Hoe zuinig is jullie 320d
Re: Hoe zuinig is jullie 320d
Bij het wegrijden vanuit stilstand maak je soms vrij veel toeren met een slippende koppeling. Juist dan is de slijtage aan de koppeling het ergst... Als je nu bij tussen de 750 en 1500 toeren al enorm veel koppel hebt. Slijt je zo een hele koppeling weg.
Bij gewoon schakelen van de ene naar de andere versnelling is het allemaal niet zo boeiend inderdaad...
Bij gewoon schakelen van de ene naar de andere versnelling is het allemaal niet zo boeiend inderdaad...
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 10 mar 2009, 12:47
- Locatie: Oosterhout (GLD)
Re: Hoe zuinig is jullie 320d
Ik heb wel koppel onderin, hoor. Ik merk gewoon dat het onder de 2000 toeren beduidend minder is. Het verbruik is verder niet al te hoog, dus het lijkt mij geen LMM. Vermogen is ook goed, heb vandaag nog 215 gereden op de gps.
Re: Hoe zuinig is jullie 320d
waarom wil je hem tunen als je vandaag nog ff 215 hebt gereden? Dat is al harder dan hij moet kunnen.
Onder de 2000rpm doet ook een facelift niet al te veel. En als het goed is moet je bij minder toeren vrijwel altijd minder verbruiken bij een diesel. Voordat je gaat chiptunen moet je altijd wel even controleren dat alles goed werkt anders wordt hij afgesteld op een slecht functionerende auto en dat is ook niet echt de bedoeling. Overigens moet je onder de 2000rpm een beetje spelen met je voet, je moet voelen wanneer je het beste optrekt. Simpelweg volgas gaan zorgt er alleen maar voor dat het motormanagement moet gaan nadenken hoeveel brandstof erin gespoten moet worden en bij die lage toerentallen is het altijd teveel. Je moet even voor hem nadenken. Dat is in ieder geval met mijn PFL wel zo(minder gasgeven). Maar heb gemerkt dat dat bij heel veel auto`s en motoren is als je vanuit lage toeren komt.
Onder de 2000rpm doet ook een facelift niet al te veel. En als het goed is moet je bij minder toeren vrijwel altijd minder verbruiken bij een diesel. Voordat je gaat chiptunen moet je altijd wel even controleren dat alles goed werkt anders wordt hij afgesteld op een slecht functionerende auto en dat is ook niet echt de bedoeling. Overigens moet je onder de 2000rpm een beetje spelen met je voet, je moet voelen wanneer je het beste optrekt. Simpelweg volgas gaan zorgt er alleen maar voor dat het motormanagement moet gaan nadenken hoeveel brandstof erin gespoten moet worden en bij die lage toerentallen is het altijd teveel. Je moet even voor hem nadenken. Dat is in ieder geval met mijn PFL wel zo(minder gasgeven). Maar heb gemerkt dat dat bij heel veel auto`s en motoren is als je vanuit lage toeren komt.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
- JonasCoryn
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 29 jul 2008, 20:04
- Locatie: Kortrijk BE
Re: Hoe zuinig is jullie 320d
Wat bedoel je hier precies mee? Een (garage-onderhouden) motor kan toch maar gewoon werken?Mario TT schreef:Voordat je gaat chiptunen moet je altijd wel even controleren dat alles goed werkt anders wordt hij afgesteld op een slecht functionerende auto en dat is ook niet echt de bedoeling.
Re: Hoe zuinig is jullie 320d
...mijn garage onderhouden Touring, met een verse inspectie bij afleveren, bleek ook veel beter te lopen na een nieuwe LMM en een SW-update.
Zegt wellicht ook wat over de verkoper/specialist
Zegt wellicht ook wat over de verkoper/specialist
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Hoe zuinig is jullie 320d
daarom dus, je kan je voorstellen dat als je LMM niet goed werkt, de auto verkeerd wordt afgesteld. Dus als hij dan getuned is en je moet een keer je LMM wisselen dat je ineens rare dingen krijgt. In de zin van piekerig optrekken of andere verbruikswaarde etc.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: Hoe zuinig is jullie 320d
Ik heb de stoute schoenen maar eens aangetrokken en heb een poging gedaan om zo zuinig mogelijk te rijden. Na 938 km te hebben gereden vond ik het welletjes en heb ik getankt.
