Slijt Indicator Remblokjes
Re: Slijt Indicator Remblokjes
Daar heb je natuurlijk gelijk in.
Deze behoren toch goed afgesteld te staan dan?? 1 x afstellen is dan toch in princiipe klaar voor vele jaren??
Deze behoren toch goed afgesteld te staan dan?? 1 x afstellen is dan toch in princiipe klaar voor vele jaren??
Metalen kabels durven altijd wel een beetje uit te zetten. Daarom zitten die stelschroeven er ook. Zodat je de kabel een beetje kan aanpassen als ie wat losjes aanvoelt.
dat is niet de juiste manier
hoe weetje dat links en rechts net zo strak staan
je moet de achter kant opkrikken (anders link en rechts apart)
handrem 3 tandjes aantrekken hoes van de handrem af strakker draaien tot dat je wiel net vrij loopt
andere kant het zelfde
zo kan je optimaal je handrem afstellen
hoe weetje dat links en rechts net zo strak staan
je moet de achter kant opkrikken (anders link en rechts apart)
handrem 3 tandjes aantrekken hoes van de handrem af strakker draaien tot dat je wiel net vrij loopt
andere kant het zelfde
zo kan je optimaal je handrem afstellen
Volgens mij heeft dit weinig te maken met de slijtage indicatoren. Over het stellen van de handrem is middels de zoekfunctie wel meer te vinden.
Moderatoropmerking Griffendahl
is er ergens een DIY over het vervangen van je remblokken.
kan met zoekfunctie niets vinden. moet van het weekend eindje met aanhanger rijden, en merkte sinds gister dat ik rechtsvoor een schavend geluid hoorde bij het remmen, blokken zijn aardig op. wil deze liefst vanmiddag nog gaan vervangen.
bij mijn vorige auto (mazda) heb ik het ook ooit zelf gedaan viel me best wel mee.
maar ik hoor hier het een en ander over indicators en sensors, maar deze zitten linksvoor begrijp ik.
alsnog vervangen? weet iemand wat setje blokken ongeveer kost?
kan met zoekfunctie niets vinden. moet van het weekend eindje met aanhanger rijden, en merkte sinds gister dat ik rechtsvoor een schavend geluid hoorde bij het remmen, blokken zijn aardig op. wil deze liefst vanmiddag nog gaan vervangen.
bij mijn vorige auto (mazda) heb ik het ook ooit zelf gedaan viel me best wel mee.
maar ik hoor hier het een en ander over indicators en sensors, maar deze zitten linksvoor begrijp ik.
alsnog vervangen? weet iemand wat setje blokken ongeveer kost?
Als je ze van een Mazda vervangen hebt kan je dat bij je BMW ook...
Die sensors zit volgens mij linksvoor en rechtsachter, gewoon even nieuwe halen als je je remblokken gaat vervangen, Zodraje het blokje ongeveer op de goede plek hebt kan je die sensor zo in je remblok klikken.
Geen idee wat een setje blokken kost, maar prijs van blokken is meestal niet zo schrikbarend, die sensoren kosten op zich ook niet echt veel...
Die sensors zit volgens mij linksvoor en rechtsachter, gewoon even nieuwe halen als je je remblokken gaat vervangen, Zodraje het blokje ongeveer op de goede plek hebt kan je die sensor zo in je remblok klikken.
Geen idee wat een setje blokken kost, maar prijs van blokken is meestal niet zo schrikbarend, die sensoren kosten op zich ook niet echt veel...
achter:wammes schreef:is er ergens een DIY over het vervangen van je remblokken.
http://m3.madrussian.net/diy_rear_brake_pads.shtml
voor:
http://m3.madrussian.net/diy_rear_brake_pads.shtml
OEM wordt overgewaardeerd | Mijn hok
Een setje in de automaterialenshop kost 50 euro. Merk onbekend. Via ebay.de kan je soms mooie deals doen zoals Brembo schijven, blokken en slijtindicator voor 120 euro.wammes schreef:alsnog vervangen? weet iemand wat setje blokken ongeveer kost?
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 08 mei 2009, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote ingekort tot het relevante deel
Reden: quote ingekort tot het relevante deel
- largeproject
- Contacteer:
Hansie 330cd schreef:Bij m'n motor kan ik aan de stand van de remvloeistof zien hoever m'n rem blokken zijn. Misschien geld dat ook voor auto's.
Die zwakke handrem heb ik ook. Gelukkig heb ik een P stand :?
Uhmm,nee.
Bij de motor heb je 2 reservoirs,1tje voor voor en 1tje voor achter,dan weet je dat het of voor of achter op is,tenzij je abs hebt.
Ook bij een auto heb je 2 resevoirs,deze zit dan wel in 1 tankje,maar bij een auto pakt elke reservoir altijd 3 wielen,tevens word daar ook nog de koppelings vloeistof uit gehaalt,dus naar mate je koppeling slijt zal er ook minder vloeistof in het reservoir zitten.
Het lijkt als of het 1tnak is,dat klopt ook,maar als er te weinig vloeistof in zit dan zit er een schootje in die het in 2 delen verdeelt,dit is om te voorkommen als er een lekkage is dat de auto altijd nog op 3 wielen kan remmen.
mijn slijtage indicatoren zitten op alle 4 de wielen !! komt dat omdat ik een 330ci heb?
OW en een ding: never trust the advice of the BMW dealer.
3x dealer, 3x reactiue van 'achterremblokken zijn op'
Na visuele controle: nog 5 van de 10 mm over! En de remindicator gaat pas branden bij 2 mm ofzo.
Dus ik kan nog dik 10.000km tuffen !
3x dealer, 3x reactiue van 'achterremblokken zijn op'
Na visuele controle: nog 5 van de 10 mm over! En de remindicator gaat pas branden bij 2 mm ofzo.
Dus ik kan nog dik 10.000km tuffen !
The sheere pleasure of driving ... nothing compares to a BMW
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>
Beetje kort door de bocht, enne 10.000 km met 1/3 blok is wel heel kort.
Achterblokken gaan gemiddeld 80-100 k mee. Dus zal 20.000 eerder komen.
Achterblokken gaan gemiddeld 80-100 k mee. Dus zal 20.000 eerder komen.
Goeeedemiddag,
Zojuist mijn remblokken vervangen!
Echter, mijn slijtindicator blijft branden.. moet deze dan ook vervangen worden?
Of is dit te resetten?
Groetjes..
Zojuist mijn remblokken vervangen!
Echter, mijn slijtindicator blijft branden.. moet deze dan ook vervangen worden?
Of is dit te resetten?
Groetjes..
als deze is gaan branden door versleten blokken, dan moet je deze ook vervangen. Is eenmalig gebruik
Niet resetbaar dus, omdat deze nu ook versleten zijn.
Niet resetbaar dus, omdat deze nu ook versleten zijn.