aansluiten nokia bluetooth car kit
aansluiten nokia bluetooth car kit
Er zit in mijn auto een standaard carkit, voor een Nokia, (weet zo niet welk model) elk geval niet mijn model.
Nu zat in mijn vorige auto een Bluetooth carkit van Nokia. deze wil ik graag in mijn BMW maken.
Hiervoor heb ik eigenlijk 3 vragen. is het eenvoudig de andere carkit los te halen. en herkend de boordcomputer de nieuwe carkit.
Ik heb een remote draad nodig, en een mute draad van de radio, neem aan dat deze erachter zitten. kan ik hier eenvoudig bij? kan wel simpelweg het dashboard uit elkaar proberen te schroeven maar wil niet te haastig dingen uit elkaar halen. vind ik de auto te nieuw voor, mocht er wat mis gaan.
Is het eventueel mogelijk ergens een adapter aan te schaffen zodat mijn Nokia in de standaard carkit past, deze is ook voor een nokia, echter past mijn telefoon er niet in. Herkent de boordcomputer dan mijn auto wel?
(heb een nokia 6600)
alvast bedankt.
Nu zat in mijn vorige auto een Bluetooth carkit van Nokia. deze wil ik graag in mijn BMW maken.
Hiervoor heb ik eigenlijk 3 vragen. is het eenvoudig de andere carkit los te halen. en herkend de boordcomputer de nieuwe carkit.
Ik heb een remote draad nodig, en een mute draad van de radio, neem aan dat deze erachter zitten. kan ik hier eenvoudig bij? kan wel simpelweg het dashboard uit elkaar proberen te schroeven maar wil niet te haastig dingen uit elkaar halen. vind ik de auto te nieuw voor, mocht er wat mis gaan.
Is het eventueel mogelijk ergens een adapter aan te schaffen zodat mijn Nokia in de standaard carkit past, deze is ook voor een nokia, echter past mijn telefoon er niet in. Herkent de boordcomputer dan mijn auto wel?
(heb een nokia 6600)
alvast bedankt.
Re: aansluiten nokia bluetooth car kit
Voor de Nokia 6600 zijn geen houders of adapters waarmee je je huidige set kunt blijven gebruiken, je komt dan idd alleen maar weg met een Bluetoothset. Die kun je gewoon plaatsten zonder dat je last van de boordcomputer krijgt.
Je zult toch iig de radio en het handschoenkastje eruit moeten halen, in de ruimte achter het kasje zal waarschijnlijk de zgn junctionbox (dat kasje waar je alle draden op aansluit) geplaatst zijn. Als je alles eruit en los hebt kun je zien waar ze de remote en mute vandaan hebben gepakt.
Je zult toch iig de radio en het handschoenkastje eruit moeten halen, in de ruimte achter het kasje zal waarschijnlijk de zgn junctionbox (dat kasje waar je alle draden op aansluit) geplaatst zijn. Als je alles eruit en los hebt kun je zien waar ze de remote en mute vandaan hebben gepakt.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Op het moment dat je een Nokia carkit gaat gebruiken heb je geen directe koppeling met je boordcomputer/radio meer, enkel het geluid kan je over de speakers laten gaan. Dus je kan geen nummers kiezen en/of zien via de bmw radio.
Als er een BMW snap-in adapter te koop is voor de Nokia 6600 zou ik dat doen dan behoudt je de koppeling met de auto en dus ook de functie knoppen op het stuur
Als er een BMW snap-in adapter te koop is voor de Nokia 6600 zou ik dat doen dan behoudt je de koppeling met de auto en dus ook de functie knoppen op het stuur

Ik word even doorgelust naar dit bericht door de moderator.
Echter weet ik nog niet welke draden ik moet hebben maar goed.
Dan leg ik het hier nog eens uit.
Ik zou graag willen weten welke draden ik moet hebben om de volume en opneemtoets van de stuurwielbediening door te lussen naar mijn nokia bluetooth carkit.
De eerder hier genoemde junctionbox waar de carkit op aangesloten word is daar een schema van?
En lopen de draden van de stuurwielbediening daar rechtstreeks naar toe?
Echter weet ik nog niet welke draden ik moet hebben maar goed.
Dan leg ik het hier nog eens uit.
Ik zou graag willen weten welke draden ik moet hebben om de volume en opneemtoets van de stuurwielbediening door te lussen naar mijn nokia bluetooth carkit.
De eerder hier genoemde junctionbox waar de carkit op aangesloten word is daar een schema van?
En lopen de draden van de stuurwielbediening daar rechtstreeks naar toe?
er bestaat geen interface kabel voor stuurwielbediening en de Nokia CK7W, ik begrijp uit je vraag dat je zelf wilt fabriceren??
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
Ja Opt1mus ik wil zelf graag wat fabriceren maar dan wel zonder te knippen of solderen.
Ik zoek dus gewoon de stekker waar de draden van de telefoon knoppen op het stuurwiel op uit komen.
Ik zoek dus gewoon de stekker waar de draden van de telefoon knoppen op het stuurwiel op uit komen.
Na uren zoeken niet kunnen vinden waar ik naar op zoek ben.
Ik ben in het bezit van een 316i uit 11-2004.
Nou wil ik graag handsfree kunnen bellen dmv een Nokia Snapp-In met bluetooth.
Wat heb ik hier allemaal voor nodig?
Graag hoor ik van jullie..
Groet
Ik ben in het bezit van een 316i uit 11-2004.
Nou wil ik graag handsfree kunnen bellen dmv een Nokia Snapp-In met bluetooth.
Wat heb ik hier allemaal voor nodig?
Graag hoor ik van jullie..
Groet