ruitenwissers
Re: ruitenwissers
Vandaag bij de lokale Brezan mijn SWF visioflex (van Valeo) opgehaald en gemonteerd.
"Gelukkig" was er vandaag ook weer regen en kon ze dus testen. Resultaatm geen strepen meer, maken goed droog en maken geen lawaai. Echt een aanrader op de orginele.
De set was speciaal voor de E46 en paste dus perfect.
Groeten,
Bozzie
"Gelukkig" was er vandaag ook weer regen en kon ze dus testen. Resultaatm geen strepen meer, maken goed droog en maken geen lawaai. Echt een aanrader op de orginele.
De set was speciaal voor de E46 en paste dus perfect.
Groeten,
Bozzie
-
Ik heb ze ook bij wisserbladen.nl besteld,maar inderdaad,ze passen neit.
Ik kan de ruitenwisser er wel opzetten maar het palletje voor de vergrendeling klopt niet dus je kunt ze neit goed vastzetten grrrr gaat me weer 6 euro retour verzendkosten kosten
Ik kan de ruitenwisser er wel opzetten maar het palletje voor de vergrendeling klopt niet dus je kunt ze neit goed vastzetten grrrr gaat me weer 6 euro retour verzendkosten kosten
- Marvin 328iT
Heb zelf ook SWF Visioflex, ben er erg tevreden over...heb die dingen al een jaar in gebruik, en nu gaan ze wel wat slijten.
Ik heb nu op Ebay merkloze flatblades gekocht...waren ècht heel goedkoop....had voor mijn BMW de voorwissers, en voor mijn vrouw haar 205 voor+achterwissers..heb ze voor de BMW nog niet getest, maar wel op de 205 en dat is gewoon goed!
Het mooie is dat ik totaal met verzendkosten 38,- GB pond kwijt was...
Voor een E46 touring(achter) moet je idd een speciale achterwisser hebben die je (tot nu toe) alleen bij de dealer kunt kopen...zit zoals gezegd een blokje op die in een geleider komt te zitten.
gr.
Marvin
Ik heb nu op Ebay merkloze flatblades gekocht...waren ècht heel goedkoop....had voor mijn BMW de voorwissers, en voor mijn vrouw haar 205 voor+achterwissers..heb ze voor de BMW nog niet getest, maar wel op de 205 en dat is gewoon goed!
Het mooie is dat ik totaal met verzendkosten 38,- GB pond kwijt was...
Voor een E46 touring(achter) moet je idd een speciale achterwisser hebben die je (tot nu toe) alleen bij de dealer kunt kopen...zit zoals gezegd een blokje op die in een geleider komt te zitten.
gr.
Marvin
-
Na de SWF Visioflex een maand of 6 gebruikt te hebben heb ik besloten terug te stappen naar de klassieke ruitenwissers.
Ik heb een E46 Facelift en bij mij lieten ze vanaf het begin aan al strepen na en bleven sommige stukken zelfs "ongewist".
Eveneens bij "hogere" snelheid (150km/h) vegen ze bijna niets meer...
Ik heb een E46 Facelift en bij mij lieten ze vanaf het begin aan al strepen na en bleven sommige stukken zelfs "ongewist".
Eveneens bij "hogere" snelheid (150km/h) vegen ze bijna niets meer...
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Vandaag de SWF Visioflex binnengekregen.
Direct gemonteerd, eens kijken wat voor resultaat ze brengen.
Prijs Normale bladen /OEM replica SWF: €50,- (OEM= €70 volgens Griff)
Prijs SWF Visioflex: €60,-
Dit waren de prijzen die mijn vaste garage mij gaf.
Heb deze via http://www.ebay.de besteld.
De Visioflex: €36,- inclusief verzendkosten. (ok op de verzendkosten heb ik een beetje voordeel )
OEM BMW: €37,- Inclusief verzendkosten (tja, blijft in de Pruis he? )
Direct gemonteerd, eens kijken wat voor resultaat ze brengen.
Prijs Normale bladen /OEM replica SWF: €50,- (OEM= €70 volgens Griff)
Prijs SWF Visioflex: €60,-
Dit waren de prijzen die mijn vaste garage mij gaf.
Heb deze via http://www.ebay.de besteld.
De Visioflex: €36,- inclusief verzendkosten. (ok op de verzendkosten heb ik een beetje voordeel )
OEM BMW: €37,- Inclusief verzendkosten (tja, blijft in de Pruis he? )
- DJLeonardo
Gek hoor, ook hier zeer uiteenlopende ervaringen met hetzelfde produkt. Mij waren ze ook slecht bevallen. Mischien goeie en slechte produktie batches? Of zou het te maken hebben met de krijacht waarmee ze op het raam gedrukt worden? oftwel hoe strak je ruitenwisser veer nog is?
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
- bjornc
Ach ja,
Ik had zoiets van; als OEM bij de dealer €70,- kost, en via Ebay €37,- dan kan ik de SWF Visioflex bijna voor niets testen.