Nu kan ik gelukkig weer lekker gas geven , ik viel met enige regelmaat nagenoeg in slaap :z
- Spoiler: Laat zien
Nu kan ik gelukkig weer lekker gas geven , ik viel met enige regelmaat nagenoeg in slaap :z
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 10 mar 2009, 12:47
- Locatie: Oosterhout (GLD)
Re: Hoe zuinig is jullie 320d
Even een update. Ik denk dat mijn Bimmer een paar maanden stil heeft gestaan, want hij wordt steeds zuiniger. Uiteraard wordt het weer ook mooier, maar ik ben van 1 : 14,5 naar 1: 16,7 gegaan!!!! Weliswaar niet met veel km's binnen de bebouwde kom, maar zonder de zuinigheids prijs te willen winnen, want ik rijd best stevig door.
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 10 mar 2009, 12:47
- Locatie: Oosterhout (GLD)
Re: Hoe zuinig is jullie 320d
Ik dacht dat zijn top ook zo rond de 215 - 220 km/u moest liggen. Volgens mij kon hij nog harder zelfs, maar hij was aan het kruipen, zoals gezegd, denk ik dat hij lang heeft stilgestaan. Heb hem nog niet zolang, maar hij is een stuk zuiniger en sneller (ook onderin) geworden. Ga hem nog wel chiptunen. Denk dat ik volgende maand, maar eens een afspraak maak.Mario TT schreef:waarom wil je hem tunen als je vandaag nog ff 215 hebt gereden? Dat is al harder dan hij moet kunnen.
Onder de 2000rpm doet ook een facelift niet al te veel. En als het goed is moet je bij minder toeren vrijwel altijd minder verbruiken bij een diesel. Voordat je gaat chiptunen moet je altijd wel even controleren dat alles goed werkt anders wordt hij afgesteld op een slecht functionerende auto en dat is ook niet echt de bedoeling. Overigens moet je onder de 2000rpm een beetje spelen met je voet, je moet voelen wanneer je het beste optrekt. Simpelweg volgas gaan zorgt er alleen maar voor dat het motormanagement moet gaan nadenken hoeveel brandstof erin gespoten moet worden en bij die lage toerentallen is het altijd teveel. Je moet even voor hem nadenken. Dat is in ieder geval met mijn PFL wel zo(minder gasgeven). Maar heb gemerkt dat dat bij heel veel auto`s en motoren is als je vanuit lage toeren komt.
Re: Hoe zuinig is jullie 320d
Die van mij is ook ineens zo zuinig geworden. Sinds aankoop (dec. 2008) tot een week of 4 geleden hele tijd ongeveer 1: 15,9. En nu al een paar weken 1:17,2.Faceman770 schreef:Even een update. Ik denk dat mijn Bimmer een paar maanden stil heeft gestaan, want hij wordt steeds zuiniger. Uiteraard wordt het weer ook mooier, maar ik ben van 1 : 14,5 naar 1: 16,7 gegaan!!!! Weliswaar niet met veel km's binnen de bebouwde kom, maar zonder de zuinigheids prijs te willen winnen, want ik rijd best stevig door.
Het is volgens mij bij mij een combinatie van:
- mooi weer
- een paar keer v-power getankt (beetje opschonen, auto had bijna jaar bij garage te koop gestaan)
- relatief meer file-km's op snelweg. Klinkt raar, maar met af en toe stukje file (Zutphen - Utrecht) ligt het gemiddelde lager en rij ik volgens mij zuiniger (ook beetje op anticiperen in de file, nieuwe rijden toepassen). Voordat ik aan project in Utrecht begon zat ik veel in Den Bosch en was het soms lange stukken poken geblazen (ca. 160 km/u).
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 10 mar 2009, 12:47
- Locatie: Oosterhout (GLD)
Re: Hoe zuinig is jullie 320d
Mooi, he!
Re: Hoe zuinig is jullie 320d
1106 km gereden, 60 liter getankt -> 1:18,4... En dat met 19"
Re: Hoe zuinig is jullie 320d
1125 kilometer, 59 liter => 1:19,07 , alleen op 18"
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Hoe zuinig is jullie 320d
Niet eens... Op het fietspad zou ik zeker over de 1:20 kunnen rijden
Maar geen idee wat ik zo speciaal doe... Gewoon heel veel op cruise control rijden wellicht...
Maar geen idee wat ik zo speciaal doe... Gewoon heel veel op cruise control rijden wellicht...