Luchtmassameter kapot
Re: Luchtmassameter kapot
Ik zou op een luchtmassameter echt niet beknibbelen, 104 Euro lijkt me namaak en daar moet je al helemaal niet aan beginnen met zo'n onderdeel anders kun je hem binnen de kortste keren weer gaan vervangen.
104 euro is een Pierburg waar ik hier op het forum heel veel over lees...
een losse Pierburg kost ook zo iets (en dus echt geen meuk, rij er inmiddels al zo'n 75K Km's mee), de hoge bedragen die de dealer vraagt komen voort uit het feit dat zij een compleet nieuwe behuizing incl. nieuwe LMM leveren. Het schijnt dat de nieuwe behuizing beter flowt.
Ook te lezen dacht ik eerder in dit topic....
Ook te lezen dacht ik eerder in dit topic....
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Bij de onderdelenboer is een Bosch iets van 236 euro. Inderdaad met een complete behuizing zo te zien. Is dat dan dezelfde die de dealert levert?
Voor wat betreft de 320d, het vervangingsexemplaar van de dealer heeft inderdaad een behuizing... Dit is omdat het probleem zich juist voordoet in de behuizing. Er zijn dus sowieso twee versies van Bosch waarbij de behuizing van elkaar verschilt, de originele en het vervangingsexemplaar.
Welke van de twee jouw onderdelenboer levert heb ik geen idee van...
Welke van de twee jouw onderdelenboer levert heb ik geen idee van...
hm... dus eigenlijk had ik beter moeten lezen en een Bosch moeten kopen? Volgens hbase.nl dit nummer: 0 928 400 527
Edit:
Ik heb dus een Pierburg in de bestaande behuizing gestopt. De grote dip is wel weg, er zit nog wel iets in. Ik laat binnenkort nog de variabelen voor de LMM resetten, misschien dat 't dan echt niet meer merkbaar is.
Ik vind het prijsverschil toch wel de moeite waard om 't zo eens te doen.
Overigens heb ik mijn turbo nog nooit horen fluiten?
Edit:
Ik heb dus een Pierburg in de bestaande behuizing gestopt. De grote dip is wel weg, er zit nog wel iets in. Ik laat binnenkort nog de variabelen voor de LMM resetten, misschien dat 't dan echt niet meer merkbaar is.
Ik vind het prijsverschil toch wel de moeite waard om 't zo eens te doen.
Overigens heb ik mijn turbo nog nooit horen fluiten?
Ik heb deze week (maandag) een Siemens in laten bouwen en ik moet zeggen dat ik hier zeer tevreden over ben, goed het kostte wel wat maar ik merk duidelijk meer vermogen met doortrekken, tevens heb ik een lambdasensor laten vervangen die rot was dus dat zal er ook wel wat mee te maken hebben
Die Siemens is overigens geleverd door BMW Renova dus origineel onderdeel en zo wil ik het ook hoewel ik idd goeie verhalen heb gehoord en gelezen over Pierburg
Die Siemens is overigens geleverd door BMW Renova dus origineel onderdeel en zo wil ik het ook hoewel ik idd goeie verhalen heb gehoord en gelezen over Pierburg
Probleem met die LMM's bij de diesels (benzine weet ik niet) is gewoon dat ze relatief snel vies worden en dan geven ze verkeerde waardes door.
In de bestaande behuizing wordt ook een Pierburg gewoon weer vies, in de nieuwe behuizing zit de LMM gewoon veel beter beschermd tegen vuil waardoor de levensduur van je LMM aanzienlijk langer is in een nieuwe behuizing.
Zo'n Pierburg is wel mooi en lekker goedkoop, maar de oorzaak van je probleem blijft... Een vieze Pierburg gaat ook gewoon verkeerde waarden doorgeven op termijn. Al zal die het in het begin ook gewoon prima doen omdat je er een schone LMM in zet.
In de bestaande behuizing wordt ook een Pierburg gewoon weer vies, in de nieuwe behuizing zit de LMM gewoon veel beter beschermd tegen vuil waardoor de levensduur van je LMM aanzienlijk langer is in een nieuwe behuizing.
Zo'n Pierburg is wel mooi en lekker goedkoop, maar de oorzaak van je probleem blijft... Een vieze Pierburg gaat ook gewoon verkeerde waarden doorgeven op termijn. Al zal die het in het begin ook gewoon prima doen omdat je er een schone LMM in zet.
