EGR klep
Re: EGR klep
Afdoppen deden 'we' ook bij de TDI's.
Maar hoe dop je het dan af? Heb jij/ is er een plaatje voor gemaakt voor het afdokken. Bij de tdi's had je op een gegeven moment een weelderige handel in speciaal op maat gemaakt industrieel compleet 100% betrouwbare afdokplaatjes speciaal voor de EGR.
Gaat trouwens je inlaat en EGR niet vanzelf schoon door ff de auto warm te rijden (hard blazen in figuurlijke vorm)?
Maar hoe dop je het dan af? Heb jij/ is er een plaatje voor gemaakt voor het afdokken. Bij de tdi's had je op een gegeven moment een weelderige handel in speciaal op maat gemaakt industrieel compleet 100% betrouwbare afdokplaatjes speciaal voor de EGR.
Gaat trouwens je inlaat en EGR niet vanzelf schoon door ff de auto warm te rijden (hard blazen in figuurlijke vorm)?
Re: EGR klep
IK heb een RVS plaatje gemaakt van een plaat van 1mm dik. Deze heb ik gemonteerd tussen het deel waar de EGR vast zit doormiddel van de 2 inbus bouten.
Hier zie je de lokatie dat dikke ronde dink en dan 2 imbus bouten. (op de fot achter de beugel van de kap)
De inlaat en EGR worden niet schoon door even hard te blazen hoor dat durf ik wel met zekerheid te zeggen. En dan nog al zou ie schoon worden waar denk je dat die bagger heen gaat. Je motorblok in. Ik heb hem schoon gemaakt bij mij met benzine en het afdruipsel ervan was net zand.
Succes
Martijn
Hier zie je de lokatie dat dikke ronde dink en dan 2 imbus bouten. (op de fot achter de beugel van de kap)
De inlaat en EGR worden niet schoon door even hard te blazen hoor dat durf ik wel met zekerheid te zeggen. En dan nog al zou ie schoon worden waar denk je dat die bagger heen gaat. Je motorblok in. Ik heb hem schoon gemaakt bij mij met benzine en het afdruipsel ervan was net zand.
Succes
Martijn
-
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04
Re: EGR klep
EGR afdoppen wil alleen bij de 136 pk.
de 150 pk krijgt helaas een foutmelding..
wie daar een mooie oplossing voor heeft mag die geven
de 150 pk krijgt helaas een foutmelding..
wie daar een mooie oplossing voor heeft mag die geven
Re: EGR klep
Oplossing: snel ff een 136 pk versie kopen
OK, dus een RVS plaatje. Is 1 mm wel dik genoeg?
OK, dus een RVS plaatje. Is 1 mm wel dik genoeg?
Re: EGR klep
Ik rij met een 318d van 2005 (wel nog E46) en had ook een foutmelding na het loskoppelen van hetAlpinaDrachten schreef:EGR afdoppen wil alleen bij de 136 pk.
de 150 pk krijgt helaas een foutmelding..
wie daar een mooie oplossing voor heeft mag die geven
vacuumdarmpje.
Ik heb de EGR na het reinigen afgedopt zoals op de klassieke manier (rond plaatje van ongeveer 33mm)
maar met daarin en gat van 8mm geboord (eens ergens gelezen...)...m.a.w de EGR is grotendeels afgedopt
maar niet volledig door het gat van 8mm.Toch zal dit volgens mij een verbetering zijn en ik heb geen foutmelding
tot op heden
Re: EGR klep
Nee hoor, ik heb een afgedopte 150 pk zonder foutmelding.
AlpinaDrachten schreef:EGR afdoppen wil alleen bij de 136 pk.
de 150 pk krijgt helaas een foutmelding..
wie daar een mooie oplossing voor heeft mag die geven
Re: EGR klep
ehh... beetje respect voor het milieu graag!
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 24 mar 2008, 16:56
Re: EGR klep
Is dit ook mogelijk bij een 330D ? van 2001.De mijne is gechipt en als je het kan afdoppen zou je dus theoretisch meer vermogen hebben..
Re: EGR klep
Bij elke diesel wil het in principe alleen wordt er wel gezegd dat het een foutmelding kan geven. Hoe dit zit weet ik niet precies. Meer vermogen krijg je er niet van tenzij je EGR nu al niet goed werkt. Bij volgas sluit de EGR namelijk wat hetzelfde effect heeft als een afgedopte
Re: EGR klep
Mijn 150PK geeft ook GEEN foutmelding na afdoppen.AlpinaDrachten schreef:EGR afdoppen wil alleen bij de 136 pk.
de 150 pk krijgt helaas een foutmelding..
wie daar een mooie oplossing voor heeft mag die geven
En dat milieu zal wel loslopen denk ik. Of je nu wat meer Nox uitstoot of bij elke gasbeurt een floink zwarte wolk achterlaat door slechte verbranding. Dan kun je mij niet wijsmaken dat dat beter is dan een iets hogere Nox uitstoot eerlijk gezegd. Maar goed, wie zal het zeggen. Schadelijke stoffen zijn natuurlijk niet perse zichtbaar.
Wat ik merkte is dat de auto een klein beetje beter oppakt in lagere toeren maar mijn EGR werkte ook niet helemaal lekker.
Re: EGR klep
vraagje heb je aleen de vacuumslang afgedopt of echte een dichte plaat er tussen gezet ??Stefan schreef:Nee hoor, ik heb een afgedopte 150 pk zonder foutmelding.AlpinaDrachten schreef:EGR afdoppen wil alleen bij de 136 pk.
de 150 pk krijgt helaas een foutmelding..
wie daar een mooie oplossing voor heeft mag die geven
Re: EGR klep
Bij mijn 525TDS toen ook gedaan: deze afgedopt en liep als n trein! Maar 1 dag erna verkocht omdat de 330d al voor de deur stond x|
Bij de 330d durf ik t niet (M57 blok, niet de N versie) ... maar wil wel de EGR + intercooler eens schoonmaken.
Bij de 330d durf ik t niet (M57 blok, niet de N versie) ... maar wil wel de EGR + intercooler eens schoonmaken.
The sheere pleasure of driving ... nothing compares to a BMW
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>
Re: EGR klep
Heeft er u niemand het probleem van de zoem die 10sec aanhoudt als je de motor afzet bij een afgesloten vacuumslang?
Re: EGR klep
Ja heb heel soms is er een gezoem dat 10 sec aanhoudt bij het uitzetten van de motor. Komt op onregelmatige tijdstippen voor... Aan wat kan dit liggen? Kan er tevens is iemand een foto laten zien waar de 2 uiteinden van het vacuumdarmpje EGR moet op aangesloten worden, want plotseling had ik het ganse darmpje vast. Heb een 320td compact van 2003 (150 pk). Ik krijg geen foutmelding maar als mijn turbo koud is hoor ik die enorm zoemen nu (normaal?) Zou nu graag weten of ik darmpje terug correct heb aangesloten. Heb een uiteinde afgedicht met vijsje en 1 uiteinde beneden aan een ander darmpje (hopelijk juiste plaats) geplaatst.
Verschillen dat ik gewaar word:
-werkende EGR: auto rijdt soepeler en trilt minder stationair, vertraging bij volgas...
-afgedichte EGR: reageert iets beter, feller in lage toeren / hoge toeren op het gaspedaal, draait wel iets rumoeriger op stationair...
Verschillen dat ik gewaar word:
-werkende EGR: auto rijdt soepeler en trilt minder stationair, vertraging bij volgas...
-afgedichte EGR: reageert iets beter, feller in lage toeren / hoge toeren op het gaspedaal, draait wel iets rumoeriger op stationair...