koppelings "probleem"
koppelings "probleem"
oi,
M'n koppelingspedaal is van de 1 op de andere dag bijzonder ongevoelig geworden. Bij het loslaten voel je eerst helemaal niets en dan pas op het laatst grijpt hij aan en dan is het ook echt zowat aan of uit. bij het ontkoppelen merk je ook echt dat het direct na het indrukken van het pedaal gebeurd.
Kort door de bocht. Het koppelingspedaal "voelt" niet zoals een goede week terug. Is m'n koppeling op of kan het zijn dat er wat anders aan de hand is. Eenmaal gekoppeld rijdt het prima en ook met flink wat gas in z'n 5 op een lagere snelheid rijden zorgt er niet voor dat het toerental omhoog schiet. De enige wijzer die uit z'n plaat gaat is de verbruiksmeter.
Klopt het dat een E46 koppelingspedaal hydraulisch is en kan daar dan wat mis mee zijn? Het pedaal zelf komt ook niet altijd weer helemaal omhoog en soms kan ik hem zelf nog 2cm verder omhoog trekken en dan biedt hij wel direct weer weerstand bij het intrappen
M'n koppelingspedaal is van de 1 op de andere dag bijzonder ongevoelig geworden. Bij het loslaten voel je eerst helemaal niets en dan pas op het laatst grijpt hij aan en dan is het ook echt zowat aan of uit. bij het ontkoppelen merk je ook echt dat het direct na het indrukken van het pedaal gebeurd.
Kort door de bocht. Het koppelingspedaal "voelt" niet zoals een goede week terug. Is m'n koppeling op of kan het zijn dat er wat anders aan de hand is. Eenmaal gekoppeld rijdt het prima en ook met flink wat gas in z'n 5 op een lagere snelheid rijden zorgt er niet voor dat het toerental omhoog schiet. De enige wijzer die uit z'n plaat gaat is de verbruiksmeter.
Klopt het dat een E46 koppelingspedaal hydraulisch is en kan daar dan wat mis mee zijn? Het pedaal zelf komt ook niet altijd weer helemaal omhoog en soms kan ik hem zelf nog 2cm verder omhoog trekken en dan biedt hij wel direct weer weerstand bij het intrappen
OEM wordt overgewaardeerd | Mijn hok
Re: koppelings "probleem"
Pedaal is idd Hydraulisch, ik denk dat je drukgroep kapot is.
Effe naar een dealer of garage, ervaren monteur kan het gelijk wel voelen.
Effe naar een dealer of garage, ervaren monteur kan het gelijk wel voelen.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: koppelings "probleem"
Ik ga d'r sowieso even mee naar m'n vaste monteur. kan ik gelijk informeren wat het allemaal weer gaat kosten x|
Mocht het teveel uit de klauwen lopen dan ga ik het mooi zelf doen.
Mocht het teveel uit de klauwen lopen dan ga ik het mooi zelf doen.
OEM wordt overgewaardeerd | Mijn hok
Re: koppelings "probleem"
Als het de drukgroep is valt het erg mee.
Kost zo rond de 100 euro en een uur montage, is aardig makkelijk bij te komen.
Kost zo rond de 100 euro en een uur montage, is aardig makkelijk bij te komen.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: koppelings "probleem"
Auto staat bij garage. De hulp cilinder van de koppling gaat vervangen worden. Ben benieuwd of dat gaat helpen.
OEM wordt overgewaardeerd | Mijn hok
Re: koppelings "probleem"
Nou.. dat hielp... even
ding gaat weer steeds slechter schakelen
ding gaat weer steeds slechter schakelen
OEM wordt overgewaardeerd | Mijn hok
Re: koppelings "probleem"
heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
symptonen:
weinig "respons" in koppelingspedaal
heel klein aangrijpingsgebied
zacht bonken bij schakelen van 1 naar 2
moeilijk kunnen voelen of hij al goed gekoppeld is bij de hogere versnellingen. je laat de koppeling los en het blijkt dat je nog niet gekoppeld bent en de auto schokt.
toen ik hem net had merkte ik geen problemen bij het schakelen. na het vervangen van de hulpcilinder en het ontluchten ook niet.. nu komt het langzaam weer terug.
symptonen:
weinig "respons" in koppelingspedaal
heel klein aangrijpingsgebied
zacht bonken bij schakelen van 1 naar 2
moeilijk kunnen voelen of hij al goed gekoppeld is bij de hogere versnellingen. je laat de koppeling los en het blijkt dat je nog niet gekoppeld bent en de auto schokt.
toen ik hem net had merkte ik geen problemen bij het schakelen. na het vervangen van de hulpcilinder en het ontluchten ook niet.. nu komt het langzaam weer terug.
OEM wordt overgewaardeerd | Mijn hok
Re: koppelings "probleem"
mss de flector?
Bij mij zeiden ze dat de flector versleten was en ga hem volgende week laten vervangen. Bij mij bibbert de wagen als de motor/koppeling koud is.
Bij mij zeiden ze dat de flector versleten was en ga hem volgende week laten vervangen. Bij mij bibbert de wagen als de motor/koppeling koud is.
Re: koppelings "probleem"
De hardyschijf lijkt me stug. Na het vervangen van de hulpcilinder van de koppeling had ik tijdelijk geen problemen. Bovendien zag hij er toen m'n auto op de brug stond nog prima uit.
OEM wordt overgewaardeerd | Mijn hok