19" op mijn sedan (pag 2)
19" op mijn sedan (pag 2)
Ik ben van plan een breedsetje op mijn Sedan te leggen.
nu hoor ik van 2 leverianciers een verschillend verhaal, met betrekking tot dezelfde velg.
Ik wil DOTZ Mugello velgen aanschaffen. 18"
Voorop wil ik 8J
Achterop wil ik 9J.
1 leverancier zegt dat dit geen probleem is,
den ander zegt dat dit niet gaat passen op een Sedan, wel op een coupe.
Heeft iemand 18x9J op een Sedan gemonteerd zitten? krijg zo niets gevonden op het forum.
Auto is (nog) niet verlaagd, weet niet of ik dit wel ga doen of niet.
Heb hier een voorbeeld gevonden, van dezelfde velgen, deze eigenaar beweert ook 18x9J achterop te hebben zitten, en zen E46 is nog verlaagd.
http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... IC_ID=8753.
nu ben ik niet degene met ervaring over de breedte van velgen met een E46. maar ik twijfel wel nogal nu.
nu hoor ik van 2 leverianciers een verschillend verhaal, met betrekking tot dezelfde velg.
Ik wil DOTZ Mugello velgen aanschaffen. 18"
Voorop wil ik 8J
Achterop wil ik 9J.
1 leverancier zegt dat dit geen probleem is,
den ander zegt dat dit niet gaat passen op een Sedan, wel op een coupe.
Heeft iemand 18x9J op een Sedan gemonteerd zitten? krijg zo niets gevonden op het forum.
Auto is (nog) niet verlaagd, weet niet of ik dit wel ga doen of niet.
Heb hier een voorbeeld gevonden, van dezelfde velgen, deze eigenaar beweert ook 18x9J achterop te hebben zitten, en zen E46 is nog verlaagd.
http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... IC_ID=8753.
nu ben ik niet degene met ervaring over de breedte van velgen met een E46. maar ik twijfel wel nogal nu.
Laatst gewijzigd door wammes op 26 jun 2009, 17:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: 18"x9J op een sedan
Wat is de ET waarde van die 9J velg ?? (een 9J velg met de juiste ET past prima) Ik rijd zelf met een 9,5J velg en mits ik niet zo extreem verlaagd was en een 1 maatje smallere band had gemonteerd had het zonder problemen gepast... ET waarde is echt doorslaggevend hierin.
Verder is een beetje meer info wel welkom, wil je de mogelijkheid tot verlagen wel open houden, of niet... ??
Verder is een beetje meer info wel welkom, wil je de mogelijkheid tot verlagen wel open houden, of niet... ??
ET waarde is 35
Voorlopig wil ik de auto niet verlagen. Echter ken mezelf te goed, dat ik dit niet kan garanderen.
zei ook dat ik geen andere velgen onder de auto ging zetten.
maar denk wel dat ik deze optie open wil houden.
***edit***
ik zie dat er ook ET20 is, maar dit is niet mogelijk op een E46 zover ik weet.
Voorlopig wil ik de auto niet verlagen. Echter ken mezelf te goed, dat ik dit niet kan garanderen.
zei ook dat ik geen andere velgen onder de auto ging zetten.
maar denk wel dat ik deze optie open wil houden.
***edit***
ik zie dat er ook ET20 is, maar dit is niet mogelijk op een E46 zover ik weet.
Laatst gewijzigd door wammes op 17 jun 2009, 12:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Met ET35 zou ik lekker voor 8J achterop gaan, volgens mij gaat dat met 9J aanlopen...
Wat je met een 9J velg achter op een E46 wilt is ongeveer tussen de ET40 en ET50wammes schreef:ik zie dat er ook ET20 is, maar dit is niet mogelijk op een E46 zover ik weet.

En dan is naar mijn mening ET40 al best agressief... Aardig op het randje dus.
Heb het rustig op het werk, ben dus wat aan het zoeken wat me dan eventueel wel zou aanstaan, zou een breedset wel super vinden.
onderstaande set zag ik online staan, maar verwacht dat deze dan ook niet passen gaan. 9,5J met ET 40.
http://www.online-velgen.nl/velgen/5109 ... -breedset/
daarbij is dit wel 19" dus wel slag groter meteen.
onderstaande set zag ik online staan, maar verwacht dat deze dan ook niet passen gaan. 9,5J met ET 40.
http://www.online-velgen.nl/velgen/5109 ... -breedset/
daarbij is dit wel 19" dus wel slag groter meteen.
