Keuze Intravee of Dension?
Re: Keuze Intravee of Dension?
Volgens mij werkt vandaag bij veel leden de zoekfunctie niet...
Text op je radio icm gateway: http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f= ... &sk=t&sd=a
Text op je radio icm gateway: http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f= ... &sk=t&sd=a
Mac, Het topic waarnaar jij verwijst beschrijft het krijgen van tekst met een iPod en bevat geen uitleg over hoe dat er dan uitziet.
Mijn vraag is of je met een USB stick of HDD ook tekst op de 16:9 navi kan krijgen en of iemand daar een foto van heeft.
P.s. De zoekfunctie van dit forum heeft bij nog nooit gewerkt, krijg altijd een foutmelding (op meerdere pc geprobeerd). :?
Mijn vraag is of je met een USB stick of HDD ook tekst op de 16:9 navi kan krijgen en of iemand daar een foto van heeft.
P.s. De zoekfunctie van dit forum heeft bij nog nooit gewerkt, krijg altijd een foutmelding (op meerdere pc geprobeerd). :?
Ja dat kan, via de site van Dension kan je voor de dension 300 ( ik neem aan dat je die wilt gebruiken ) een zgn bin bestandje downloaden. Wanneer je dit op een lege USB stick zet en de naam aanpast zoals in de tekst hieronder is aangegeven word het automatisch geladen en daarna verwijderd van de USB stick. Hierna moet de mp3 tekst enz. zichtbaar zijn op je 16:9.Zilver schreef:Mijn vraag is of je met een USB stick of HDD ook tekst op de 16:9 navi kan krijgen...
Voor je gemak op een rij ...
Dension knowledge base
Dension Firmware
Dension BMW mp3 text
Een foto heb ik niet helaas ...
Hieronder in de spoiler het txt bestandje dat bij de download gevoegd zit.
- Spoiler: Laat zien
Dit alles is voor de V2 versie. Te herkennen aan het feit dat er geen gele video tulp stekker aan het kastje zit!
Thx Mar330CI .
Dit heeft me overtuigd. Ga nu toch voor de Dension ipv de Intravee.
Blijkt nu overigens wel dat de eerste posts in dit draadje niet meer actueel zijn. Daar wordt immers gesteld dat de je met een Dension een mindere interface hebt dan met een Intravee en dat je geen menu hebt om te browsen.
Dit heeft me overtuigd. Ga nu toch voor de Dension ipv de Intravee.
Blijkt nu overigens wel dat de eerste posts in dit draadje niet meer actueel zijn. Daar wordt immers gesteld dat de je met een Dension een mindere interface hebt dan met een Intravee en dat je geen menu hebt om te browsen.
Laatst gewijzigd door Zilver op 20 apr 2009, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat moet wel het geval zijn ...
Op hun site staat immers: Control of external devices through the OEM infotainment controls.
De discussie of Dension een mindere interface zou zijn dan de Intravee dat laat ik aan anderen over. Je moet er natuurlijk wel vanuit gaan dat alle waar naar zijn geld is ...
Over het actueel zijn van deze thread is duidelijk dat met de verbeteringen die in de firmware gemaakt zijn meerdere dan wel extra functies beschikbaar zijn. Ook de links in de diverse threads werken niet allemaal meer aangezien er ook wijzigingen gemaakt zijn aan de site van Dension.
Op hun site staat immers: Control of external devices through the OEM infotainment controls.
De discussie of Dension een mindere interface zou zijn dan de Intravee dat laat ik aan anderen over. Je moet er natuurlijk wel vanuit gaan dat alle waar naar zijn geld is ...
Over het actueel zijn van deze thread is duidelijk dat met de verbeteringen die in de firmware gemaakt zijn meerdere dan wel extra functies beschikbaar zijn. Ook de links in de diverse threads werken niet allemaal meer aangezien er ook wijzigingen gemaakt zijn aan de site van Dension.
Ik kan de dension gw300 gewoon via mijn stuur bedienen aangezien de dension voor de radio hetzelfde werkt als de wisselaar (die ook via het stuur bediend kon worden)
Hmm, nog meer onduidelijkheid waar ik doorheen moet.
1. Op de site van Dension staat ook een GW 300v2. Helaas leggen ze nergens uit wat het verschil is tussen V1 en V2. Iemand een idee? En hoe herken je welke versie je hebt?
2. De Gateway 400 kan met een switch je Cd wisselaar ondersteunen. Nu is er echter ook een CD Changer Retention Kit. volgens de site van Dension
Allows a pre-existing CD changer to be used in conjunction with a Dension Gateway 100 or 300.
Zoals ik het lees werkt deze dus samen met een Cd speler en dus geen switch. Klopt dit?
Voor 59 euro, lijkt mij dit een betere optie dan een Gateway 400.
Heb Dension een mailtje gestuurd om antwoorden te krijgen.
1. Op de site van Dension staat ook een GW 300v2. Helaas leggen ze nergens uit wat het verschil is tussen V1 en V2. Iemand een idee? En hoe herken je welke versie je hebt?
2. De Gateway 400 kan met een switch je Cd wisselaar ondersteunen. Nu is er echter ook een CD Changer Retention Kit. volgens de site van Dension
Allows a pre-existing CD changer to be used in conjunction with a Dension Gateway 100 or 300.
Zoals ik het lees werkt deze dus samen met een Cd speler en dus geen switch. Klopt dit?
Voor 59 euro, lijkt mij dit een betere optie dan een Gateway 400.
Heb Dension een mailtje gestuurd om antwoorden te krijgen.
1). De v2 versie is nieuwer. De v1 versie heeft een gele tulpstekker eraan hangen en de v2 versie niet. Aan de v2 versie kun je de bta1000 bluetooth module koppelen, aan de v1 niet.
