Een vraag mbt. temperatuur meter.
Een vraag mbt. temperatuur meter.
Hoi,
Ik ben nieuw op het forum omdat ik pas een dag of 5 mijn bmw heb.
Het is een E46 316I executive met 1.9 uit 2000 met M-tech sports pakket.
Ik heb echter wat vraagjes want ik heb em bij een dealer gekocht zonder garantie. En wist dat er nog een kachelweerstandje kapot was die vervangen moest worden om de climatcontrol weer te laten blazen.
( dit staat ook zwart op wit dat als dit in de honderden euro's zou lopen ik de auto terug mag brengen )
Ik las dat bmw's hun motor temp metertje loodrecht in het midden moeten hebben... en dit doet mijne ook perfect... maar vroeg me af of dit wel kon... zo mooi in het midden zonder te verspringen. En de rit van dealer naar huis ( a 200 km ) voelde hij wel wat warm maar gaf niks aan. De meter gaat vanaf starten meteen loodrecht staan en blijft daar alsof hij niet eerst hoeft op te warmen. is dit normaal ?
En verder hoorde ik was sissen ook toen ik de climatcontrol geheel uitgezet heb. Kleine pfff geluidjes achter de bougie kabels.
Er lag ook een klein beetje olie op de plaat aan de onderzijde dus al bij al hoop ik dat er nie al teveel mis is maar die olie lijkt van de olie filter zelf te komen.
Mijn vraag is eigenlijk puur op het temperatuur metertje maar als er nog dingen zijn die jullie herkennen hoor ik het graag. ( ik zit nu dus erg in over temp meter met koppakking en olie druppels op de onderplaat woensdag 13e om 8.30 staat hij bij de garage voor een kijkje wat er allemaal aan de hand is + grotebeurt en apk)
Dit is hem btw.
Ik ben nieuw op het forum omdat ik pas een dag of 5 mijn bmw heb.
Het is een E46 316I executive met 1.9 uit 2000 met M-tech sports pakket.
Ik heb echter wat vraagjes want ik heb em bij een dealer gekocht zonder garantie. En wist dat er nog een kachelweerstandje kapot was die vervangen moest worden om de climatcontrol weer te laten blazen.
( dit staat ook zwart op wit dat als dit in de honderden euro's zou lopen ik de auto terug mag brengen )
Ik las dat bmw's hun motor temp metertje loodrecht in het midden moeten hebben... en dit doet mijne ook perfect... maar vroeg me af of dit wel kon... zo mooi in het midden zonder te verspringen. En de rit van dealer naar huis ( a 200 km ) voelde hij wel wat warm maar gaf niks aan. De meter gaat vanaf starten meteen loodrecht staan en blijft daar alsof hij niet eerst hoeft op te warmen. is dit normaal ?
En verder hoorde ik was sissen ook toen ik de climatcontrol geheel uitgezet heb. Kleine pfff geluidjes achter de bougie kabels.
Er lag ook een klein beetje olie op de plaat aan de onderzijde dus al bij al hoop ik dat er nie al teveel mis is maar die olie lijkt van de olie filter zelf te komen.
Mijn vraag is eigenlijk puur op het temperatuur metertje maar als er nog dingen zijn die jullie herkennen hoor ik het graag. ( ik zit nu dus erg in over temp meter met koppakking en olie druppels op de onderplaat woensdag 13e om 8.30 staat hij bij de garage voor een kijkje wat er allemaal aan de hand is + grotebeurt en apk)
Dit is hem btw.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Voorstellen en een vraag mbt. temperatuur meter.
Die temp meter schijnt electronisch te worden aangestuurd.
Hij zal in het midden staan bij bedrijfstemperatuur +/- xxx graden celcius.
Dan heb je tenminste niet zo'n zenuwachtige meter.
Hij zal in het midden staan bij bedrijfstemperatuur +/- xxx graden celcius.
Dan heb je tenminste niet zo'n zenuwachtige meter.
Re: Voorstellen en een vraag mbt. temperatuur meter.
De temp meter springt echt vanaf dat ik em start... al in het midden... alsof hij niet eerst warm hoeft te worden...
Re: Voorstellen en een vraag mbt. temperatuur meter.
Dat klinkt dan weer niet normaal, die van mij klimt wel degelijk rustig naar het midden toe.
Re: Voorstellen en een vraag mbt. temperatuur meter.
Maar een 320d duurt sowieso een eeuwigheid voor er een beetje temperatuur in zit, dus dat is misschien niet het beste vergelijk...