9,5J en 19" wil eigenlijk alleen op een onverlaagde sedan met ET45 of iets wat er heeeel dicht in de buurt zit en een 245 band (of smaller)...
Het vervelende is alleen dat 19" er in mijn ogen niet uit ziet op een onverlaagde sedan... Dan wordt het net een mostertruck zeker op een standaard onderstel. Zodra je gaat verlagen gaat het echter weer aanlopen in die maat.
Ik heb zelf 19" 9,5J met ET45 en 255 banden op een verlaagde auto. Maar die moest wel flink gerold worden om dat eronder te krijgen, het kan uiteindelijk allemaal echter wel !! (ik ben zelf dan ook erg tevreden met hoe het geworden is...)
Het vervelende is alleen dat 19" er in mijn ogen niet uit ziet op een onverlaagde sedan... Dan wordt het net een mostertruck zeker op een standaard onderstel. Zodra je gaat verlagen gaat het echter weer aanlopen in die maat.
Ik heb zelf 19" 9,5J met ET45 en 255 banden op een verlaagde auto. Maar die moest wel flink gerold worden om dat eronder te krijgen, het kan uiteindelijk allemaal echter wel !! (ik ben zelf dan ook erg tevreden met hoe het geworden is...)
zoals ik in mijn starpost bij heb gezet heb ik wel een e46 sedan gevonden met de velgen die ik wil. 18x9J en verlaagd.
heb hier nog een engels topic
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=564920
welke verlaagd en wel 18x9,5J rijd. deze ET is echter 45.
ET 35 scheelt 10mm, maar 9,5 of 9J scheelt 12mm in breedte.
zoals ik al zei, ik twijfel nu wel. zou jammer zijn als ik aanlopende wielen krijg.
Eventueel wielkasten laten uitrollen, wat kost zoiets?
19"vind ik ook net te voor mijn E46, blijft gewoon een werk auto, waarmee ik elke dag bijna 100km moet rijden. Wil niet teveel op comfort inleveren. Het hoeft geen Show auto geworden, nix overdone enzo.
Wil dus 18" velgen geen 19". twijfel nu alleen over 8J of 9J achter, lees verschillende verhalen. Vandaar dit topic.
heb hier nog een engels topic
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=564920
welke verlaagd en wel 18x9,5J rijd. deze ET is echter 45.
ET 35 scheelt 10mm, maar 9,5 of 9J scheelt 12mm in breedte.
zoals ik al zei, ik twijfel nu wel. zou jammer zijn als ik aanlopende wielen krijg.
Eventueel wielkasten laten uitrollen, wat kost zoiets?
19"vind ik ook net te voor mijn E46, blijft gewoon een werk auto, waarmee ik elke dag bijna 100km moet rijden. Wil niet teveel op comfort inleveren. Het hoeft geen Show auto geworden, nix overdone enzo.
Wil dus 18" velgen geen 19". twijfel nu alleen over 8J of 9J achter, lees verschillende verhalen. Vandaar dit topic.
Maar die 9,5J staat dus wel 4mm verder naar binnen, het is 12 mm in breedte, maar daardoor komt die maar 6mm naar buiten. Echter door de 10mm lagere ET waarde komt die 10mm naar buiten, netto staat die dus bijna een halve cm verder naar buiten... En neem een ding van mij aan 9,5J ET45 staat echt max naar buiten dan heb je die speling niet...wammes schreef:ET 35 scheelt 10mm, maar 9,5 of 9J scheelt 12mm in breedte.
Rollen is niet zo duur... Kost je geloof ik zo'n 120 euro.wammes schreef:Eventueel wielkasten laten uitrollen, wat kost zoiets?
