Pangpang is benieuwd naar de uitslag van GoGo22.GoGo22 schreef:Ik had laatst naar BMW Hilversum email gestuurd met de vraag of ik me DDE software moest updaten voor mijn Pierburg LMM die ik had laten inbouwen.
Ik kreeg net telefoontje van hun, met ze de DDE software niet updaten maar de DME software want dit stuurt de LMM aan. Dus heb ik daar dan maar een afspraak voor gemaakt om 20 mei langs te gaan en dit te laten uitvoeren. Wel vreemd iedereen hier heeft het over DDE software..hmm maja we zien wel..Laat wel weten daarna over hoe of wat.
Luchtmassameter kapot
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 09 aug 2008, 22:00
Re: Luchtmassameter kapot
Re: Luchtmassameter kapot
wegens prive omstandigheden heb ik het uitgesteld. Dus ik kan je helaas geen info hierop geven.,
Re: Luchtmassameter kapot
Vanochtend wilde ik de auto starten om naar m'n werk te gaan maar nada, ik hoorde alleen een tikkend geluid waarbij de verlichting ook mee ging knipperen.
Als ik met de verwarming speelde door deze hoog en laag te zetten hoorde ik duidelijk een draaiend geluid wat even later weer stopte.
Uit ervaring met vorige auto's wist ik dat het de accu moest zijn.
Route Mobiel gebeld en die stonden netjes een half uur later voor de deur met een sleepwagen (daar rijden ze meestal mee), op de startpunten klemmen gezet en ik moest de motor even starten en ja hoor vrrrrrroeeemmm het was dus inderdaad de accu, na een tijdje de motor aan te laten staan koppelde hij de zaak los en moest ik het contact uitzetten en de motor opnieuw starten. Als deze niet zou starten zou de accu kapot zijn maar dit was gelukkig niet het geval want de auto startte meteen weer.
Ik heb meteen maar even een afspraak gemaakt bij de garage om de lekstroom te laten meten want ik heb geen idee waarom die accu leeg was vanochtend, of ik moet iets aan hebben laten staan of het alarm veroorzaakte het..? Geen idee maar dat moeten ze maar even testen in de garage.
Daar moet ie sowieso naartoe want m'n motorlampje brandt en ik voel hem af en toe onregelmatig lopen als ie stationair draait, de BC is een paar weken geleden al eens uitgelezen bij de garage en die gaf aan dat de lambdasondes vervangen moeten worden dus dat laat ik dan maar meteen doen maar toen ik gisteren met mijn Peake Tool de auto opnieuw uitlas kreeg ik ook een melding 'air mass sensor' en misfire op cylinder 4 t/m 6.
11 juni gaat ie naar de garage en dan worden de lambda's vervangen maar ik denk dat de LMM ook vervangen moet worden aangezien dit nog niet is gedaan nou ja ik hoor het wel als de auto eenmaal daar is en ze gaan hem iig op die punten goed checken.
Wat kost het vervangen van de LMM iemand enig idee, ik las een paar pagina's terug iets van € 140 maar ik wil wel een betrouwbare.
Als ik met de verwarming speelde door deze hoog en laag te zetten hoorde ik duidelijk een draaiend geluid wat even later weer stopte.
Uit ervaring met vorige auto's wist ik dat het de accu moest zijn.
Route Mobiel gebeld en die stonden netjes een half uur later voor de deur met een sleepwagen (daar rijden ze meestal mee), op de startpunten klemmen gezet en ik moest de motor even starten en ja hoor vrrrrrroeeemmm het was dus inderdaad de accu, na een tijdje de motor aan te laten staan koppelde hij de zaak los en moest ik het contact uitzetten en de motor opnieuw starten. Als deze niet zou starten zou de accu kapot zijn maar dit was gelukkig niet het geval want de auto startte meteen weer.
Ik heb meteen maar even een afspraak gemaakt bij de garage om de lekstroom te laten meten want ik heb geen idee waarom die accu leeg was vanochtend, of ik moet iets aan hebben laten staan of het alarm veroorzaakte het..? Geen idee maar dat moeten ze maar even testen in de garage.
Daar moet ie sowieso naartoe want m'n motorlampje brandt en ik voel hem af en toe onregelmatig lopen als ie stationair draait, de BC is een paar weken geleden al eens uitgelezen bij de garage en die gaf aan dat de lambdasondes vervangen moeten worden dus dat laat ik dan maar meteen doen maar toen ik gisteren met mijn Peake Tool de auto opnieuw uitlas kreeg ik ook een melding 'air mass sensor' en misfire op cylinder 4 t/m 6.
11 juni gaat ie naar de garage en dan worden de lambda's vervangen maar ik denk dat de LMM ook vervangen moet worden aangezien dit nog niet is gedaan nou ja ik hoor het wel als de auto eenmaal daar is en ze gaan hem iig op die punten goed checken.
Wat kost het vervangen van de LMM iemand enig idee, ik las een paar pagina's terug iets van € 140 maar ik wil wel een betrouwbare.
Re: Luchtmassameter kapot
Welke Pierburg typenummer heb ik nodig voor mijn bmw:
320ci cabrio e46 125kw. benzine
320ci cabrio e46 125kw. benzine
Showroom: E46 Cabrio Sapphire black.
http://www.bimmerportal.nl/post161585.html#p161585
http://www.bimmerportal.nl/post161585.html#p161585
Re: Luchtmassameter kapot
Stefan schreef: je kunt 'm bestellen bij Wilmink in Groningen, tel. +31 (050) 549 52 00.rboogaardt schreef:waar haal je zo'n pierburg?
even bellen naar de importeur rud013....