2) Als je dus echt persé je wisselaar wilt behouden zou ik inderdaad voor de 400 gaan.
2) Als je dus echt persé je wisselaar wilt behouden zou ik inderdaad voor de 400 gaan.
V2 is idd nieuwer ...
Maar stel jezelf de vraag waarom, ook al is dit mogelijk, wil je de cd wisselaar behouden als je een 16 Gb USB stick of een 250 Gb mobile USB HDD aan het audio systeem kunt "hangen" vol met mp3's. Wat is dan nog het nut van de cd wisselaar? Niks lijkt mij, ook al is tie nog aanwezig je zal er waarschijnlijk geen gebruik meer van maken.
Maar stel jezelf de vraag waarom, ook al is dit mogelijk, wil je de cd wisselaar behouden als je een 16 Gb USB stick of een 250 Gb mobile USB HDD aan het audio systeem kunt "hangen" vol met mp3's. Wat is dan nog het nut van de cd wisselaar? Niks lijkt mij, ook al is tie nog aanwezig je zal er waarschijnlijk geen gebruik meer van maken.
en die wisselaars kun je nog voor een leuk bedrag verkopen, dat scheelt weer flink in de prijs van je mp3-speler.
Antwoord van Dension is binnen:
The v2 is the newer one, it is able to charge the new iPods with 5V specification.
For CD-Changer retention and USB support you need the Gateway 300 for BMW and the suitable CDR kit.
Inderdaad is een systeem een keertje werkend zien de beste manier om een keuze te maken. Zal eens checken wanneer er weer een meeting is, het wordt tenslotte zomer
De wisselaar zal ik inderdaad niet zo heel vaak meer gebruiken, maar een originele Cd en CD speler geeft meestal beter geluid dan een mp3-tje. Plus dat kabeltje om hem te behouden is "maar" €60 in combi met een Dension.
De intravee Alpine oplossing is wel belachelijk duur €150,-.
The v2 is the newer one, it is able to charge the new iPods with 5V specification.
For CD-Changer retention and USB support you need the Gateway 300 for BMW and the suitable CDR kit.
Inderdaad is een systeem een keertje werkend zien de beste manier om een keuze te maken. Zal eens checken wanneer er weer een meeting is, het wordt tenslotte zomer
De wisselaar zal ik inderdaad niet zo heel vaak meer gebruiken, maar een originele Cd en CD speler geeft meestal beter geluid dan een mp3-tje. Plus dat kabeltje om hem te behouden is "maar" €60 in combi met een Dension.
De intravee Alpine oplossing is wel belachelijk duur €150,-.
Wat ik van de Dension gezien heb is dat hij wel ongeveer overeen komt met de Intravee II qua specs... Maar de bediening van de Intravee vind ik heel veel handiger...
Ik moet het dan baseren op wat Youtube filmpjes die ik gezien heb van de Dension, maar uitgaande daarvan vind ik de Intravee echt heel veel duidelijker en logischer te bedienen...
Bedieningsgemak valt niet in nummertjes uit te drukken, maar kan een wereld van verschil zijn !!
Ik moet het dan baseren op wat Youtube filmpjes die ik gezien heb van de Dension, maar uitgaande daarvan vind ik de Intravee echt heel veel duidelijker en logischer te bedienen...
Bedieningsgemak valt niet in nummertjes uit te drukken, maar kan een wereld van verschil zijn !!
als ik een 16:9 scherm zou hebben was ik waarschijnlijk ook voor de intravee gegaan.... (als ik geen carpc had gemaakt).
maar ik heb maar een gewone radio/cd speler, dus maar één tekstregeltje. Dan is voor mij de Dension een logischere oplossing.
maar ik heb maar een gewone radio/cd speler, dus maar één tekstregeltje. Dan is voor mij de Dension een logischere oplossing.
Dit schijnt niet echt een handig apparaat te zijn:330dM schreef:Alpine heeft daarvoor de KCA-620m.
The problems with the KCA-620m include :I'd really not recommend it to anyone. It's a shame, because it could have been a very nice device.
- - It takes quite a while for the 620m to analyse the USB device on power up, which it does every time.
- The 620m completely resets on power up, the previous selection is lost and it starts playing a list or all tracks on the USB device in alphabetical file name order.
- If you have the tracks numbered for each album (or folder) on the USB device then you get all the track 1's followed by track 10's, 11's, 12's etc. then 2's, 20's etc.
- There is no support for ID3 tags in the MP3 files, only the file name and folder name.
- There is no random mode support.
- You can't search by folder, only select the next or previous.
- No support for 'large' USB devices, like hard disks, only memory sticks and smaller devices.
- Generally unpredictable behaviour, frequent lockups and popping noises on start-up.
@ Zilver:
Om even op je vraag terug te komen wat je allemaal op je 16:9 te zien krijgt met een dension 300 V2.
Bij gebruik van b.v. een Dension 300 V2 zie je bovenin beeld de naam van artiest en song titel en in het midden blijft er CD1 t/m CD6 staan met daarachter de diverse menu's met instellingen van de dension. Wie weet dat men met toekomstige Firmware updates hierin nog verandering brengt.
Edit: typevout verbeterd.
Om even op je vraag terug te komen wat je allemaal op je 16:9 te zien krijgt met een dension 300 V2.
Bij gebruik van b.v. een Dension 300 V2 zie je bovenin beeld de naam van artiest en song titel en in het midden blijft er CD1 t/m CD6 staan met daarachter de diverse menu's met instellingen van de dension. Wie weet dat men met toekomstige Firmware updates hierin nog verandering brengt.
Edit: typevout verbeterd.
Laatst gewijzigd door MindWarp op 03 jun 2009, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.