Gekraak bij warme motor
- anna_moska
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 06 jun 2008, 08:10
Gekraak bij warme motor
Beste forumleden,
Sinds een paar weken last van het volgende euvel: bij warme motor kraakt er iets uit het vooronder. Bij het draaien aan het stuur en op oneffendheden. Het rare is dat er helemaal niets aan de hand is als de auto niet warm is. Pas na een ochtendje rijden komt dit probleem aan het licht. Niveau stuurbekrachtigingsvloeistof heb ik nagekeken, die was goed.
Iemand een idee? (Zal je net zien dat als ik bij een garage ben voor controle, het probleem zich niet voordoet, terwijl het weldegelijk aanwezig is).
Alvast bedankt,
Anna_moska
Sinds een paar weken last van het volgende euvel: bij warme motor kraakt er iets uit het vooronder. Bij het draaien aan het stuur en op oneffendheden. Het rare is dat er helemaal niets aan de hand is als de auto niet warm is. Pas na een ochtendje rijden komt dit probleem aan het licht. Niveau stuurbekrachtigingsvloeistof heb ik nagekeken, die was goed.
Iemand een idee? (Zal je net zien dat als ik bij een garage ben voor controle, het probleem zich niet voordoet, terwijl het weldegelijk aanwezig is).
Alvast bedankt,
Anna_moska
Laatst gewijzigd door anna_moska op 20 mei 2009, 18:23, 2 keer totaal gewijzigd.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Gekraak bij warme motor
Het kunnen de toplagers zijn van je schokbrekers...
Alleen is het wel vreemd dat het met warme motor is.
Stuurbekrachtiging is in principe niet gevoelig voor warme/koude motor dus dat zou ook geen verband mogen hebben.
Als het de toplagers zouden zijn, zouden ze met koude motor misschien nog een beetje stug zijn, en na een beetje rijden 'los' komen.
Het is allemaal erg vaag, vooral het verband met warme/koude motor.
Alleen is het wel vreemd dat het met warme motor is.
Stuurbekrachtiging is in principe niet gevoelig voor warme/koude motor dus dat zou ook geen verband mogen hebben.
Als het de toplagers zouden zijn, zouden ze met koude motor misschien nog een beetje stug zijn, en na een beetje rijden 'los' komen.
Het is allemaal erg vaag, vooral het verband met warme/koude motor.
Re: Gekraak bij warme motor
Wellicht dat je schokbrekers niet goed zijn. Je hebt gasveren en daarbij duurt het even voordat ze volledig werken. Het kunnen ook de toplagers inderdaad zijn. Als alles gewoon goed is en bij de garage ook dan zou ik me er niet teveel zorgen over maken, wordt het echt erger moet je er wel meteen mee naar de garage. Rij eens over een goede klinkerweg en kijk dan eens wat er gebeurd..
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
- anna_moska
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 06 jun 2008, 08:10
Re: Kosten vervanging draagarmen en hardy?
Bedankt voor jullie reacties!
Laatst gewijzigd door anna_moska op 20 mei 2009, 18:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Kosten vervanging draagarmen en hardy?
Hoe kunnen ze weten dat de hardyschijf kapot is, is dit uit te lezen of gaat dat op een andere methode?
- anna_moska
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 06 jun 2008, 08:10
Re: Kosten vervanging draagarmen en hardy?
Gogo, je kan zien of er scheuren op zitten. Hardyschijf is een rubberen schijf die op de aandrijflijn zit tussen je bak en je diff, en zorgt ervoor dat kleine trillingen van de motor niet doorgegeven worden aan de aandrijving.
Ik denk dat je in de war bent met de harde schijf
Ik denk dat je in de war bent met de harde schijf
Re: Gekraak bij warme motor
en hoe is het afgelopen? ikzelf heb precies hetzelfde probleem. Bij oneffenheden en drempels enzo gekraak vanuit de ophanging..erg hinderlijk en idd ook bij het sturen, maar dan alleen bij het naar links sturen :? Of het alleen bij warme motor is weet ik alleen niet, zal ik is op letten...
