Maar ik stel voor dat als je hier meer over wilt weten dat je er een topicje voor opent, dan blijven we hier verder

Ontopic blijven is niet al te moeilijkGriffendahl schreef:'t Vermogen is hoger en de uitstoot is schoner... Tjah dat moet ergens wegkomen natuurlijk... ??
Denk dat de verschillen onderling ook te maken hebben met de interne staat van je blok. Als alles mooi schoon loopt en de juiste sapjes erin en hij heeft dat zijn hele leven gehad... En uiteraard bandenspanning die goed in de gaten gehouden wordt.
En dan bedoel ik niet alleen de motor en de EGR en zo, maar ook de katylisatoren en de rest van de uitlaat lijn. Het volledige traject van binnen naar buiten.
Verder zijn er zoveel factoren die het geheel beinvloeden, de stijfheid van de veren/shocks, bandenspanning, airco, verlichting, bagage, aantal personen in de wagen, verlies in de aandrijflijn door slechte lagers etc...
Edit:AlpinaDrachten schreef:als ik gewoon doorrij en veel snelweg loopt ie 1 op 14,5... 320d 150pk....
Laatst bijna hele tank als een slome duikelaar gereden.... Schaamde me af en toe gewoon zo sloom trok ik op.... onderste uit de kan... 1 op 16,7...
(heb 18 inch wielen)
Snap niet dat er zoveel verschil in verbruik van die wagens is....
Grote stukken 140 km/h op de snelweg + airco + automaat....... Gemiddeld verbruik volgens autoweek is 7,1/100km valt dus wel mee.Opt1mus schreef:NEZ! (h)