Welk onderstel heb ik?

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
carnifex

Welk onderstel heb ik?

Bericht door carnifex » 22 mei 2009, 14:31

Het klinkt raar, ik weet dus niet welk onderstel ik heb.

Mijn Bimmer is een 320CD Coupe uit 2004. Een facelift dus. Ik vind deze aanmerkelijk strakker geveerd dan mijn vorige BMW. Dit was een 318D sedan facelift uit 2002. Deze 318D had echter meer dan 200k gelopen, de coupe slechts 47k.

Dit zou deels het verschil kunnen verklaren, echter wat ik ook merk is dat ik met heel veel beleid over drempels heen moet gaan anders raakt de bumper aan de voorzijde de grond.

Sterker nog, toen ik de auto voor het eerst kreeg kon ik hem niet achteruit de garage inrijden aangezien ik "aan de grond" liep ter hoogte van waar de spiegels zitten. Samengevat: hij is blijkbaar ook lager dan de 318D.

Verder rijd ik ook wel eens in de 330CI Coupe SMG (2002) van een kamaraad van mij, maar die kan veel sneller over drempels zonder ook maar de grond te raken met zijn bumper. Nu heb ik enigszins het vermoeden dat er bij mij een sportonderstel met chassisverlaging onder zit, dit is volgens mij een orginele BMW optie. Ik zag het ooit eens ergens staan als optie 226 bij een occasion bij een dealer op de site.

Is het aannemelijk op basis van het bovenstaande dat die optie er op zit? Ik ging eerst uit van een verschil tussen Sedan en Coupe, maar zelfs mijn Coupe vertoont duidelijk verschil met een andere Coupe. Waar is deze info makkelijk vandaan te halen? Moet ik de dealer bellen of kan het ook anders?

Ik ben beniewd, in elk geval bedankt voor het lezen van dit topic!

Opt1mus
Contacteer:

Re: Welk onderstel heb ik?

Bericht door Opt1mus » 22 mei 2009, 14:33

Laat eens een optielijst uitdraaien, daar staat het vast op als je een ander onderstel hebt:

http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f= ... jst#p91334

De dealer kan het zo voor je uitdraaien, je kunt ook bellen of mailen naar BMW KIS
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

carnifex

Bericht door carnifex » 22 mei 2009, 14:46

Kijk aan, dat wist ik helemaal niet dat dat kon. Ik stuur wel ff een mailtje naar die gasten. Thanks!!!

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 22 mei 2009, 15:19

Dan zie ik daar je reactie wel en kan deze op slot,
hier trouwens nog een topic over onderstellen

Moderatoropmerking Opt1mus
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

Gesloten

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”