Hoe lang blijf je nog rijden in je huidige E46?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Dnl

Re: Hoe lang blijf je nog rijden in je huidige E46?

Bericht door Dnl » 27 apr 2009, 12:42

Heb de 330i nog maar een klein half jaar (nu al! :o), maar rond de 100.xxx moet er toch wel weer iets anders komen. Dus dat zal over ruim 3 jaar zijn. Al weet ik natuurlijk niet wat er in de tussen tijd nog op men pad komt! (E46 :///m:, E9x?)

Farl

Bericht door Farl » 27 apr 2009, 13:12

Lastige vraag... :roll:

Bij mijn vorige 320i had ik toch wel gedacht er minimaal 3 jaar mee te rijden, maar dan komt er iets op je pad en daar wordt je verliefd op. :love:

Hoe het zal gaan met mijn huidige 330i is nog maar de vraag (zo'n facelift 330i is ook wel vet) (h) . Maar in principe wil ik ermee blijven rijden tot aan de 200.000 km op de teller. Nu staat hij op 180.000. Ik rijd ongeveer 10.000 p/jaar, dus nog ongeveer 2 jaartjes.

VUA052

Bericht door VUA052 » 27 apr 2009, 20:09

De E46 gaat niet meer weg ... gezien de km-stand en het jaartal kan ik mijn prijs nooit meer krijgen.
Ik heb beslist om de E46 nog een jaartje als daily te gebruiken en volgend jaar uit te kijken om een jongere daily te kopen, zodat de E46 wat kan rusten en enkel bij gelegenheid de garage uit zal rijden.

Wat het zal worden is nog een ??? maar beslist een bmw :love:

Niels

Bericht door Niels » 28 apr 2009, 11:19

Aanvankelijk was het plan ongeveer een jaar of drie toen ik de auto kocht vorig jaar. In principe hou ik daar aan vast maar je weet het nooit natuurlijk. De prijzen van ex-lease is aardig gedaald dus wordt het aantrekkelijker om een jongere te kopen natuurlijk ;) Helemaal nu ik gisteren een gierend geluidje bij de turbo hoorde wegkomen x|

ludwin

Bericht door ludwin » 01 mei 2009, 09:41

Ons bimmerke mag vele jaren bij ons blijven..... het is een genot om er mee te rijden, dat hij nu rond de 10 liter per 100 zit maakt mij niets uit, (ik dronk vroeger een bakje benzine op in een avondje stappen, en ik stapte veel...)
Dus hoelang houden we de bimmer ???? Tot hij op de draad versleten is en niet meer te maken.......

german80

Bericht door german80 » 01 mei 2009, 09:50

Ik heb mijn e46 nu 1 maand en hoop er nogwel 5 á 6 jaar mee te doen.
Nu 140k op de teller en rijd maar 10/12k per jaar.

Wil de automaatbak olie&filters nog wel een keer laten verversen in de toekomst.

Tomj

Bericht door Tomj » 15 mei 2009, 22:16

Mijn huidige e46 320ci was mijn eerste bmw, en deze bevalt mij wel op de meeste vlakken. het is een zeer mooie auto ( vind ik)en hij rijdt leuk( Bmw rij-eigenschappen :amen: ) , afgezien van de "e46 bonk" maar volgend jaar vliegt ie zowiezo de deur uit. Ik heb de indruk dat de e46 kwalitatief minder is (zie gebonk , scheuren subframe, luchtmassameter zever, vanos problemen, etc... en dan nog niet gesproken over diesels) sommige van die zaken kunnen in mijn boekje gewoon niet voor een auto van deze "klasse". Dat gewone slijtage onderdelen slijten is niet meer dan normaal , maar bvb een subframe dat scheurt...is gewoon een regelrechte schande. Ik had men e46 al eens van de hand willen doen voor een corrado vr6, maar dit is niet doorgegaan. De taak die mijn e46 nu vervult (daily) zal worden overgenomen door een ietwat hopelijk betrouwaar tdi'tje en voor de fun neem ik er een e36 ///M3 bij :+

Mario TT

Bericht door Mario TT » 18 mei 2009, 16:28

Ik word altijd een beetje boos als de e46 zo wordt afgeschildert als een slechte auto.. stap eens in de wereld van de auto`s en wordt wakker. Er zijn zoveel slechte auto`s, elke auto heeft wel wat.. Het gescheurde subframe is inderdaad niet goed gemaakt maar dat is wel iets dat gewoon onder een coulance regeling gemaakt wordt. Iets wat vele fabrikanten gewoon niet doen. Mercedes is in de loop der jaren veel klanten kwijt geraakt door slechte electronica, nou als er een merk is dat bekend stond om z`n kwaliteit is het Mercedes wel. BMW is nou niet echt klanten kwijt geraakt om een slechte auto, tenminste ik hoor alleen maar verhalen over mensen die juist graag weer BMW willen rijden. En mensen die BMW hebben gereden missen het gewoon..want andere merken hebben toch niet wat BMW wel heeft.

