Wagen ziek

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
DJLeonardo

Re: Wagen ziek

Bericht door DJLeonardo » 01 jun 2009, 13:36

precies. Anders laat je ze gewoon hun eigen kots opeten, dan laten ze het de volgende keer wel uit hun hoofd om te spugen..... (|

Dat het komt door een nog onderontwikkeld evenwichts orgaan vind ik een beetje ver gezocht. Ben benieuwd of dat wel bewezen is. D'r zijn heel veel volwassenen die er last van hebben. Er zijn nu eenmaal mensen die er sneller last van hebben dan anderen.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

Maxi

Bericht door Maxi » 01 jun 2009, 14:25

DJLeonardo schreef:D'r zijn heel veel volwassenen die er last van hebben.
Afbeelding

Yoshiii

Bericht door Yoshiii » 01 jun 2009, 14:35

DJLeonardo schreef:precies. Anders laat je ze gewoon hun eigen kots opeten, dan laten ze het de volgende keer wel uit hun hoofd om te spugen..... (|
:love:

tonxx67

Bericht door tonxx67 » 01 jun 2009, 21:27

Bedank voor de reactie's

"Als paps zware van Nelle rookt, en mams doet een duit in het zakje met Gladstone extra mild.
Dan kan je toch behoorlijk misselijk worden."
Ik ga wel brandaris roken en mams Pall Mall kijken of dat helpt. ;D

"het zit tussen je oren, dus stel je niet zo aan..." helpt ookniet

Anders laat je ze gewoon hun eigen kots opeten, dan laten ze het de volgende keer wel uit hun hoofd om te spugen.....
Zucht...... werkt ook niet gaatie nog meer kotsen!!

Maar ff serieus
In de auto wordt niet gerookt.
Er hangt wel een vreemde lucht in de wagen,het ruikt een beetje naar sisal (oud touw) of zoals het onder ineen schip ruikt.Ik heb er zelf geen hinder van maar moeders en zoon ruiken het wel.
Binnen kort laat ik een ozon behandeling uitvoeren dus dan moet het weg zijn,het komt trouwens uit de kofferbak.
Hier is overigens totaal geen verontreiniging te vinden gewoon brand schoon.
Mijn collega (ook bmw fan) vind dat het gewoon naar bmw ruikt.
Als we met z'n drieen op pad zijn rij ik altijd normaal rustig ,laatste tijd erg rustig rekening houdend met.
Onder de accord hing een massa strip maar ik denk niet dat dat helpt tegen wagenziekte maar alleen tegen statische lading van de wagen.
Van het hoe en waarom van wagenziekte ben ik wel op de hoogte ,coordinatie ogen evenwicht orgaan etc.
Ik vind het alleen vreemd dat hij er nog nooit last van heeft gehad en nu in de e46 ineens wel.
Het verhaal van Griffendahl van de eigen frequentie zit misschien wel wat in.
Het verhaal van Bjornc en Michel "luchtjes" zit denk ook wel wat in.

Ton

R.H.
Contacteer:

Bericht door R.H. » 01 jun 2009, 21:46

Heb je airco?
en als je die niet aan hebt ruikt het dan ook wat zuur?

misschien schimmelvorming, vanwege het te weinig gebruik? heb ik teminste last van en dan wordt ik ook niet bepaald vrolijk.

maar soms kan het ook aan het bekleding liggen bijvoorbeeld stoffen.
En wat er al eerder werdt gezecht, vering kan ook wat teweeg brengen, maar de bmw is denk ik, toch al strakker geveerd als de meeste auto's.

Het is in ieder geval behoorlijk lastig, zeker als je kleintje zich niet lekker voelt en je er als ouder haast geen weg in weet te vinden.
Ik hoop dat jullie een oplossing zullen vinden.
MISSCHIEN TIJD VOOR EEN NIEUWE!!!!!!!
https://www.bmwportal.nl//roel-showroom ... t5764.html

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 01 jun 2009, 21:48

tonxx67 schreef: Het verhaal van Griffendahl van de eigen frequentie zit misschien wel wat in.
In een van de eerste lessen over het dimensioneren van een wielophanging en veer/demper combinaties op de HTS-Autotechniek kwam dit naar voren. Er was toen ook een range met frequenties die je sowieso moet vermijden omdat iets van 95% van de mensen daar gevoelig voor is. Als je die frequentie zou hebben in je auto zou dus 95% van de mensen wagenziek zijn. Wagenziekte is dus zeker geen onzin !!

