???Andy schreef:Ik veronderstel dat 75w90 de juiste viscositeit is voor een handgeschakkelde versnellingsbak van een 316i-318i bouwjaar 1999.
Merk is Mobil, maar dit speeld niet van belang.
Alvast bedankt
Versnellingsbak olie
Re: Versnellingsbak olie handbak
Re: Versnellingsbak olie
Heb ik al op gekeken, maar als ik het type van wagen ingeeft krijg ik de olie niet weergegeven in zijn viscositeit maar gewoon het type olie van Kroon wat zij aanbevelen, Oil SP 1051 .
Dan kan je die toch gewoon aanschaffen. Dan weet je cker dat je goed zit.
De visco die jij opnoemt zag ik ook al even terugkomen, maar het gaat natuurlijk ook om andere specs. w.b.t. de olie.
Ik zou hier niet te veel mee rommelen. En als je echt wil weten, zoek contact met mobil/ bmw
De visco die jij opnoemt zag ik ook al even terugkomen, maar het gaat natuurlijk ook om andere specs. w.b.t. de olie.
Ik zou hier niet te veel mee rommelen. En als je echt wil weten, zoek contact met mobil/ bmw
Ik heb hier namelijk nog 20Liter transmissie olie van Mobil 75w90 staan van mijn vorige wagen (Subaru Impreza GTT).
Daarom deze vraag
Daarom deze vraag
Die kan je eventueel dan toch via SCN verkopen mocht het zijn dat het niet overeenkomt qua specs?
Zo, vandaag ook maares de versnellingsbakolie laten verversen bij ATM te Montfoort. Heb er de hele tijd bijgestaan en trok de conclusie dat het wel degelijk makkelijk zelf te doen is (| :
plugje los, olie eruit, cartertje eraf, nog meer olie eruit, uit laten druppen, filtertje los, filtertje erop, cartertje met nieuw pakkinkje terug eronder, verse olie erin, plug terug, motor starten, plugje er weer uit, nog meer bijvullen tot het eruit komt, plugje definitief terug, proefritje, controle op lekkage, klaar
niks geen high tech shizzle dus maar kostte (mij iig) wel €260,- Vindt ik achteraf gezien best duur.
Maarrr, ik merk wel dat ie weer een stuk soepeler schakelt daarnaast heb ik er sowieso ook weer een gerust gevoel bij
Het is in ieder geval aan te raden het te doen vanaf de 100.000 km's(mijne staat nu op 140k en daarmee was ik ook nog wel mooi op tijd zeiden ze (aan de olie/vervuiling e.d. te zien(olie was wel pikzwart moet ik zeggen))) en daarna om de 56/60k blijven vervangen, dan zou de bak het langst mee gaan (lijkt me een tikkeltje overdreven, magoed)
Verder nog een fotootje genomen, voor de leukigheid, van de opengeschroefde bak:
plugje los, olie eruit, cartertje eraf, nog meer olie eruit, uit laten druppen, filtertje los, filtertje erop, cartertje met nieuw pakkinkje terug eronder, verse olie erin, plug terug, motor starten, plugje er weer uit, nog meer bijvullen tot het eruit komt, plugje definitief terug, proefritje, controle op lekkage, klaar
niks geen high tech shizzle dus maar kostte (mij iig) wel €260,- Vindt ik achteraf gezien best duur.
Maarrr, ik merk wel dat ie weer een stuk soepeler schakelt daarnaast heb ik er sowieso ook weer een gerust gevoel bij
Het is in ieder geval aan te raden het te doen vanaf de 100.000 km's(mijne staat nu op 140k en daarmee was ik ook nog wel mooi op tijd zeiden ze (aan de olie/vervuiling e.d. te zien(olie was wel pikzwart moet ik zeggen))) en daarna om de 56/60k blijven vervangen, dan zou de bak het langst mee gaan (lijkt me een tikkeltje overdreven, magoed)
Verder nog een fotootje genomen, voor de leukigheid, van de opengeschroefde bak:
_______________________________Showroom________________________________
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Nice pics! Ziet er gaaf uit
Wel fijn gevoel dat de boel weer lekker onderhouden is. Is imho de investering zeker wel waard
Wel fijn gevoel dat de boel weer lekker onderhouden is. Is imho de investering zeker wel waard
+1, nu weer met een gerust hart wat kilometertjes erbij zetten nu.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Even een vraag die waarschijnlijk met de versnellingsbak olie te maken heeft:
Ik stond dit weekend onder m'n auto en alles was mooi schoon op wat olie achter de versnellingsbak na. Het zit op de tunnel en ophangpunten (denk ik) van de versnellingsbak. Waar kan dat vandaan komen?