Het verschil in comfort tussen 18"en 19" is echt heel minimaal hoor, heb met beide gereden, rijd zelf met mijn diesel ook minimaal 120 km per dag (en dan nog op een schroefset ookwammes schreef:...blijft gewoon een werk auto, waarmee ik elke dag bijna 100km moet rijden. Wil niet teveel op comfort inleveren. Het hoeft geen Show auto geworden, nix overdone enzo.

Anders moet je zondag even naar de meeting komen, dan kan je het ook even in het echt zien... Dan weet je ook gelijk hoe nauw de ET waarde luistert bij deze grote velgbreedtes...
Ik zal kijken of ik zondag tijd heb, heb het aardig druk.
eens kijken waar meeting is op forum. Heb het nog niet bekeken. wel interesant denk ik.
Wat je verteld had ik idd niet bij stil gestaan, dat je breedte van de velg 2 kanten in meet. domme fout.
Mogelijk dat ik wel de 9J breed ga bestellen en dan eventueel ga laten rollen.
goed om te weten vast dat ik niet veel op comfort zal inleveren. was er al bang voor.
eens kijken waar meeting is op forum. Heb het nog niet bekeken. wel interesant denk ik.
Wat je verteld had ik idd niet bij stil gestaan, dat je breedte van de velg 2 kanten in meet. domme fout.
Mogelijk dat ik wel de 9J breed ga bestellen en dan eventueel ga laten rollen.
goed om te weten vast dat ik niet veel op comfort zal inleveren. was er al bang voor.
Ik denk dat 9j achter best gaat passen. Ik vind bij mijzelf dat de 8,5j velg achter iets te ver naar binnen staat naar mijn smaak voor staat deze mooi (bijna) gelijk met de buitenkant van de wielkast. De wagen is overigens nog niet verlaagd.
Ga je voor 8j wordt de gepolierde rand ook een stuk kleiner en dat ziet er bij deze velg niet uit.

Ga je voor 8j wordt de gepolierde rand ook een stuk kleiner en dat ziet er bij deze velg niet uit.

Oke dan,
zag dat jij 19"x8,5J hebt, deze hebben ook een ET van 35.
9J zou aan beide kanten 6mm breder worden, ongeveer. denk wel dat dit moet gaan ja.
welke breedtemaat banden heb je.
ik zou 255 er achterop willen leggen.
zag dat jij 19"x8,5J hebt, deze hebben ook een ET van 35.
9J zou aan beide kanten 6mm breder worden, ongeveer. denk wel dat dit moet gaan ja.
welke breedtemaat banden heb je.
ik zou 255 er achterop willen leggen.
bandenmaat is 225/35 op alle vier. Ik denk alleen niet dat 9j vooraan gaat passen, achter lijkt het mij geen probleem. Probeer anders eens contact op te nemen met Dotz zelf of tenminste de importeur van deze velgen hier in Nederland:
http://www.alcar.nl/4273_NL
Die kunnen je zeker een duidelijk antwoord geven.
http://www.alcar.nl/4273_NL
Die kunnen je zeker een duidelijk antwoord geven.
ik ging zoiezo voor 8J gebruiken, en achter 9J, dat was mijn idee.
achter dan wel 255/35 en voor 225/40
heb verschillende leveranciers van deze velge gesproken, en daarvan krijg ik verdeelde reacties, de ene zegt geen probleem, al regelmatig gemonteerd de ander zegt dat deze niet passen. wel bij een Coupe, niet bij een Sedan.
vandaar mijn twijfel
achter dan wel 255/35 en voor 225/40
heb verschillende leveranciers van deze velge gesproken, en daarvan krijg ik verdeelde reacties, de ene zegt geen probleem, al regelmatig gemonteerd de ander zegt dat deze niet passen. wel bij een Coupe, niet bij een Sedan.
vandaar mijn twijfel
9j met 255 gaat niet passen,
Ik heb nu 225/35/19 met et35 dat kan net (onverlaagd met een sportonderstel.)
Ik had hiervoor 235/35/19 et 35 en dat loopt bij inveren net aan
Dit alles op 8,5j velgen.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Ik heb nu 225/35/19 met et35 dat kan net (onverlaagd met een sportonderstel.)
Ik had hiervoor 235/35/19 et 35 en dat loopt bij inveren net aan
Dit alles op 8,5j velgen.
Hoop dat je hier wat aan hebt.