet je eens naar de horizon kijken en naar de auto, lopen compleet anders. Conclusie die foto vertekent best wel. Maar heb al gemerkt dat ik mijn verlaging ook nog niet echt goed kan laten uitkomen op een foto... Sommige dingen moet je gewoon eens in de praktijk zien op een meeting ofzo.

rene323ci
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 aug 2008, 10:05
Locatie: voorschoten

Re: Verlagen

Bericht door rene323ci » 03 mei 2009, 12:21

ik kan je binnenkort wel vertellen hoe koni fsd en eibach pro bevalt , hoop ik
ik heb de veren wel maar de koni's laten nogal op zich wachten , hoop ze volgende week binnen te krijgen
na ong 7 weken wachten :z .
koni fsd / eibach pro. h & r stabilisator set .

Gebruikersavatar
bibic
Berichten: 411
Lid geworden op: 07 nov 2008, 23:38

Re: Verlagen

Bericht door bibic » 04 mei 2009, 13:54

Heb je ze al gemonteerd.. Wat zijn jou bevindingen? Is het echt zo dat je de comfort behoud met toch een sportief onderstel? Zijn de veerpoten standaard hoogte of is het een verlaging set?
Increase the Peace!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”