Re: Voorstellen en een vraag mbt. temperatuur meter.
Direct na het starten al in het midden staan hoort inderdaad niet. Het gaat wel aardig snel maar niet zo snel
OEM wordt overgewaardeerd | Mijn hok
Re: Voorstellen en een vraag mbt. temperatuur meter.
dan maar hopen dat het geen miskoop is..
woensdag zal ik het zien.. kwa uiterlijk zeker geen miskoop en kwa km stand ook niet ( 128.000 ) maar weet niet wanneer de distributieriem vervangen is dus hopelijk loop ik daar niet ook nog tegenaan.
iig een grote beurt en laten kijken naar temp meter en kachelweerstand .
woensdag zal ik het zien.. kwa uiterlijk zeker geen miskoop en kwa km stand ook niet ( 128.000 ) maar weet niet wanneer de distributieriem vervangen is dus hopelijk loop ik daar niet ook nog tegenaan.
iig een grote beurt en laten kijken naar temp meter en kachelweerstand .
Re: Voorstellen en een vraag mbt. temperatuur meter.
Heb weinig verstand van auto's, maar dacht dat de E46 weer uitgevoerd was met een ketting i.p.v. een distriebutieriem. :?
Re: Voorstellen en een vraag mbt. temperatuur meter.
Dat klopt helemaal, en dat stond hier ook al incl een reactie van Trimex, ben alleen bang dat dat verloren gegaan in tijdens de onbereikbaarheid van de server van afgelopen middag
Re: Een vraag mbt. temperatuur meter.
achja bedankt iig dat het verplaats kon worden en niet direct een topic slotje of dergelijke..
zeer zeker alvast bedankt over de info van de ketting... maakt mijn dag al een stuk rustiger.. aangezien ik helemaal een leek ben... over motoren weet ik ietsje meer maar ook nie heel veel... en das puur alleen omdat ik daar 2 jaar meer ervaring mee heb. hellaas geen bmw motor wel een groene kawa
zeer zeker alvast bedankt over de info van de ketting... maakt mijn dag al een stuk rustiger.. aangezien ik helemaal een leek ben... over motoren weet ik ietsje meer maar ook nie heel veel... en das puur alleen omdat ik daar 2 jaar meer ervaring mee heb. hellaas geen bmw motor wel een groene kawa
Re: Een vraag mbt. temperatuur meter.
Als je thermometer meteen naar het midden gaat is er iets niet goed, als je het contact aanzet en je laat de motor nog uit , dan gaat hij dus ook meteen naar het midden? Ook al heeft hij de hele nacht uitgestaan? Dan is er iets mis! Dat kan je controleren in het geheime/verborgen menu in je BC. Je moet maar even op de website kijken hoe je erin komt en dan kan je ook de vloeistoftemperatuur zien. Normaal gesproken blijft hij rond de 85 graden en het schommelt wel iets.
Voor het sissen moet je even goed kijken waar het vandaan komt in de motor , het kan zijn dat je koelfan aanslaat? En dat heeft wellicht ook weer te maken met je indicatie?
Het is belangrijk dat je weet wat er gebeurt aan de voorkant , ook met de temperatuur! Misschien is de sensor kapot maar misschien heeft er iemand wel iets gemanipuleerd!
Voor het sissen moet je even goed kijken waar het vandaan komt in de motor , het kan zijn dat je koelfan aanslaat? En dat heeft wellicht ook weer te maken met je indicatie?
Het is belangrijk dat je weet wat er gebeurt aan de voorkant , ook met de temperatuur! Misschien is de sensor kapot maar misschien heeft er iemand wel iets gemanipuleerd!
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: Een vraag mbt. temperatuur meter.
ik zit momenteel op de kazerne in doorn.
dus ik ga morgen avond ff uittesten hoe snel hij naar t midden gaat... en of die idd op contact ook al verspringt..
dus ik ga morgen avond ff uittesten hoe snel hij naar t midden gaat... en of die idd op contact ook al verspringt..
Re: Een vraag mbt. temperatuur meter.
Zow net trug.. nou wat bleek... hij is gewoon warm na 5 min rijden... hij komt wel rustig op gang maar is er vrij snel..
dus denk dat ik me minder zorgen moet maken.
dus denk dat ik me minder zorgen moet maken.
Re: Een vraag mbt. temperatuur meter.
okee , mooi zo. Benzine motoren komen snel op temperatuur, heb me daar wel vaker over verbaasd.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.