Als ik namelijk 1 set van Visioflex bestel, en 1 set OEM dan ben ik via Ebay compleet voor €72,- klaar.
Ik hou jullie wel op de hoogte.
Ik had zoiets van; als OEM bij de dealer €70,- kost, en via Ebay €37,- dan kan ik de SWF Visioflex bijna voor niets testen.
Als ik namelijk 1 set van Visioflex bestel, en 1 set OEM dan ben ik via Ebay compleet voor €72,- klaar.
Ik hou jullie wel op de hoogte.
Ik heb ze toen op de BMW Experience Lelystad gekocht voor 20 euro en ze bevallen zeer goed.
zitten er nu bijna een jaar op en zijn nog steeds goed
zie hier http://www.wisserbladen.nl/
zitten er nu bijna een jaar op en zijn nog steeds goed
zie hier http://www.wisserbladen.nl/
320I E46 Sedan '99.
BMW 320I E46 tot 2019
BMW 1 Serie 114I Urban
weet iemand trouwens of het mogelijk is om de wisserarmen van de huidige 3-serie te plaatsen op de e46. wel zo mooi als de ruitenwissers buiten beeld zijn omdat bij de nieuwe type de armen onder de wissers zitten zoja, ga ik eens een setje armen op de kop tikken
hee iedereen inmiddels zijn er ook orginele oem flatblades voor de e46
werk zelf bij een bmw dealer en ze staan in etk moet alleen een adapter stukje bij bestellen van 45 cent de stuk en de wisser kosten iets van 45 e geloof ik durf het niet met zekerheid te zeggen
Maar wellicht dat iemand het gaat proberen denk ik hier
Mvg rené
werk zelf bij een bmw dealer en ze staan in etk moet alleen een adapter stukje bij bestellen van 45 cent de stuk en de wisser kosten iets van 45 e geloof ik durf het niet met zekerheid te zeggen
Maar wellicht dat iemand het gaat proberen denk ik hier
Mvg rené
Bmw Maakt Rijden Racen
- DJLeonardo
Zou je niet eens voor de grap willen kijken of dat niet gewoon Bosch aerotwins zijn? Dat denk ik n.l.gejeeke schreef:hee iedereen inmiddels zijn er ook orginele oem flatblades voor de e46
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
- bjornc
Ik heb dus de visioflex.
Dat zijn flatblades van SWF.
Zonder adapter te gebruiken.
En, gelukkig heb je in nederland vaak de kans om ze te gebruiken.
1 dag gemonteerd, en gister al kunnen testen. Ze werken prima!
Nu nog kijken hoe lang ze mee gaan.
Dat zijn flatblades van SWF.
Zonder adapter te gebruiken.
En, gelukkig heb je in nederland vaak de kans om ze te gebruiken.
1 dag gemonteerd, en gister al kunnen testen. Ze werken prima!
Nu nog kijken hoe lang ze mee gaan.
Mijn ruitenwissers zijn ook aan vervanging toe. Tijdens een kleine zoektocht kwam ik deze set tegen.
http://cgi.ebay.nl/Nachruestset-Bosch-W ... 7C294%3A50
Iemand ervaring met de Aerotwins van Bosch voor onze Bimmer?
http://cgi.ebay.nl/Nachruestset-Bosch-W ... 7C294%3A50
Iemand ervaring met de Aerotwins van Bosch voor onze Bimmer?
Ja, ik heb de aerotwins nu 1 jaar en ze zijn nu aan vervanging toe, destijds via EBAY aangeschaft.
Ik moest de linkerwisser wel aanpassen->een stukje plastic verwijderen, wissen goed alleen blijft er sproeiwater nalekken via de montageadapter.
Ik ga nu voor de OEM van de dealer, die heeft nl. nu ook flatblades voor de E46.
Zie hieronder mijn bestellingsinformatie destijds vd flatblades.
Artikelnummer Artikel Menge Preis Gesamt
-------------------------------------------------------------------------------------
3397118904 A728S Bosch Aerotwin Scheibenwisc 1 20,49 EUR 20,49 EUR
Warenwert netto: 17,22 EUR
Versand: 10,00 EUR
Zahlartenaufschlag: 0,00 EUR
MwSt: 4,87 EUR
Summe: 30,49 EUR
Ik moest de linkerwisser wel aanpassen->een stukje plastic verwijderen, wissen goed alleen blijft er sproeiwater nalekken via de montageadapter.
Ik ga nu voor de OEM van de dealer, die heeft nl. nu ook flatblades voor de E46.
Zie hieronder mijn bestellingsinformatie destijds vd flatblades.
Artikelnummer Artikel Menge Preis Gesamt
-------------------------------------------------------------------------------------
3397118904 A728S Bosch Aerotwin Scheibenwisc 1 20,49 EUR 20,49 EUR
Warenwert netto: 17,22 EUR
Versand: 10,00 EUR
Zahlartenaufschlag: 0,00 EUR
MwSt: 4,87 EUR
Summe: 30,49 EUR