Maar om echt ontopic te gaan:

Ik heb mijn BMW tekoop gezet hier op het forum, nog niet op MP omdat ik geen zin heb ik vele huisbezoekjes van mensen. Ik rijd een 320d en ik rij bijna geen kilometers meer dus mijn huidige E46 gaat er uit. Ik wil graag een oldtimertje of een benzine e46.. Als ik er geen goede prijs voor krijg dan rij ik hem helemaal opperdepop maar ik wil toch even peilen hoe het zit. Vraagprijs is 5000 euro, zie de advertentie op dit forum.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

Tomj

Bericht door Tomj » 18 mei 2009, 16:48

Mario TT schreef:Ik word altijd een beetje boos als de e46 zo wordt afgeschildert als een slechte auto.. stap eens in de wereld van de auto`s en wordt wakker. Er zijn zoveel slechte auto`s, elke auto heeft wel wat.. Het gescheurde subframe is inderdaad niet goed gemaakt maar dat is wel iets dat gewoon onder een coulance regeling gemaakt wordt. Iets wat vele fabrikanten gewoon niet doen. Mercedes is in de loop der jaren veel klanten kwijt geraakt door slechte electronica, nou als er een merk is dat bekend stond om z`n kwaliteit is het Mercedes wel. BMW is nou niet echt klanten kwijt geraakt om een slechte auto, tenminste ik hoor alleen maar verhalen over mensen die juist graag weer BMW willen rijden. En mensen die BMW hebben gereden missen het gewoon..want andere merken hebben toch niet wat BMW wel heeft.
klopt 100%, in de wereld van de auto's spelen er zich vele schandalen af, en een bmw rijdt zalig, daarom dat ik er een andere zal kopen , met andere problemen :D

Chris

Bericht door Chris » 18 mei 2009, 17:06

de coulance regeling van bmw? pff het service bij bmw is *peeeep* -_- ik heb 5 maanden moeten vechten voor een lullig ledje die fout was gemonteerd... en ook euro plus garanties veegt bmw nederland hun kont mee af.. dat gesprek liep zo hoog op dat de wo2 ook nog aan het licht moest komen. uiteindelijk zei bmw duitsland kom maar hierheen en laat bmw nederland maar de kolere krijgen.. wij lossen het op

en zo nog een paar dingen.. 2 nieuwe achterveren.. levertijd 4.5week!.. en dan nog 2 nieuwe xenon's 160,- incl monteren ok prima.. kom ik thuis zat het kapje niet erop.. weer terug en weer een sorry..

maarja.. daarom zeggen ze ook bmw rijden is fantastisch :+ :zwaai:
//.00.-// > /.-////.-///.-

Mario TT

Bericht door Mario TT » 18 mei 2009, 17:34

Tja soms gaat het verkeerd, ik mijd de dealer ook. Toch heeft dat niets met de auto te maken want de nieuwe 1-3-5-6-7 serie die veel beter zijn/waren staan daar toch ook?

Je moet eens Renault rijden, zover je van rijden kunt spreken, dan wil je snel terug naar BMW en ook om de service. En dat is dan alleen maar een voorbeeld.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

R.H.
Contacteer:

Bericht door R.H. » 18 mei 2009, 17:44

ik kom van een opel astra naar een bmw, en wat mij betreft nooit weer iets anders.
Ik heb ook in een mazda 6 gereden en die rijdt errug lekker maar de remmen zijn behoorlijk beroerd.
Maar zeg nooit nooit, dus wat mij betreft bmw 4 ever.
MISSCHIEN TIJD VOOR EEN NIEUWE!!!!!!!
https://www.bmwportal.nl//roel-showroom ... t5764.html

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 18 mei 2009, 18:07

Heren, wat je hierna koopt is een ander topic, de service van BMW is een ander topic en de kwaaltjes van onze E46's zijn ook wel andere topics over te vinden... Zullen we het dan hier gewoon :on: blijven... ??

Moderatoropmerking Griffendahl

mvho

Bericht door mvho » 22 mei 2009, 20:37

Ik heb voor het eerst een BMW en het is ook de eerste auto die ik langer dan 18 maanden in mijn bezit heb gehad.

Het verlangen naar iets anders begint toch weer op te spelen, maar waarschijnlijk word het wel weer een BMW.

Henry320d
Contacteer:

Bericht door Henry320d » 23 mei 2009, 17:39

mvho schreef:Het verlangen naar iets anders begint toch weer op te spelen, maar waarschijnlijk word het wel weer een BMW.
Ik zie dat je toegegeven hebt aan je verlangen.... Wat komt er voor terug??

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”