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 01 jun 2009, 23:24

Dan ben ik nu wel even benieuwd wat voor onderstel TonX er nu onder heeft.... Als dat een normaal onderstel heeft dan heeft het zoontje van Ton dus een afwijkende gevoeligheid voor die frequentie... Nou hoop ik niet dat Ton net een peperduur schroefsetje heeft laten plaatsen... x|

320driver

Bericht door 320driver » 02 jun 2009, 10:20

Mijn vriendin heeft ook al sinds haar kindertijd last van wagenziekte en dat heeft alles te maken met haar evenwichtsorgaan in haar oren die nooit 100% hun werk hebben gedaan.
Toen ze de eerste keren in m'n BMW zat werd ze vreselijk misselijk, na het nemen van een pilletje tegen wagenziekte (primatour) was het over.
Wat haar wagenziekte ook nog eens versterkte was het schakelen van de BMW dat bij mij in het begin schokkerig verliep met als gevolg dat ze bij elke keer schakelen haar hoofd bewoog alsof ze aan het headbangen was :?
Ik kon er weinig aan doen want ik schakelde al zo voorzichtig mogelijk TOT ik het verhaal las van de vermaledijde CDV die BMW geinstalleerd heeft in de koppelingslijn.
Begin mei heb ik deze laten verwijderen en sindsdien schakelt de auto als boter en m'n vriendin hoeft niet meer te headbangen, daarbij vermijd ik nog altijd erg bochtige routes op weg ergens naartoe en neem ik veel rechtdoorgaande wegen met flauwe bochten.
Ik wil wel dat ze nog steeds voor elke rit een pilletje inneemt want ik voel er niets voor om :r :r op te ruimen en zelf werkt dit voor haar ook erg goed.

Maar heb je dus nog een Clutch Delay Valve geinstalleerd onder de auto, verwijder deze dan want dat scheelt ongelooflijk en zeker voor je medepassagiers! :!

tonxx67

Bericht door tonxx67 » 02 jun 2009, 15:21

Interesant verhaal hierboven van 320driver.
Ik moet inderdaat toegeven dat soepel schakelen niet helemaal vanzelf gaat, klein beetje opletten is wel nodig als je wilt schakelen zonder het te voelen.
Ik heb hier zelf totaal geen last van maar als je zelf rijd is toch anders als dat je mee rijdt.
Alle rubbers en andere delen van het onderstel zijn overigens in orde, en geen abnormale speling in de aandrijflijn.
Het onderstel is gewoon standaard geen M of verlaagd.
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is wat de functie is van die CDV is, en waarom zit dat er op als het meer last als gemak geeft als ik het zo lees.
En natuurlijk kan het kwaad als je die CDV zo maar verwijderd.

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 02 jun 2009, 17:21

Bart335i

Bericht door Bart335i » 02 jun 2009, 19:32

Hang eerst eens zo'n Wunderbaum in de auto (van een euro) om te zien of dat het verschil maakt!

Neem de kleine mee naar de winkel, en vertel 'm dat je samen een wonderboom met een geurtje gaat uitzoeken om ervoor te zorgen dat hij niet meer wagenziek wordt (en laat je hem het geurtje kiezen). Heb je ook al een psychologisch voordeel. En als dat niet baat, heb je dr maar een euro aan besteed!

320driver

Bericht door 320driver » 03 jun 2009, 09:05

tonxx67 schreef: Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is wat de functie is van die CDV is, en waarom zit dat er op als het meer last als gemak geeft als ik het zo lees.
En natuurlijk kan het kwaad als je die CDV zo maar verwijderd.
Nee kan absoluut geen kwaad want dit heb ik eerst goed uitgezocht, sterker nog je koppeling krijgt een langere levensduur omdat ie niet meer 'slipt' en hij grijpt eerder aan, en het schakelen van vooral 1 naar 2 gaat niet meer schokkerig en je hoeft niet meer na te denken als je schakelt wanneer je passagiers aan boord hebt, ik schakel weer zoals in m'n vorige auto's gewoon op routine zonder schokken :duim:
En m'n vriendin was de eerste die het opviel omdat zij altijd misselijk werd door het schokken als ze geen pilletje had genomen, volgens haar gevoel is het een verschil van en ik quote 'dag en nacht'. Ze stapt nu veel makkelijker in de auto zonder dat ze zich zorgen hoeft te maken dat ze ziek wordt en ze heeft zelfs bij kleine ritjes geen pilletje meer nodig :D

arjanvp

Bericht door arjanvp » 28 mar 2010, 23:20

Al een oud topic maar mijn vrouw heeft hetzelfde probleem. Heb een aantal jaren geleden een E46 gehad en ze was altijd vreselijk wagenziek in deze auto. Na een aantal andere auto's gehad te hebben (lease auto's) nu mijn eerste eigen auto gekocht (een E46). En bij het eerste ritje was het gelijk weer raak met de wagenziekte.... Ik zal de tip van de CDV eens goed gaan bekijken, iemand anders hier inmiddels ook al ervaring mee of dit helpt?

320driver

Bericht door 320driver » 29 mar 2010, 08:52

Ja hoor hier zijn al meerdere positieve ervaringen mee door anderen, even de zoekfunctie gebruiken en misschien kun je je gelijk even voorstellen in het voorsteltopic :!

tonxx67

Bericht door tonxx67 » 29 mar 2010, 21:22

Mijn zoontje zit tegenwoordig bijna altijd in het midden op de achterbank.
Zo kan hij vooruit kijken i.p.v. tegen de stoelleuning.
Geen problemen meer, bij langere ritten krijgt hij een pilletje.
Dan kan hij zitten hoe hij wil.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”