Vervelend Piepje?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Ghorys

Vervelend Piepje?

Bericht door Ghorys » 26 apr 2009, 11:31

Heren,

Ik heb de auto nu een week en er zijn mij een paar dingen opgevallen. Bij het gasgeven in de eerste 2 versnelling hoor ik een fluitend geluid. Volgens mij is dit de turbo maar weet dit niet zeker? Het kllinkt een beetje alsof de V-snaar aan het einde is maar dit kan natuurlijk niet.

Hiernaast heb ik een piepje waarvan ik dacht dat het in de stoel zat maar denk toch dat het in de pedalen zit. Het is vooral aanwezig als de motor koud is en over klinker weggetjes bij elke hobbel hoor je ie ie ie ie. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

De auto heeft natuurlijk een tijdje stil gestaan en heeft misschien wat olie of vet nodig op bepaalde plaatsen. Wellicht is het een bekend probleem graag verneem ik jullie reacties?

Groet Joris

R.H.
Contacteer:

Re: Vervelend Piepje?

Bericht door R.H. » 26 apr 2009, 12:55

Volgens mij is het fluitje wat je hoort inderdaad de turbo. ik neem aan dat je een diesel hebt met turbo.
Die andere kan ook een bescherm kap zijn zijn maar dat weet ik natuurlijk ook niet zeker.
MISSCHIEN TIJD VOOR EEN NIEUWE!!!!!!!
https://www.bmwportal.nl//roel-showroom ... t5764.html

Mario TT

Re: Vervelend Piepje?

Bericht door Mario TT » 27 apr 2009, 14:27

lastig om een piepje op het forum te vragen.. misschien dat er iemand is die een e46 heeft en kan luisteren of kijken.. Een fluittoontje hoort bij een turbo.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”