airbags ontploffen tijdens het rijden!!!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
el_dennisio

airbags ontploffen tijdens het rijden!!!

Bericht door el_dennisio » 20 apr 2009, 11:11

Dernet iets meegemaakt dat je nooit zal verwachten!
Ik had een afspraak in garage voor onderhoud. Ik reed op een gewone baan waar 50km/u is toegelaten zonder veel haast ofzo.. Tot opeens de airtbags aan de bestuurderskant ontploften! zonder enige reden dan nog. Ik schrok me een bult en lag bijna aan de andere kant van de wagen door de klop. Gelukkig had ik de reactie om mijn remmen toe te kloppen, want voor hetzelfde geld raakte ik van de baan! Dan bel je naar een erkende bmw concessiehouder, je doet je uitleg, en krijgt dan als reactie aan de andere kant van de telefoon: "onmogelijk, dit kan niet bij bmw, je moet iets uitgestoken hebben met je wagen!" Ongelooflijk toch?!? Nu ben ik aan het afw8en wat dit grapje zal kosten, maar mijn mooie zwarte hemel en zijpaneel zijn dus gwn kapot. Ze raden me aan een klacht in te dienen tegen BMW :? alsof zij daar de kosten gaan voor dragen? terwijl het eigenlijk wel zou mogen vindt ik! een eerste schatting hing rond de 2000 euro!
heeft er nog iemand dit al meegemaakt?
dit is trouwens mijn wagen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door el_dennisio op 21 apr 2009, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Opt1mus
Contacteer:

Re: aibags ontploffen tijdens het rijden!!!

Bericht door Opt1mus » 20 apr 2009, 11:15

Mooie Touring!

Wat een verhaal zeg van je airbags, ook niet rondgereden met het bekende airbaglampje ivm defecte sensormat in de bijrijdersstoel?
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

el_dennisio

Bericht door el_dennisio » 20 apr 2009, 11:20

dit lampje brande in het begin toen ik de wagen kocht, ermee naar de dealer geweest en die vertelde dat dit een kinderziekte van bmw was, en dat dit wel weer zou verdwijnen. na paar weken was het lampje weer weg idd. dit is toch al 7 maand geleden ondertss

Mac

Bericht door Mac » 20 apr 2009, 11:26

:X Wow... je bent wel een uniekum hier op het forum. Dit hebben we nog niet eerder meegemaakt. Gelukkig dat het niet tot een ongeluk heeft geleid.
Ik zou zeker contact opnemen met BMW om deze kosten te laten vergoeden. Desnoods via conumentenbond of zoiets (als ze die in België hebben).

Wat ik wel een raar verhaal vind, is dat ze je met een knipperend airbaglampje weer op pad hebben gestuurd 8P
Lijkt mij trouwens niet dat een airbagmatje in de bijrijdersstoel er toe kan leiden dat de airbag aan de bestuurderskant ploft.

Houd ons op de hoogte of je het vergoed krijgt!

PS, Mooie touring heb je :duimen: (ik zal maar niet vragen naar foto's van het interieur ;))

Farl

Bericht door Farl » 20 apr 2009, 11:37

Holy cow!! Dat is wel erg heftig zeg!! :o

Ik zou hier zeker werk van maken, zoiets is verschrikkelijk levensgevaarlijk. Stel dat het met 120 km/uur op de snelweg was gebeurd, dat had erg vervelend af kunnen lopen. Zeker werk van maken en je niet laten wegsturen ergens!

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 20 apr 2009, 12:05

Mac schreef: Wat ik wel een raar verhaal vind, is dat ze je met een knipperend airbaglampje weer op pad hebben gestuurd 8P
Lijkt mij trouwens niet dat een airbagmatje in de bijrijdersstoel er toe kan leiden dat de airbag aan de bestuurderskant ploft.
+1 :o my bad!
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

Gaddi_320d

Bericht door Gaddi_320d » 20 apr 2009, 12:30

Pfff, da's echt even schrikken! gelukkig is het goed afgelopen.. ik zou er zeker werk van maken bij bmw b.v. ,dat zoiets uberhaupt kan zeg..

sterkte! trouwens mooie auto en foto's ;)

bmw-freakske

Bericht door bmw-freakske » 20 apr 2009, 13:26

Amai, das echt wel geluk hebben, als ze dit niet vergoeden zou ik naar test-aankoop stappen. Dan zullen ze het wel rap vergoeden :D

dpower717

Bericht door dpower717 » 20 apr 2009, 13:49

Wow, das inderdaad gevaarlijk zeg.
Ik moet wel zeggen dat er dus ook idioten bij de dealer werken.
Hier op het forum is het zelfs bekend dat ze dan onverwachts kunnen klappen, en dan zeggen "gaat vanzelf weg" (| , we gaan ook allemaal vanzelf onze kist in, maar ik zou eventjes terug naar de dealer gaan die dat gezegd heeftm en inderdaad een email sturen naar BMW.
BMW is a pleasure that you never can measure

320driver

Bericht door 320driver » 20 apr 2009, 13:50

Hoe kun je zoiets bewijzen vraag ik me af en dat zal ook het eerste zijn wat ze bij BMW zullen vragen vrees ik -_-

el_dennisio

Bericht door el_dennisio » 20 apr 2009, 14:12

Net terug van de bmw dealer...
het onderzoek is gestart en ze gingen alles uitpluizen hoe dit is kunnen gebeuren.
Het is de eerste keer dat dit gebeurt volgens hen! Ik verw8 in de loop van de dag een telefoontje met meer uitleg ivm oorzaak en kostprijs ( en wie dit betaald natuurlijk)
Ik weet enkel 100% zeker dat ik er geen euro in stop!
ofwel maken ze hem ofwel mogen ze hem houden en een mooi voorstel doen ivm met andere BMW :P , maar zou toch het liefst vanal mijn touring terug hebben in goede staat!
ik hou jullie op de hoogte

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 20 apr 2009, 14:27

Ze kunnen de sensor unit nog uitlezen. De oorzaak hoeft daar echter niet uit te rollen denk ik.

Wel slecht en enorm gevaarlijk dat de airbags zomaar ontploffen.
Een enorme knal, slecht voor je gehoor en de giftige gassen zijn ook niet bepaald gezond. En dan heb ik het nog niet eens over wat hierboven al gezegd is; je kan een ongeluk veroorzaken (en dan heb je dus geen airbags meer -_- ) met alle gevolgen van dien...

oke

Bericht door oke » 20 apr 2009, 17:27

Wellicht een Ex schade auto? :X :X

M3 SMGII

Bericht door M3 SMGII » 20 apr 2009, 18:05

das ook de eerste keer dat ik ervan hoor.
je zal wel even doof moeten geweest zijn.
Waar was et gebeurd?

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 20 apr 2009, 20:01

Damn, wat een verhaal zeg....

Ik zou zeer zeker proberen niet voor de kosten op te draaien.
Mooi touring BTW.
Ennuh, je mag blij zijn dat je stuur niet geploft is dat zou nog wel eens heel anders afgelopen zijn.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”