Auto start niet

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Zwembroek™

Auto start niet

Bericht door Zwembroek™ » 12 mei 2009, 17:46

Goedemiddag, toen ik vandaag uit mijn werk kwam, wilde mijn auto niet goed starten. Dit lukte uiteindelijk wel.
Dit heb ik echter nog nooit eerder mee gemaakt. Zonet wilde ik boodschappen gaan doen, maar het is nu helemaal over en uit. De start motor geeft geen kick. Het enige wat je hoort is een klik als de sleutel wordt omgedraaid. Accu is niets mis mee, en ook geen storingen (meldingen) in het dashboard. Morgen middag maar ff wegbrengen. Heeft iemand een idee?

Griffendahl

Re: Auto start niet

Bericht door Griffendahl » 12 mei 2009, 18:09

Toch de accu, of de startonderbreker...

Ik heb zelf mijn accu een keer zo leeg gehad dat echt alles werkte, en zelfs de Xenon knipperde niet, maar toch niet genoeg spanning om te starten en dus alleen de klik.

Als het toch te maken heeft met te weinig stroom om op te starten zou het ook kunnen zijn dat je dynamo de eeuwige rust heeft gevonden... En dat daardoor de accu niet meer genoeg prik geeft...

PIR3lly

Bericht door PIR3lly » 12 mei 2009, 18:32

Dus je hoort wel een klik als je de sleutel omdraaid?
Verder doet alles het normaal (verlichting, radio, etc.)?

Het zou ook de chip in de sleutel kunnen zijn, even reserve proberen en je weet het.

Maar als ik het zo hoor denk ik ook eerder aan startmotor of toch accu.

BoMeWm

Bericht door BoMeWm » 12 mei 2009, 19:35

Idd toch de accu (lekstroom?) maar als deze echt goed is, dus bomvol, moet je denken aan je startmotor, bendix blijft hangen of het relais op de startmotor weigert dienst.
Als je accu goed is, zou je dynamo ook zijn werk moeten doen, lijkt mij ook dat je dan het laadstroomlampje eerder had moeten zien branden.
Als je bendix blijft hangen kan je hem even in de derde versnelling zetten en er doorheen duwen en het dan nogmaals proberen, succes :)

Zwembroek™

Bericht door Zwembroek™ » 12 mei 2009, 19:39

PIR3lly schreef:Dus je hoort wel een klik als je de sleutel omdraaid?
Verder doet alles het normaal (verlichting, radio, etc.)?

Het zou ook de chip in de sleutel kunnen zijn, even reserve proberen en je weet het.

Maar als ik het zo hoor denk ik ook eerder aan startmotor of toch accu.
Reserve sleutel net gechecked, maar zonder resultaat. Radio, verlichting, climatcontrol, alles doet het verder.
Nog niet zo lang geleden met Freddy hier van het forum nieuwe accu in gezet. Dus lijkt me geen accu probleem.
Ik rij er ook elke dag een aardig stuk mee.

En je hoort inderdaad alleen maar een klik. (Nadat ik van mijn werk kwam starte hij nog wel met grootte moeite, iets wat anders totaal geen problemen geeft)

Nah ja, ik hoor het een dezer dagen wel van de garage.

Zwembroek™

Bericht door Zwembroek™ » 16 mei 2009, 00:47

Start motor> Gereviseerd> 203,- euro inclusief montage etc.
Valt gelukkig mee :)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”