Ik heb altijd begrepen dat BMW met Bosch werkte. Ik heb er zelf een half jaartje geleden ook een Bosch in gekregen bij Breeman in Gouda. Maar blijkbaar werken ze met beide (en misschien nog wel meer?). Ik had ook altijd begrepen dat BMW met Castrol olie werkte, maar Hans Severs hier werkt met Shell Ultra. Vind ik ook best.320driver schreef: Die Siemens is overigens geleverd door BMW Renova dus origineel onderdeel en zo wil ik het ook hoewel ik idd goeie verhalen heb gehoord en gelezen over Pierburg
Maar als ik de ervaringen over Pierburg lees dan had ik eigenlijk liever die gehad, want de Bosch was 2 keer zo duur. Maar ik had gewoon last van een storingslampje en wist toen nog niet dat het de LMM was, dus de dealer mocht het uitzoeken (en uiteindelijk vervangen). En eigenlijk vind ik het wel fijn om gewoon naar de dealer te gaan......
Ben zelf ook nogsteeds op zoek naar een LMM.
Ik zie wel overal staan. Pierburg LMM 104,- etc. Maar nergens kan ik em vinden voor deze prijs.
Origineel ziet er net als bij 320 driver. een siemens in.
Die kan ik krijgen voor 243incl.
Pierburg voor 206 incl.
Voor die 40 euro verschil doe ik toch liever een originele.
Maar een Pierburg voor 100,- zou ik zeker doen, nu nog een adresje.
Ik zie wel overal staan. Pierburg LMM 104,- etc. Maar nergens kan ik em vinden voor deze prijs.
Pierburg voor 206 incl.
Showroom: E46 Cabrio Sapphire black.
http://www.bimmerportal.nl/post161585.html#p161585
Eens met Griffendahl, ik heb dan ook de hele lmm vervangen (incl. behuizing) voor een originele omdat ik er weinig voor voel om hem over een tijdje weer te moeten vervangen
BMW werkt met zowel Bosch als Siemens, dat is me ook verteld door de garage, de wat oudere modellen hebben nog veel Siemens en de nieuwere Bosch lmm's.
BMW werkt met zowel Bosch als Siemens, dat is me ook verteld door de garage, de wat oudere modellen hebben nog veel Siemens en de nieuwere Bosch lmm's.
Vrees dat het bij mij ook zover is...... Merk net op de snelweg dat ik echt moet vloeren om van +/- 100 naar 140 te komen (net geen kickdown) en net bij stoplichten moet ik beduidend meer gas geven om van z'n plek te komen.
Normaal schakelt de automaat op rond de 2200/2300 toeren en ben ik redelijk vlot weg zonder echt veel gas te geven, nu loopt het toerental op tot boven de 3000 toeren en ik heb het idee amper van m'n plek af te komen.....
Normaal zakt het gemiddeld verbruik gedurende de week omlaag (tank en reset elke week) maar nu loopt ie langzaam op... (zou misschien nog kunnen door de airco die nu smiddags aanstaat... )
Ben net thuis en ga de komende tijd dit topic maar eens aandachtig bestuderen.....
Normaal schakelt de automaat op rond de 2200/2300 toeren en ben ik redelijk vlot weg zonder echt veel gas te geven, nu loopt het toerental op tot boven de 3000 toeren en ik heb het idee amper van m'n plek af te komen.....
Normaal zakt het gemiddeld verbruik gedurende de week omlaag (tank en reset elke week) maar nu loopt ie langzaam op... (zou misschien nog kunnen door de airco die nu smiddags aanstaat... )
Ben net thuis en ga de komende tijd dit topic maar eens aandachtig bestuderen.....
Je kunt 'm bestellen bij Wilmink in Groningen, tel. +31 (050) 549 52 00.
rud013 schreef:Ben zelf ook nogsteeds op zoek naar een LMM.
Pierburg voor 206 incl.
Waarom in Groningen? Die Pierburg staat op hbase.nl, wat wil zeggen dat ie bij de lokale onderdelenboer ook gewoon verkrijgbaar is.
DAl contact opgenomen met Wilmink BV. Zij konden mij niet helpen. en verwezen mij door naar Hella :S.
Showroom: E46 Cabrio Sapphire black.