Ze vertellen je dan ook de dealer bij jou in de buurt
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Luchtmassameter kapot
Toen ik laatst op hbase.nl zat te kijken naar LMM's viel me op dat daar een Pierburg werd genoemd:
Dat zou dus betekenen dat je ze gewoon bij de automaterialensjakie op de hoek kunt halen. Maar wat dan? Monteren en dan naar de dealer rijden om te laten programmeren?
Dat zou dus betekenen dat je ze gewoon bij de automaterialensjakie op de hoek kunt halen. Maar wat dan? Monteren en dan naar de dealer rijden om te laten programmeren?
Re: Luchtmassameter kapot
bij mijn autonderdelen winkel konden ze ook pierburg regelen, alleen tegen bijna dezelfde prijs als origineel.
+200,-
+200,-
Showroom: E46 Cabrio Sapphire black.
http://www.bimmerportal.nl/post161585.html#p161585
http://www.bimmerportal.nl/post161585.html#p161585
Re: Luchtmassameter kapot
"mijn" BMW-specialist gaf het volgende advies:
LMM gewoon zelf vervangen, in veel gevallen loopt ie er vanzelf al goed mee. Zo niet, dan bij een Bosch Carservice laten programmeren ofzo. Als zo'n ding bij de automaterialensjakie 100 euro kost is dat het proberen wel waard...
LMM gewoon zelf vervangen, in veel gevallen loopt ie er vanzelf al goed mee. Zo niet, dan bij een Bosch Carservice laten programmeren ofzo. Als zo'n ding bij de automaterialensjakie 100 euro kost is dat het proberen wel waard...
Re: Luchtmassameter kapot
Voor de mensen die 't interessant vinden: Ik heb via de onderdelenboer de Pierburg 722684090 besteld, die was de volgende dag binnen. Zelf erin gebeund bij m'n 320D 1998, en hij loopt er prima op. De dip in het vermogen is duidelijk veel minder geworden, maar nog niet helemaal weg. Toch maar even wat aan laten programmeren dan.
Re: Luchtmassameter kapot
Hoi,
Ik rij nu inmiddels meer dan 3 maanden met de 090, de motor pakt sneller op dan voorheen maar onderin nog steeds een enorme gat. Als ik de pedaal een beetje indruk dan gebeurt er ff niks en dan reageert de auto ineens heel fel, dan geeft ie 2 a 3 kleine duwtjes om er daarna vandoor te gaan. Wat kan het zijn? Volgens de dealer klopt de software...
Ik heb overigens een nieuwe pc bij de turbo en alle vacuümslangen vervangen van en naar de turbo en vanaf de EGR naar de vacuüm reservoir. Ook de vacuüm reservoir vervangen. Verder rookt de auto niet heel abnormaal, en heb de EGR ook schoon gemaakt; inmiddels even vies als toen ik m eruit haalde dus de pc van de EGR kan het niet zijn.
Ik heb ook iets gelezen over variabele waarden van de LMM, die zou dan ge-reset moeten worden bij de dealer, klopt dit? Ik heb bijna de neiging om er een nieuwe oem boch in te drukken Pls help ;(
Ik rij nu inmiddels meer dan 3 maanden met de 090, de motor pakt sneller op dan voorheen maar onderin nog steeds een enorme gat. Als ik de pedaal een beetje indruk dan gebeurt er ff niks en dan reageert de auto ineens heel fel, dan geeft ie 2 a 3 kleine duwtjes om er daarna vandoor te gaan. Wat kan het zijn? Volgens de dealer klopt de software...
Ik heb overigens een nieuwe pc bij de turbo en alle vacuümslangen vervangen van en naar de turbo en vanaf de EGR naar de vacuüm reservoir. Ook de vacuüm reservoir vervangen. Verder rookt de auto niet heel abnormaal, en heb de EGR ook schoon gemaakt; inmiddels even vies als toen ik m eruit haalde dus de pc van de EGR kan het niet zijn.
Ik heb ook iets gelezen over variabele waarden van de LMM, die zou dan ge-reset moeten worden bij de dealer, klopt dit? Ik heb bijna de neiging om er een nieuwe oem boch in te drukken Pls help ;(
Increase the Peace!
Re: Luchtmassameter kapot
Bij mij komt er vandaag een Siemens in, deze zat er ook origineel in, het is een 5wk9 605 (PBT-GF30)
Kost me € 243,= ex btw maar inbouw laat ik doen en ook het programmeren doen ze zelf daar. Uiteindelijk verwacht ik dat ik zo'n € 350,= incl. kwijt zal zijn.
Kost me € 243,= ex btw maar inbouw laat ik doen en ook het programmeren doen ze zelf daar. Uiteindelijk verwacht ik dat ik zo'n € 350,= incl. kwijt zal zijn.
Re: Aantal liter olie
Hey,heb net opgevangen dat de wagen later nog eens aan vervanging debietmeter toe is en nogal een duur onderdeel is.
Weet iemand wat dat precies is de debietmeter en wat de fuctie ervan is?
Alvast bedankt .
Mvgr Mario
Weet iemand wat dat precies is de debietmeter en wat de fuctie ervan is?
Alvast bedankt .
Mvgr Mario
Re: Aantal liter olie
Oie....al 141 keer bekeken en niemand die het weet?
Wel een debietmeter is een ander gebruikt woord voor luchtmassameter.
Groeten
Wel een debietmeter is een ander gebruikt woord voor luchtmassameter.
Groeten
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Aantal liter olie
Zeg dat dan .
Luchtmassameter doet wat ie zegt; meet de hoeveelheid doorgestroomde lucht.
Luchtmassameter doet wat ie zegt; meet de hoeveelheid doorgestroomde lucht.
Re: Luchtmassameter kapot
En kost dus zo'n 104 euro bij de onderdelenboer