Breedte van velg en welke velg

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
alainbmw320

Breedte van velg en welke velg

Bericht door alainbmw320 » 02 jun 2009, 20:08

Hallo
Ik heb een vraagje ivm de breedte van banden en velg dat je onder een e46 sedan kan leggen. Ik heb al veer verschillende dingen gelezen op internet en zou nu toch wel eens willen weten wat juist is.
Ik heb mijn 18" M5 replicas verkocht en zou graag ander velgen kopen, maar liefs vanachter breder dan van voor. Daarom dacht ik aan 8 breed van voor en 9 vanachter. Maar heb op verschillende sites gelezen dat 9 breed niet past op een gewone e46? Klopt dat?
Ik dacht aan bandenmaat 225/40/r18 en vanachter 255/35/r18. Ik denk dat ik best bij 18" blijf want is 19" onder een gewone e46 niet wat overdreven? Mijn e46 is wel verlaagd. en heeft iemand suggesties van velgen? Ik neem wel geen replica's meer omdat het niet echt speciaal is. Had graag een zwarte velg gehad met een gepolierde rand.

Griffendahl

Re: Breedte van velg en welke velg

Bericht door Griffendahl » 02 jun 2009, 20:41

Dat ligt er geheel aan, ik rijd achter met 255 op een 19" 9,5J velg (19" 8,5J met een 225 band voorop) en ben fors verlaagd, ongeveer 60mm aan de achterkant (en 70mm aan de voorkant) tov standaard onderstel... En dat loopt 100% vrij... Ik heb echter wel mijn spatborden achter laten rollen...

9J kan makkelijk zonder dat het problemen geeft echter moet je dan wel een goede ET waarde hebben... Meest ideale met een 9J velg lijkt mij zo rond 45-50... Dan denk ik niet dat het veel problemen moet geven...

Overigens vind ik 19" op mijn eigen wagen totaal niet overdreven staan... 18" leek zelfs aan de kleine kant, maar dat zijn wel zaken die ook afhangen van je verlaging en de rest van de auto. Vaak is het zo hoe lager je auto ligt, hoe kleiner je velgen lijken. 19" velgen op een E46 op standaard hoogte lijkt weer helemaal niks vind ik.

alainbmw320

Bericht door alainbmw320 » 02 jun 2009, 20:48

Mijne is ook fors verlaagd
Afbeelding
dus een 19" velg zou niet overdreven zijn denk je?
Ja die et waarde moet ik wel goed onthouden want heb niet veel plaats tussen mijn wielkas en band (ongeveer de dikte van een vinger)
Hoe breed zijn jou velgen 9 breed of breder en weet je toevallig of de Belgische keuring hier moeilijk over gaat doen door bredere banden vanachter?

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 02 jun 2009, 20:51

Mijn velgen zijn 9,5J dus breder als 9J en hebben ET45...

Afbeelding

Afbeelding

Vind ze persoonlijk zeker niet overdreven, wel mooi groot :)

Hoe de Belgische keuring hier mee omgaat zou ik je niet durven zeggen, ik bied mijne altijd in Nederland aan voor de jaarlijkse controle ;) Wellicht dat een van onze Belgische bezoekers je hier meer over kan vertellen... :)

alainbmw320

Bericht door alainbmw320 » 02 jun 2009, 21:19

Mooie velgen en inderdaad niet overdreven. en hoe zit dat met de rijkwaliteit. Krijgen je velgen het nu niet hard te verduren met putten enzo?
Que verlaging zitten we ongeveer hetzelfde dus zou bij mij ook mooi passen denk ik
enige suggesties van velgmerk? BBS is helaas wat aan de dure kant

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 02 jun 2009, 21:21

Ik vind de rijkwaliteit prima, nog geen problemen mee ondervonden... Ze zullen heus hardere klappen krijgen, maar heb behoorlijk wat moeite gedaan om ze te krijgen dus ben er onwijs zuinig op ;)

Deze velgen zijn van Velocity Motoring, model is de VB3 :)

alainbmw320

Bericht door alainbmw320 » 02 jun 2009, 21:36

Die hebben wel mooie velgen vooral type V714 vind ik wel mooi. Waar heb je ze kunnen kopen of bestellen?

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 02 jun 2009, 21:43

Ik heb ze gekocht bij Jlevi StreetWerks

R.H.
Contacteer:

Bericht door R.H. » 02 jun 2009, 22:01

Hee weer 1

maar Griff wil je niet gewoon ruilen met mij ;)
MISSCHIEN TIJD VOOR EEN NIEUWE!!!!!!!
https://www.bmwportal.nl//roel-showroom ... t5764.html

Dnl

Bericht door Dnl » 02 jun 2009, 22:14

:on:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”