airbags ontploffen tijdens het rijden!!!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
el_dennisio

Re: aibags ontploffen tijdens het rijden!!!

Bericht door el_dennisio » 21 apr 2009, 15:31

Net telefoon gekregen van bmw dealer.
Volgens de computer zou ik ergens opgereden zijn, dikke bullshit!
een twee-vaksbaan met fietspad naast... BMW vergoedt niks!
Komt allemaal op mijn nek door een fout van BMW..
Kostplaatje 1900 euro (minstens)
Dit was de eerste en zeker ook de laatste BMW.
En ze willen me dan nog maar 2000 euro geven voor mijn wagen :?

PIR3lly

Re: airbags ontploffen tijdens het rijden!!!

Bericht door PIR3lly » 21 apr 2009, 16:56

Das een vreemd verhaal zeg.
Als je ergens op gereden bent, dan zou er toch schade moeten zijn?
Ik zou hier niet zomaar mee akkoord gaan en misschien rechtsbijstand inschakelen?!?
oke schreef:Wellicht een Ex schade auto? :X :X
Dat zou ook een mogelijkheid kunnen zijn. Als dat het geval is en de auto is schadevrij verkocht, dan kun je misschien de kosten op de verkopende partij verhalen. Hoe lang heb je de auto al?

Robert318

Bericht door Robert318 » 21 apr 2009, 17:05

Brande miss het airbag lampje als u de auto op contact zette?
Ik heb gehoord dan mensen (handelaren) er kit in spuiten zodat je het lampje niet ziet branden...

Suc6!
Robert

bmwede

Bericht door bmwede » 21 apr 2009, 17:12

:r bmw

sorry hoor maar in zo'n geval als dit had ik toch echt een advocaat erop gezet is toch niet normaal man .
Of de auto nu n paar jaar oud is niet

dhbmw

Bericht door dhbmw » 21 apr 2009, 17:36

te gek voor woorden!!!

zeker werk van maken via rechtsbijstand of zoiets!
ik zou nog niets laten repareren, mocht je dat wel willen doen maak dan van alles heel gedetailleerde foto's :! .

in ieder geval succes! en laat je niet omver lullen door de dealer!
Afbeelding

KJ_bmw

Bericht door KJ_bmw » 21 apr 2009, 18:51

Je bent niet bepaald de enige bij wie dit is voorgevallen hoor!! Kijk eens even op e46fanatics.com en zoek dan eens op airbag deployed. Je zult dan zien dat dit regelmatig voorkomt, soms aanwijsbaar doordat er door een flinke kuil is gereden maar soms ook zonder enige reden....
Het lijkt erop dat de zij-airbag sensor bij een lichte inpack vanuit precies de verkeerde hoek al af kan gaan...
Van de front airbags lees je dit eigenlijk nooit, ik weet wel dat deze 2 sensors heeft die beide een te grote vertraging moeten detecteren voordat de airbag afgaat.
KJ
BMW 318CI 2003 M-Technik II Afbeelding

Johnny

Bericht door Johnny » 21 apr 2009, 20:13

Da's zuur zeg... En wat men hier zegt: advocaat inschakelen en BMW kaalplukken! |p
The sheere pleasure of driving ... nothing compares to a BMW
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 21 apr 2009, 21:00

KJ_bmw schreef:Je bent niet bepaald de enige bij wie dit is voorgevallen hoor!! Kijk eens even op e46fanatics.com en zoek dan eens op airbag deployed. Je zult dan zien dat dit regelmatig voorkomt, soms aanwijsbaar doordat er door een flinke kuil is gereden maar soms ook zonder enige reden....
Het lijkt erop dat de zij-airbag sensor bij een lichte inpack vanuit precies de verkeerde hoek al af kan gaan...
Van de front airbags lees je dit eigenlijk nooit, ik weet wel dat deze 2 sensors heeft die beide een te grote vertraging moeten detecteren voordat de airbag afgaat.
KJ
Is het niet de druksensor bij enig toeval?

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 22 apr 2009, 07:21

Ik zeg: Rechtsbijstand.

el_dennisio

Bericht door el_dennisio » 22 apr 2009, 11:40

Bedankt voor de steun mannen, maar ik denk niet dat bmw zich zo makkelijk laat doen ook he..
Stel dat ik er een advocaat op zet, zij zullen dat ook wl doen en mss nog een veel durdere..
Ik heb al oneindig veel telefoontjes gedaan en niemand die me echt verder kan helpen..
Zelfs rechtsbijstand kan niet aangesproken worden omdat ik de wagen particulier gekocht heb, en omdat er geen tegenpartijen in het spel zijn! Ik waht nu al van gisterochtend op een telefoon van de dealer (BMW Verstraeten, Lochristi, Belgie) Over wat ze mij nog geven voor mijn wagen. telkens ik zelf bel ist het net te druk ofzo.. En als ik daar toekom dan is de persoon die het zootje op zich neemt niet aanwezig! Dit is de grootste bmw dealer in de regio Gent, oost-vlaanderen, maar hij maakt zeker geen positieve reclame voor zichzelf. Vanmorgen al gaan kijken naar een andere wagen. De opvolger wordt absoluut geen bmw, hoewel ik zeeer tevreden ben van de wagen zelf. De service en vriendelijkheid laat gewoon veel te wensen over! De volgende wordt wss een mooie zweed (Volvo V50) Prijs/kwaliteit in orde blijkbaar. (2.0D-135PK-GPS-Leder interieur-Geintegreerde Bluethooth voor gsm connectie-Cruise Control-...) Full Option eigenlijk :P Jammer dat ik op zo een manier afscheid moet nemen van mijn beemer maar er valt niet veel aan te veranderen...

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 22 apr 2009, 17:25

Volvo V50 is veel te klein :P

Edwin_W

Bericht door Edwin_W » 22 apr 2009, 17:57

Brief naar BMW Nederland sturen en het verhaal daar voorleggen zou ik doen.

In ieder geval veel succes ermee

Edwin

Pegasus

Bericht door Pegasus » 22 apr 2009, 19:17

Damn, dat is schrikken zeg, gelukkig heb je zelfs er niks aan overgehouden.
Zou zeker eens info inwinnen bij een advocaat, of een organistaie als b.v bovag(in belgie heb je vast ook zoiets).

In ieder geval succes met een eventueele volgede auto, en mischien een idee om je wagen particulier te verkopen, krijg je denk ik wat meer ervoor terug dan dat je hem zou inruilen.

Aangezien het alleen de airbags zijn, is het aantrekkelijk voor iemand dit te repareren.

Grtz Pegasus

Henk-Jan

Bericht door Henk-Jan » 22 apr 2009, 22:02

Ik begrijp alleen niet dat je nu niets meer van BMW wilt afweten. Ik rijd al bijna 10 jaar BMW en dit is de derde BMW die ik nu heb. Gelukkig nog nooit zulke problemen gehad.
Je hebt gewoon pech...hoe rottig ook.

Ik zou er zeker een zaak van maken!

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 22 apr 2009, 22:22

KJ_bmw schreef:Je bent niet bepaald de enige bij wie dit is voorgevallen hoor!! Kijk eens even op e46fanatics.com en zoek dan eens op airbag deployed. Je zult dan zien dat dit regelmatig voorkomt, soms aanwijsbaar doordat er door een flinke kuil is gereden maar soms ook zonder enige reden....
KJ

Sensors van voor zitten een cm of 20 in de voorste koker balken,zelfs met de aanrijding vorig jaar op de ring aam de voorkant ging ie niet af.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”