e46 startprobleem

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Tomj

e46 startprobleem

Bericht door Tomj » 08 mei 2009, 21:16

Gegroet

ik heb volgend probleem op mijn 320ci van 99 met 185000 km op de klok:

Ik start hem , slaagt direct feilloos aan , draait ongeveer 4 seconden en dan "stikt" hij , dwz gewoon naar nul toeren terugvallen ( en dus niet meer draaien :D ) tijdens dit ganse process komt er geen motorwaarschuwingslichtje.
als ik gas geef heeft hij de neiging rap terug in toeren te vallen, en dan komt er bezinewalm uit de uitlaat => loopt zeer rijk. Ik heb in het verleden een foutmelding gehad voor luchtmassameter , maar de wagen mankeerde niets en reed zoals gewoonlijk. Mijn gedachtengang is als volgt: Ik steek de schuld op een slecht functionerende stationair-regelklep.
als deze dichtzit stikt de motor bij ralenti, en krijgt de motor niet genoeg lucht bij gasgeven ( in koude toestand).
en geeft volgens mij ook geen foutcode als deze niet functioneert ( lmm wel)

Is mijn gedachtengang correct? of zijn er eventuele andere suggesties?

Mario TT

Re: e46 startprobleem

Bericht door Mario TT » 08 mei 2009, 21:26

Trek de stekker er eens af van je LMM en kijk dan eens of hij goed start. De LMM heeft als byzonder iets dat deze niet goed kan zijn zonder storing. Je moet het zo zien: Als hij 4 liter lucht door moet geven en hij geeft 5 liter lucht per minuut door dan krijg je een verkeerd mengsel maar niets of niemand ziet dat hij het niet goed doet. Ruil eventueel je LMM eens om.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

Tomj

Bericht door Tomj » 08 mei 2009, 21:39

lmm heb ik al afgekoppeld en dan viel hij gewoon direct stil

Mario TT

Bericht door Mario TT » 08 mei 2009, 23:05

Ik denk dat je hem het beste kan laten uitlezen bij de dealer... het is niet echt iets duidelijks.. maar ik denk niet iets heel ernstigs.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”