Ik stond dit weekend onder m'n auto en alles was mooi schoon op wat olie achter de versnellingsbak na. Het zit op de tunnel en ophangpunten (denk ik) van de versnellingsbak. Waar kan dat vandaan komen?
OEM wordt overgewaardeerd | Mijn hok
Tussenlager tussen bak en koppeling kan zweten (of erger) geen last met de koppeling??
Nou.. eigenlijk wel. soms pakt ie heel hoog op en voelt het pedaal onderin alsof er niets aan vast zit. (fantastische omschrijving weer )
OEM wordt overgewaardeerd | Mijn hok
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Kweenie hoe het gerucht de wereld in gekomen is, maar ik meen dat hier geschreven werd dat automatische bakken nooit een vers sapje nodig zijn....
Kwam zonet ff op een quote van B46 uit, over Inspectie 2:
Kwam zonet ff op een quote van B46 uit, over Inspectie 2:
Wellicht wel handig om te wetenINSPECTIE II
Alle werkzaamheden van de BMW Inspectie I met de volgende extra controlepunten:
- * Indien van toepassing, getande riem vervangen
* Olie van de versnellingsbak of vloeistof van de automatische tranmissie en olie van differentieel in bedrijfswarme toestand verversen
* Vloeistofzeef van de automatische transmissie vervangen
* Koppeling(splaat) op slijtage controleren, zonodig vervangen
* Speling op wiellagers controleren, zonodig vervangen
* Schijfremmen achter: Dikte van de handremvoeringen controlen, zonodig vervangen
* Aandrijfashoezen op lekkage controleren, zonodig vervangen
* Inspuitmoment statisch controleren
* Dieselmotor: Voorgloeibougies vervangen
* Remblokken en -schijven controleren op slijtage, zonodig vervangen
* Midden centrering van lichtmetalen velgen invetten
* Toestand en profieldiepte van de banden controleren, zonodig vervangen
* Bij onregelmatige bandenslijtage wieluitlijning corrigeren
* Aansluitingen en leidingen van het remsysteem op lekkage, beschadigingen en juiste bevestiging controleren
, zonodig vervangen
* Remvoeringen en -trommels achter van de voetrem reinigen en op slijtage controleren, zonodig vervangen
* Wielremcilinders en -manchetten op lekkage controleren, zonodig vervangen
* Handremkabels op gangbaarheid controleren, zonodig afstellen of vervangen
* Sloten van portieren, kofferdeksel en motorkap natrekken. Oliën, invetten en op werking controleren
* Niveauregeling: Vloeistofpeil bij lege auto controleren, zonodig bijvullen
* Koplampen en extra schijnwerpers controleren op werking en afstelling, zonodig afstellen of vervangen
* Verlichting controleren van parkeerlichten, richtingaanwijzers, achterlichten, remlichten, achteruitrijdlampen, mistachterlicht, kentekenplaatverlichting, interieurverlichting, verlichting van het handschoenenkastje en kofferruimte, zonodig vervangen
* Claxon en alarmverlichting controleren, zonodig vervangen
Aan bovenstaande informatie kan geen enkele aansprakelijkheid worden verbonden.
- robinmelis
versnellingsbakolie
hallo,
ik heb mij een bus olie voor mijn versnellingsbak gaan halen, maar nu is mijn vraag;
Hoe krijgen jullie de vloeistof in de versnellingsbak?
Ik had al gedacht om het te injecteren met een spuit van 250 ml, maar dit lijkt me nogal wat omslachtig om dit 4-5 keer te herhalen.
Moest iemand andere ideeën hebben of zijn manier willen meedelen met mij.
Ik dank je, Robin
ik heb mij een bus olie voor mijn versnellingsbak gaan halen, maar nu is mijn vraag;
Hoe krijgen jullie de vloeistof in de versnellingsbak?
Ik had al gedacht om het te injecteren met een spuit van 250 ml, maar dit lijkt me nogal wat omslachtig om dit 4-5 keer te herhalen.
Moest iemand andere ideeën hebben of zijn manier willen meedelen met mij.
Ik dank je, Robin
Onderwerp samengevoegd over versnellingsbakolie
Moderatoropmerking Farl
-
Re: versnellingsbakolie
Ik had een pompje gekocht bij de watersporthandel. Slangetje in de kan en de ander in het carter en pompen maar. Pompje kosten iets van 15 eur. Werkt makkelijk en snel.