rode diesel olie

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
bmwede

Re: rode diesel olie

Bericht door bmwede » 21 apr 2009, 17:16

Ok duidelijk, dat het voor landbouwvoertuigen was wist ik idd .
Was gewoon nieuwsgierig of hij erop reed ja of nee.
Ben ook niet van plan dit goedje erin te gooien -_-

soldier9734

Bericht door soldier9734 » 21 apr 2009, 18:44

Rode gasolie is precies hetzelfde als witte gasolie.
Werk zelf op de BP terminal in A'dam dus maak dit dagelijks mee, een chauffeur selecteert het product dat hij wilt laten en wordt het in de ladingsarm rood gekleurd.
De rode kleurstof is eruit te filteren alleen er zit een chemisch goedje in genaamd Furferol dit blijft altijd terug te vinden jaren lang en maakt niet uit als je nog vaak witte gasolie eroverheen tankt.
Het verschil waarom rode diesel wat meer rookt is omdat het zwavel gehalte HOOG is bij normale auto diesel is het zwavelgehalte onder de 10 PPM.

Gr

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 22 apr 2009, 19:10

Kijk! Eindelijk duidelijke info :duimen:

Gaddi_320d

Bericht door Gaddi_320d » 22 apr 2009, 19:56

Geen idee .. als het verder geen problemen oplevert wil ik het wel een keer proberen in de corsa van mn vriendin! waar kan ik rode diesel krijgen in NL ??

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 22 apr 2009, 21:13

soldier9734 schreef:Rode gasolie is precies hetzelfde als witte gasolie.
Het verschil waarom rode diesel wat meer rookt is omdat het zwavel gehalte HOOG is bij normale auto diesel is het zwavelgehalte onder de 10 PPM.

Gr

Das ook een reden waarom je rode brandstof niet moet tanken als je een roetfilter heb,deze kan nl. slecht tegen zwavel.

soldier9734

Bericht door soldier9734 » 24 apr 2009, 09:50

Gaddi_320d schreef:Geen idee .. als het verder geen problemen oplevert wil ik het wel een keer proberen in de corsa van mn vriendin! waar kan ik rode diesel krijgen in NL ??
Ik weet niet wat je onder problemen verstaat maar in de toevoeging van rode diesel zit een zogenaamd chemisch anker dit wil zeggen dat het de jaren die volgen gewoon in je tank blijft zitten en ze dus bij controles altijd kunnen terug vinden of je rode diesel in je auto hebt gehad.

Feluchie

Bericht door Feluchie » 24 apr 2009, 12:54

Als je net een auto gekocht hebt en degene voor jou heeft er rood ingedaan en jij weet van niks, je wordt aangehouden en gecontroleerd... Het blijft jaren zitten zeg je.. Hoe los je dit dan op...???

DonB

Bericht door DonB » 24 apr 2009, 14:48

Ff serieus Feluchie, als jij dat rode spul nooit tankt zal er nooit geen enkele aanleiding zijn voor een controle in je tank..
Hebben ambtenaren bij een controle ooit gekeken in je tank? Nee.. its all about de aanleiding, geen aanleiding = geen controle. Dus als jij bij die rode dieseltanks wegblijft zal je daar ook nooit voor gecontroleerd worden.

Ik ben het overigens eens met Mario, tis gewoon illegaal.. zullen we nu dan ook gelijk ff bespreken hoe je een hennepkwekerij opbouwd? (|

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 24 apr 2009, 14:57

Nee, laten we dat maar niet doen. Maar de strekking dat het gewoon illegaal is, en dat de sporen zo goed als onuitwisbaar zijn vind ik een goede boodschap.

Feluchie

Bericht door Feluchie » 24 apr 2009, 15:23

DonB schreef:Ff serieus Feluchie, als jij dat rode spul nooit tankt zal er nooit geen enkele aanleiding zijn voor een controle in je tank..
Hebben ambtenaren bij een controle ooit gekeken in je tank? Nee.. its all about de aanleiding, geen aanleiding = geen controle. Dus als jij bij die rode dieseltanks wegblijft zal je daar ook nooit voor gecontroleerd worden.

Ik ben het overigens eens met Mario, tis gewoon illegaal.. zullen we nu dan ook gelijk ff bespreken hoe je een hennepkwekerij opbouwd? (|

Volgens mij ben jij van alle markten thuis :+ laten we dat soort dingen (groene vingers) maar achterwege laten en on topic blijven..

Bij een grootscheepse controle ben ik gecontroleerd, deze beste mensen controleerden alles van de auto, van belasting, verzekering tot wat er in de tank zat, om nou te zeggen dat je eerst aanleiding moet geven is niet waar.

Je kunt zo tegen de lamp lopen als je pech hebt..

En hiermee beantwoord je niet mijn vraag.. :z

BoMeWm

Bericht door BoMeWm » 24 apr 2009, 18:59

Feluchie schreef:Als je net een auto gekocht hebt en degene voor jou heeft er rood ingedaan en jij weet van niks, je wordt aangehouden en gecontroleerd... Het blijft jaren zitten zeg je.. Hoe los je dit dan op...???
Hier heb je best wel een punt, heeft hier elke dieselrijder op gecontroleerd toen hij zijn auto tweedehands kocht? :X

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 24 apr 2009, 19:03

Ik denk dat als je kan aantonen dat je de auto pas hebt, en er geen rode diesel in de tank zit, je best aannemelijk kan maken dat jij onschuldig bent.

BoMeWm

Bericht door BoMeWm » 24 apr 2009, 19:23

Eens, alleen het spul blijft jaren zitten en dan? als je na twee jaar een controle krijgt.
Kan je toch minimaal (onterecht) twee jaar naheffing plus boete betalen.
Maar goed, blijven aanname's, wie weet hoe het echt zit?

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 24 apr 2009, 23:33

Je kan het inderdaad lange tijd nog terug vinden, maar de controles die de douane doet bij een constatering is eigenlijk heel simpel. Ze nemen een monster en dit wordt door een lab getest op solvent yellow. Deze kunnen ze aflezen in waardes. Als jij al 10x weer wit getankt hebt is dit zo laag dat je er hoogst waarschijnlijk niet voor beboet wordt.

Als een agent jou controleert kan hij dit dus niet zelf zomaar zien. Ze trekken eerder een monster uit je tank en kijken naar de kleur. Makkelijker is het nog om even een slangetje bij je brandstoffilter te bekijken. Sommige auto's hebben doorzichtige slangen.

Al met al een storm in een glas water wat mij betreft. Als je zelf altijd wit tankt en 3 jaar ervoor is er 1 x rood getankt, knappe jongen die mij daar voor gaat bekeuren. In Nederland ben je in principe onschuldig totdat het tegendeel bewezen is toch?
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

ranchu

Bericht door ranchu » 25 apr 2009, 00:01

Mijn zwager doet het al jaren die zit in de x| tank echt alleen maar rode diesel en nog nooit problemen gehad!

Jerrycans vol met dat spul. Gewoon tanken dat spul zeg nou zelf, wanneer ben jij nou gecontroleerd daarvoor??? (h)

En die rijd ook regelmatig buitenland en gaat ook op vakantie met zijn wagen en dat doet hij al jaren.
Laatst gewijzigd door ranchu op 25 apr 2009, 07:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”