Opvallend vond ik ook hoe snel het erger is geworden; nog geen 2 weken terug ontdekte ik al dat er af en toe iets licht kraakte, maar nu is het echt een heel duidelijk hoorbaar gekraak bij het minste of geringste bobbeltje/kuiltje x|
Opvallend vond ik ook hoe snel het erger is geworden; nog geen 2 weken terug ontdekte ik al dat er af en toe iets licht kraakte, maar nu is het echt een heel duidelijk hoorbaar gekraak bij het minste of geringste bobbeltje/kuiltje x|
_______________________________Showroom________________________________
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Re: Gekraak bij warme motor
bij mijn 323ci was het gekraak bij heuvels en drempels het hendeltje cq mechanisme van de xenon hoogte imstelling die op de draagarm zit .....beugel met stangetje (inspuiten met dw40 of inveten en het was over) bij onevenheden en heuvels leek het idd dat het aan de voor ophanging lag en het was zelfs in wagen te horen.
met sturen had ik geen problemen pf bijgeluiden.
met sturen had ik geen problemen pf bijgeluiden.
Re: Gekraak bij warme motor
hmm, lijkt me sterk dat het daar aan ligt.. ik kan het gekraak soms ook "voelen" als je begrijpt wat ik bedoel. Kan me dan niet voorstellen dat het aan zo'n klein hendeltje zou kunnen liggen, maar het valt te proberen natuurlijk. Bedankt voor 't meedenken iig
_______________________________Showroom________________________________
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Re: Gekraak bij warme motor
Robbel schreef:hmm, lijkt me sterk dat het daar aan ligt.. ik kan het gekraak soms ook "voelen" als je begrijpt wat ik bedoel. Kan me dan niet voorstellen dat het aan zo'n klein hendeltje zou kunnen liggen, maar het valt te proberen natuurlijk. Bedankt voor 't meedenken iig
ik kon het ook niet voorstellen maar bij inveren van verkeers heuvels en soms onevenheden bij wat voor snelheid was en kan het ook zeer sterk hoorbaar in wagen ter hoogte van dashboard rechterzijde, en idd soms dacht ik iets te voelen aan stuur.
dus tip, wagen starten, stuur naar rechts draaien tot uiterste stand, nu zien je op de draagarm achter de schokdemper een stangetje en mechanisme zitten (wat de hoogte van xenon units regelt) bij inveren en zwaar beladen...... invetten enof spuiten en proef rijden.
Re: Gekraak bij warme motor
ga 't proberen, thanks
_______________________________Showroom________________________________
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Re: Gekraak bij warme motor
Nou, heb 't dus geprobeerd, maaruuh...
- Spoiler: Laat zien
_______________________________Showroom________________________________
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
- anna_moska
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 06 jun 2008, 08:10
Re: Gekraak bij warme motor
Bij mij is het eindelijk nagekeken en verholpen.
Ondanks dat de symptomen heel raar waren (bij warme motor), en de stuurinrichting als eerste verdachte werd aangewezen, is het probleem nu verholpen door het vervangen van beide draagarmen (inclusief rubbers). De rechter fusee vertoonde speling en na het losrijden (vandaar bij warme motor) ging het klapperen en kraken.
Voor de zekerheid ook de stuurbekrachtigingsolie vervangen.
Bedankt voor de reacties.
Ondanks dat de symptomen heel raar waren (bij warme motor), en de stuurinrichting als eerste verdachte werd aangewezen, is het probleem nu verholpen door het vervangen van beide draagarmen (inclusief rubbers). De rechter fusee vertoonde speling en na het losrijden (vandaar bij warme motor) ging het klapperen en kraken.
Voor de zekerheid ook de stuurbekrachtigingsolie vervangen.
Bedankt voor de reacties.