subwoofer
subwoofer
Hey hallo,
Weet iemand of er op de autoradio een subwoofer is aan te sluiten?
De kabel heb ik in mn vorige auto laten zitten, maar ik meen dat het er een was met 2 tulp aansluitingen.
En verder ben ik nog nieuwsgierig naar het speakersysteem van Harmon Kardon, of een andere knappe sound.
Iemand hier ervaring mee?
Greetz Mario
De kabel heb ik in mn vorige auto laten zitten, maar ik meen dat het er een was met 2 tulp aansluitingen.
En verder ben ik nog nieuwsgierig naar het speakersysteem van Harmon Kardon, of een andere knappe sound.
Greetz Mario
Re: subwoofer
Volgens mij had een subwoofer alleen zin als je een skiluik had meende ik.
Anders kwam het er niet door heen..
Maar volgens mij is die niet zo op de fabrieksradio aan te sluiten..
Je zou ook kunnen kijken voor Audio System setje, Zie hier!
Anders kwam het er niet door heen..
Maar volgens mij is die niet zo op de fabrieksradio aan te sluiten..
Je zou ook kunnen kijken voor Audio System setje, Zie hier!
Hey ja kan wel ik heb toevallig vandaag geknutselt en ik ben zeer tevreden over het reslutaat!
Gaat via een filter van zealum een soort van high low converter dankun je namelijk via kastje een tulp stekker aansluiten en zo dan dus een versterker met subwoofer..kun je het nog volgen?
Als ik deze week wat tijd heb zal ik eens wat foto's schieten met wat betere uitleg en zal het in de DIY plaatsen 
Gaat via een filter van zealum een soort van high low converter dankun je namelijk via kastje een tulp stekker aansluiten en zo dan dus een versterker met subwoofer..kun je het nog volgen?

Ik ben benieuwd naar je verhaal / foto's. Heb je een aktieve of " gewone" sub aangesloten ??
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Ik ben heel benieuwd hoe je dat gedaan hebt.
Maar het is dus niet zo simpel door 2 tulppies achterin de radio te steken.
Maar het is dus niet zo simpel door 2 tulppies achterin de radio te steken.
Het is wel mogelijk, maar dan moet je dat aansluiten via een kastje op de gewone speaker uitgangen.
Dat kastje is niet zo duur, maar het schijnt dat dit een kwaliteit van nix is.
Het probleem schijnt ook te zijn dat de BMW radio de bas er automatisch wat uitfilterd wanneer je de radio harder zet.
Opzich een schitterend systeem, maar wanneer je dan een sub op die lijnen gaat aansluiten, is het minder leuks als de bas er word uitgefilterd..
Dat kastje is niet zo duur, maar het schijnt dat dit een kwaliteit van nix is.
Het probleem schijnt ook te zijn dat de BMW radio de bas er automatisch wat uitfilterd wanneer je de radio harder zet.
Opzich een schitterend systeem, maar wanneer je dan een sub op die lijnen gaat aansluiten, is het minder leuks als de bas er word uitgefilterd..
Dus als ik het goed begrijp moet ik een convertor op mijn speakers achter zetten...
Kan dat met dit apparaat ???
[thumbnail]http://www.rondevries.nl/catalog/images/lt_3h.jpg[/thumbnail]
Caliber LT 3H
Kan dat met dit apparaat ???
[thumbnail]http://www.rondevries.nl/catalog/images/lt_3h.jpg[/thumbnail]
Caliber LT 3H
Aan een plaatje van een apparaat kan ik ook weinig zeggen..
Ik weet dat je van Caliber van die setjes hebt, voor zo'n 14,95..
Ik weet dat je van Caliber van die setjes hebt, voor zo'n 14,95..
Heeft iemand naam, type of iets dergelijks...
Caliber LT3 Output Level Adaptor
Hoe het moet enzovoorts week ik wel, maar waar vind ik precies de kabels van mijn achterspeakers die ik voor dat kastje nodig heb?BMWe46320d schreef:Hey ja kan wel ik heb toevallig vandaag geknutselt en ik ben zeer tevreden over het reslutaat!
Gaat via een filter van zealum een soort van high low converter dankun je namelijk via kastje een tulp stekker aansluiten en zo dan dus een versterker met subwoofer..kun je het nog volgen?Als ik deze week wat tijd heb zal ik eens wat foto's schieten met wat betere uitleg en zal het in de DIY plaatsen
Dalijk sta ik mijn hele interieur eruit te trekken terwijl het waarschijnlijk wel ergens vrij eenvoudig zal kunnen.
???
Je kan ook nakijken of er op je versterker een high-input zit, daar kun je je boxkabels zonder zo'n filter rechtstreeks op aansluiten. Alleen even je boxkabels in de kofferbak opzoeken en splitsen.
Voor een sub, de gemakkelijkste oplossing
Voor een sub, de gemakkelijkste oplossing

Geniet van het leven, voor je het weet is het voorbij
Hoi Mario,zelf ben ik ook zoekende naar beter geluid in mijn auto, de speakers vervangen voor de compact is niet eenvoudig,niemand (zelfs de BMW dealer! 8p ) weet niet eens wat er in zit/past, maar wat de sub betreft ben ik er al wel over uit, je kan het beste de Blaupunkt THB-200A nemen,dit is de enigste actieve sub met high level ingang die automatisch op geluidssignaal aan gaat! dus speakerskabels er op aansluiten en 12v/massa en klaar! géén remote nodig! en dat scheelt veel inbouw problemen,vooral bij bmw (akku achterin)is dit makkelijk,je pakt een van de achterste speakerkabels,deze op de sub aansluiten,de akku spanning er op aan sluiten en je hoeft geen remote kabel meer te trekken
verder is hij mooi compact en overal weg te bouwen,in mijn geval kan hij mooi op de wisselaar plek
op ebay is hij goedkoop te vinden
verder is hij mooi compact en overal weg te bouwen,in mijn geval kan hij mooi op de wisselaar plek
op ebay is hij goedkoop te vinden
ramio schreef:Hey hallo,
Greetz Mario
Waar pakken jullie de remote kabel vanaf?? Ik denk dat ik zometeen eens ga knutselen. Ik heb verder toch niet veel tedoen vandaag *D